Olav Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Etter en ekstrem opprydding i bilparken før helga (3 biler solgt på 2 døgn) var det et øyeblikk fare for at jeg måtte begynne å bevege meg til fots, eller til og med hengi meg til kollektivtrafikk. Finn.no ble saumfart og telefonen gikk en smule varm. På lørdag kveld ringte en kamerat, og når jeg nevnte at jeg hadde solgt bilene mine og var på jakt etter noe nytt hadde han løsningen klar. Han hadde kjøpt seg en E-klasse for noen år siden, men den sto mest i garasjen uten å bli brukt. Kunne jeg ikke kjøpe den da? Som sagt, så gjort. Siden en av de solgte bilene skulle leveres i samme område ble det til at vi satte oss i hver vår bil og møttes på halvveien. Søndag kveld var jeg på tur hjem i nyervervelsen. Som kjent er jeg av den oppfatning at diesel er djevelens drivstoff, men er ikke mer prinsippfast enn at jeg kan slite med en slik doning en tid. Bilen er altså en E 220 med 95 sløve dieselhester. Forlot fabrikken høsten 1996 og tilbrakte sine første år i norges tørreste kommune, Skjåk. Derfor er det svært lite rust å finne til tross for at den ikke har vært inne til noen reparasjon av dette såvidt jeg har funnet ut. Utstyrsnivå Classic med manuell kasse og ikke AC vitner om en nøktern bilkjøper. Derimot har han slått seg løs med skinntrukket ratt og girspak, regnsensor og 3-punkt sele i midten bak/3 nakkeputer. Km. stand er 207000 km dokumentert med samtlige kontrollskjema fra EU-kontroller. Jeg har kjørt noen mil med den og bilen er i meget god stand. Tight og fin i understellet, og alt funker som det skal. Godt vedlikeholdt og oppfølgt teknisk. Dessverre er det noen kosmetiske flekker, men den skal inn til lakkering over helga. Deretter blir det en skikkelig rens og polering. Så får vi se om dette blir bruksbil en tid fremover, eller om den havner på Finn. Er det noen som skulle hatt en slik bil er det bare å ta kontakt. Dere har sikkert sett en slik doning før, men jeg slenger likevel inn noen bilder: Skikkelig jålete med Avantgardegrill og lykteringer Djevelens drivstoff Haugevis med nakkeputer Råeste utgave Rørepinne for diesel Kontoret
LuckyDuck Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 velkommen i klubben for diesel - ammende seler. die-sel Fin bil
Stjerneglis Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 En av mine naboer hadde en slik tidligere, og jeg var stadig imponert over hvor stille og pent motoren gikk sammenlignet med 220 CDI. Grattis Olav!
Olav Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 Da er bilen tilbake fra lakkering, og fremstår som en meget pen og rustfri W210. koffertlokk, venstre forskjerm og hjulbuer bak har fått ny lakk. Fagmessig utført på byens beste lakkverksted. Er lakkrenset og polert i dag, og klar for Finn.no Siden jeg er snill og grei skal jeg la dere få et lite forsprang. Prisforlangende er 69.900,- ferdig registrert. Sommerdekk er meget bra. Vinterdekk er 2 stk Continental kun rullet noen få mil sist vinter. 2 andre er slitt og bytte bør vurderes. Et par dagsferske bilder. telefon 995 41 888
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Gratulerer med flott bil! Hvorfor selge allerede?
Olav Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 Gratulerer med flott bil! Hvorfor selge allerede? Et drivstofforbruk på halvliteren gjør at jeg glemmer koden på Shellkortet mitt mellom hver gang. Dessuten står det en annen vogn ute på gården her som er tiltenkt tjeneste som bruksbil i vinter. Skulle ikke du ha 210 da Syver? Denne har jo en farge som du er vant med også.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Gratulerer med flott bil! Hvorfor selge allerede? Et drivstofforbruk på halvliteren gjør at jeg glemmer koden på Shellkortet mitt mellom hver gang. Dessuten står det en annen vogn ute på gården her som er tiltenkt tjeneste som bruksbil i vinter. Skulle ikke du ha 210 da Syver? Denne har jo en farge som du er vant med også. He he, det hadde vert en utrolig fin farge her hjemme. Ikke sikkert fruen hadde lakt merke til det en gang Tror jeg får holde meg til dem jeg har enda. Lykke til med salget!
Recommended Posts