Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvor mye demping av lyd er det i den bakre potta på 300TE? Har lyst på litt snerr i eksosen uten at en blir ør i hue etter en kjøretur. Er ikke ute etter effektøkning, bare litt mer seksersang :-) Lurte derfor på om det blir bare masse bråk om jeg bytter ut den bakerste med en liten potte med minimalt lyddemping?

Posted

Jeg har rake rør istedet for bakre potte på min 300te-24. Altså ikke noe lyddemping der. Det går overraskende bra å kjøre med. Ganske grov lyd og passe brøl på litt turtall. Likevel synes jeg det blir nok romling på lengre turer.

Jeg har derfor bestilt ny bakpotte. I tillegg også dieselstøydempingmatta til panseret. Dieselen er heldekkende, mens den bare er bakerste del på bensin.

Posted

Hvor mye demping av lyd er det i den bakre potta på 300TE? Har lyst på litt snerr i eksosen uten at en blir ør i hue etter en kjøretur. Er ikke ute etter effektøkning, bare litt mer seksersang :-) Lurte derfor på om det blir bare masse bråk om jeg bytter ut den bakerste med en liten potte med minimalt lyddemping?

Tror jeg ville prøvd å fjerne ei potte lengre frem. Har tatt bort bakerste potta både på 230E og 280E, begge w124 og resultatet ble et forferdelig spetakkel mellom 2-3500 o/min.  :)

Posted

Tror jeg ville prøvd å fjerne ei potte lengre frem. Har tatt bort bakerste potta både på 230E og 280E, begge w124 og resultatet ble et forferdelig spetakkel mellom 2-3500 o/min.  :)

Min bråkte noe grusomt inni bilen da bakre potta ramlet av, men det kan jo ha hatt noe med at eksosen da kom ut midt under bilen. Ikke vet jeg om bensin og diesel helt kan sammenliknes heller. Jeg ville nok også prøvd å heller fjerne noe lenger fremme.

Posted

Behold bakpotta og ta av midtre potte i stedet.

Bakpotta demper mye så det holder med bakpotte og eventuelt katt, da blir det mørk, svak romling og det er ikke så mye motorlyd at det irriterer på langtur... :lol: