Jump to content

Recommended Posts

Posted

01 s210 220cdi. Når jeg gir gass hører jeg det suser kraftig i motorrommet og motorkraften blir borte, etter en liten stund går bilen i nødmodus. Har skrudd av dekslet over motor og når jeg står å ruser høres det ut som det fiser rundt i området ved innsuget. Noen her som vet hva som kan være feil? har ikke mye greie på disse "nymotens" motorene... 

Posted

Sprekk i turboslanger,intercooler,manifoilspjeld er gjengangere.

Posted

spruta litt startgass ned mellom innsuget ved nest bakerste sylinder og der er det nok lekkasje, ser ut som det sitter et spjell e.l. der er en arm som går fram og tilbake når jeg gir gass. er det det som er manifoldspjell?

Posted

under innsuget er det 4 ventiler, sikkert en av disse som er ødelagt, bare pass på som den ikke løsner og drar seg inn i innsuget, da kan den ødelegge toppen din, evt bare en ventil, men mye jobb og sikkert en kostnad på over 15-20k

Posted

Da har jeg skifta komplett innsug, det ene spjeldet hadde løsnet og var sugd inn i toppen, men det kom heldigvis ikke inn i forbrenningskammeret så det var bare å lirke det ut med en nebbtang. Dette var en helt grei skrujobb som tok ca 4 timer.