Guest Kapi Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 Hei! Først og fremst, et flott forum! Har sendt innmelding Jeg eier en E 300D 1995 (OM606, om jeg husker riktig) som fusker når den er kald. Starter helt fint. Bilen har gått ca. 615000km. Den har manglende trekkraft fra ca. 1500rpm til 2000 rpm, og da føler jeg at kraften nesten forsvinner helt. Kan dette være dårlige dyser? Bilen blir bedre etter å ha vært startet i rundt 5 minutter. Er det noen som kan tenke seg hva dette kan være? Quote
Einar Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 Første jeg ville gjort, er å få skifta alle O-ringer i forbindelse med dieselslanger mellom fødepumpe, dieselpumpe, filter og oppvarmingsdingsen. Se om det hjelper først. Quote
Guest Kapi Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 Jeg har ikke skiftet o-ringene og heller ikke dieselfilter i den tid jeg har eid den. Jeg skal forsøke å skifte dette i nærmeste fremtid. Må man lufte systemet etter å ha skiftet disse tingene? Eller er det selvluftende? Kan hende det er et dumt spørsmål, men hvor sitter fødepumpen? Motor (etter at den har gått i noen minutter) og gir ellers fungerer bra til å ha gått 615000. Er forøvrig på jakt etter en caliper for venstre bakhjul. Og en ting til, noen her som vet om noen kan sveise innerskjermer foran til en overkommelig pris? Alt på østlandet er av interesse. Mvh Kapi Quote
FrodeS Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 Hvis det er som på 124 med samme motor, så er det to filter. Ett stort et, og et lite som sitter på slangen. Du kan bytte filtrene og starte bilen etterpå. Det kan være du må kinne litt og at den stopper noen ganger, men den skal komme ganske fort. Filtre skal byttes hver 60.000 km. Quote
Guest Kapi Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Takk for svar Dette er en 124. Skal skifte filtrene og o-ringene og se om det blir bedre. Quote
FrodeS Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Takk for svar Dette er en 124. Skal skifte filtrene og o-ringene og se om det blir bedre. Leste 1996-modell her en dag. Aner ikke hvorfor. Quote
Recommended Posts