FrodeS Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Enda en test på om man greier førerprøven. http://www.dinside.no/23479/vrien-teoriprove Jeg besto med 56 poeng. Det skal sies at jeg er veldig uenig i en av feilene jeg fikk, og har rapportert det til dinside. Kan ta den opp her etterhvert. Quote
Roger H. Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 27!!! :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: Quote
Einar Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 58 poeng, og mange feil i den prøva der gitt... Hjelper at jeg nettopp har tatt CE Quote
Guest 1042 Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Enda en test på om man greier førerprøven. http://www.dinside.no/23479/vrien-teoriprove Jeg besto med 56 poeng. Det skal sies at jeg er veldig uenig i en av feilene jeg fikk, og har rapportert det til dinside. Kan ta den opp her etterhvert. Tipper det var spørsmål 22? Der alle 3 alternativene er det samme bare i forskjellig rekkefølge. (spørsmål: Du skal parkere bilen i en bratt nedoverbakke. Hva vil du gjøre for å sikre at bilen ikke triller?) Quote
Aussie Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 62 rett, jeg reagerte også på spørsmål 22 og diskuterte det med de andre på klubbmøte i går og vi alle var enige om at det svaret de hadde som rett ikke er den måten vi ville gjort det på. Quote
FrodeS Posted September 17, 2010 Author Posted September 17, 2010 Enda en test på om man greier førerprøven. http://www.dinside.no/23479/vrien-teoriprove Jeg besto med 56 poeng. Det skal sies at jeg er veldig uenig i en av feilene jeg fikk, og har rapportert det til dinside. Kan ta den opp her etterhvert. Tipper det var spørsmål 22? Der alle 3 alternativene er det samme bare i forskjellig rekkefølge. (spørsmål: Du skal parkere bilen i en bratt nedoverbakke. Hva vil du gjøre for å sikre at bilen ikke triller?) Alle tre var ikke like, men det "riktige" svaret innebar å sette bilen i gir, slippe clutchen, slippe bremsen og så dra på brekket. Jeg ville dratt på brekket før jeg slapp opp bremsen. Quote
Olav Posted September 17, 2010 Posted September 17, 2010 Tipper grunnen er at bilen trille de få centimeterne før den "setter" seg i drivverket innen du drar på brekket. Da står den låst både i girkassa og med brekket. Hvis ikke er det vel en teoretisk sjanse for at hvis brekket ryker kan bilen gjøre et lite rykk og så slå seg ut av gir. Har en nabo som er trafikklærer, skal prøve å huske å spørre ham. Quote
Einar Posted September 17, 2010 Posted September 17, 2010 Jeg ville: satt bilen i N, dratt på fotbrekket, sluppet bremsen for så å sette den i P, i FH12`n må man ikke sette den i gir, for uten luft får man ikke fridd ut kassa. Quote
Aussie Posted September 17, 2010 Posted September 17, 2010 Jeg ville: satt bilen i N, dratt på fotbrekket, sluppet bremsen for så å sette den i P, i FH12`n må man ikke sette den i gir, for uten luft får man ikke fridd ut kassa. Det gjelder ikke bare Volvoer, selv med en personbil kan du få problemer med å få ut av gir hvis det er stort press på den og hvis du skal skru av motoren først så har du vel ikke så stor bremsekraft hvis den ikke skulle holde på håndbrekket. Så for meg så ville rekkefølgen vært, håndbrekk på, slippe bremsen for å se om den står, så sette den i gir/park, så skru av motor. Quote
Recommended Posts