Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted

Da har jeg endeilg fått felgene tilbake, etter litt forsinkelse hos reparatøren:

Pentalakkert.jpg

Nå hadde jeg ingen bråhast, så det var helt greit at han prioriterte andre oppgaver. Han sendte stadig SMS på utviklingen, og etter første glassblåsing viste det seg at det var korrodert under lakken. 2 glassblåsinger og 4(!) lag med lakk senere, ser felgene meget bra ut.

Kan trygt anbefale felgfix for andre. Blir spennende å se de på bilen.

I følge rulleomkretskalkulator skal jeg da ha 225/55-16 på disse dekkene (fra 195/65-15 i dag). Torstein anbefaler smalere dekk framme på 123'n, så da lurte jeg på 205/60-16. Blir dette rett?

Posted

Jeg har lyst til å bytte til 205/55-16 foran og 225/50-16 bak. Dette er også nevnt som et alternativ i TÜV papirene jeg har.

Nå har jeg 225/55-16 rundt det hele, og det er absolutt for bredt foran. Alternativet er da å beholde bakhjulene og kjøpe nye forhjul. Blir en avveining i løpet av vinteren :)

Posted

205 er vel det aller bredeste man bør ha på en 123 egentlig. Det vil bare spore. Felgen så utrolig fin ut!

750 pr felg må være grisebillig spør du meg. Jeg laget meg ett slikt sandblåsekammer av en 1000 liters tank,

kjøpte meg sandblåser utstyr og lånte en tilhengerkompressor på jobben. I tilegg hadde jeg avtrekksvifte til

industri bruk for å få ut støvet. Men fy fader for en drittjobb. Det er jaggu ikke vert det. Når sant skal sies,

så måtte jeg på legevakten å få ut sand fra øya også, selv om jeg gjorde alt etter kunstens regler med

vernebriller osv. Sand sand sand, overalt! Nei fy for en møkkajobb...

Posted

Da har jeg endeilg fått felgene tilbake, etter litt forsinkelse hos reparatøren:

Pentalakkert.jpg

Nå hadde jeg ingen bråhast, så det var helt greit at han prioriterte andre oppgaver. Han sendte stadig SMS på utviklingen, og etter første glassblåsing viste det seg at det var korrodert under lakken. 2 glassblåsinger og 4(!) lag med lakk senere, ser felgene meget bra ut.

Var det ikke disse jeg skulle få kjøpe billig av deg Thomas??

Posted

Hvor holder dette firmaet til? Mulig jeg er blind

:lol: Tror du må gå å legge deg syver. Ta å gå inn på siden en gang til og se 3 linjer ned fra toppen, MIDT på siden :lol:

Posted

:lol: Tror du må gå å legge deg syver. Ta å gå inn på siden en gang til og se 3 linjer ned fra toppen, MIDT på siden :lol:

Nå er jeg våken, ser det nå  :D

Ble hele felgen glassblåst forresten? Både foran og bak?

Posted

Nå er jeg våken, ser det nå  :D

Ble hele felgen glassblåst forresten? Både foran og bak?

Ja hele felgen. Lakkert i en mørkere farge bak