Mr. Nygård Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Mine Penta-felger har ligget på lager en stund, og kom plutselig over denne siden: www.felgfix.com Sendte han noen bilder av felgene med skader langs kanten og litt sliten maling. Kan bli spennende å se resultatet Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Gi gjerne tilbakemelding! Quote
HenrikTA Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Jeg så noe lignende på Wheelers Dealers på Discovery en gang - da de ga nytt liv til en M3 Cab.. Resultatet der ble meget bra for en ganske beskjeden sum penger.. Quote
Mr. Nygård Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 Da har jeg endeilg fått felgene tilbake, etter litt forsinkelse hos reparatøren: Nå hadde jeg ingen bråhast, så det var helt greit at han prioriterte andre oppgaver. Han sendte stadig SMS på utviklingen, og etter første glassblåsing viste det seg at det var korrodert under lakken. 2 glassblåsinger og 4(!) lag med lakk senere, ser felgene meget bra ut. Kan trygt anbefale felgfix for andre. Blir spennende å se de på bilen. I følge rulleomkretskalkulator skal jeg da ha 225/55-16 på disse dekkene (fra 195/65-15 i dag). Torstein anbefaler smalere dekk framme på 123'n, så da lurte jeg på 205/60-16. Blir dette rett? Quote
repvik Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Da har jeg endeilg fått felgene tilbake, etter litt forsinkelse hos reparatøren: Det så jo vidunderlig ut. Prisen for slik herlighet da? Quote
Alexander Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Jeg har lyst til å bytte til 205/55-16 foran og 225/50-16 bak. Dette er også nevnt som et alternativ i TÜV papirene jeg har. Nå har jeg 225/55-16 rundt det hele, og det er absolutt for bredt foran. Alternativet er da å beholde bakhjulene og kjøpe nye forhjul. Blir en avveining i løpet av vinteren Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 205 er vel det aller bredeste man bør ha på en 123 egentlig. Det vil bare spore. Felgen så utrolig fin ut! 750 pr felg må være grisebillig spør du meg. Jeg laget meg ett slikt sandblåsekammer av en 1000 liters tank, kjøpte meg sandblåser utstyr og lånte en tilhengerkompressor på jobben. I tilegg hadde jeg avtrekksvifte til industri bruk for å få ut støvet. Men fy fader for en drittjobb. Det er jaggu ikke vert det. Når sant skal sies, så måtte jeg på legevakten å få ut sand fra øya også, selv om jeg gjorde alt etter kunstens regler med vernebriller osv. Sand sand sand, overalt! Nei fy for en møkkajobb... Quote
CHARLIE Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Da har jeg endeilg fått felgene tilbake, etter litt forsinkelse hos reparatøren: Nå hadde jeg ingen bråhast, så det var helt greit at han prioriterte andre oppgaver. Han sendte stadig SMS på utviklingen, og etter første glassblåsing viste det seg at det var korrodert under lakken. 2 glassblåsinger og 4(!) lag med lakk senere, ser felgene meget bra ut. Var det ikke disse jeg skulle få kjøpe billig av deg Thomas?? Quote
Sven Håkon Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Var det ikke disse jeg skulle få kjøpe billig av deg Thomas?? ...still deg i kø. Quote
CHARLIE Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Var det ikke disse jeg skulle få kjøpe billig av deg Thomas?? ...still deg i kø. Har gjort det, står rett foran deg :lol: Quote
Sven Håkon Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Har gjort det, står rett foran deg :lol: Godt mulig, men foran deg står det også en håndfull såvidt jeg har forstått Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Hvor holder dette firmaet til? Mulig jeg er blind Quote
viper Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Hvor holder dette firmaet til? Mulig jeg er blind Tror du må gå å legge deg syver. Ta å gå inn på siden en gang til og se 3 linjer ned fra toppen, MIDT på siden Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Hvor holder dette firmaet til? Mulig jeg er blind Tror du må gå å legge deg syver. Ta å gå inn på siden en gang til og se 3 linjer ned fra toppen, MIDT på siden Nå er jeg våken, ser det nå Ble hele felgen glassblåst forresten? Både foran og bak? Quote
Mr. Nygård Posted October 1, 2010 Author Posted October 1, 2010 Hvor holder dette firmaet til? Mulig jeg er blind Tror du må gå å legge deg syver. Ta å gå inn på siden en gang til og se 3 linjer ned fra toppen, MIDT på siden Nå er jeg våken, ser det nå Ble hele felgen glassblåst forresten? Både foran og bak? Ja hele felgen. Lakkert i en mørkere farge bak Quote
Recommended Posts