Guest Andreas Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 Hei. For det første så før jeg ikke til å lage bruker her, kommer kun opp en slik "lokallag" side. Over til problemet. Jeg har en 1986 W124 200. Denne gikk forsåvidt greit utenom at den hostet av og til når bilen ble skrudd av i oppoverbakke og med lite bensin på tanken. Problemet var at bunnpannen hadde fått seg en smell og tilsvarende lekasje. Jeg har byttet bunnpannen, så nå holder oljetrykket seg fint, men da kom det selvfølgelig ett nytt problem. Nå kommer det en "surre"lyd fra motorrommet og bilen har en veldig høy tomgang (jeg har ikke turteller, men vil tippe rundt 2000..), økonominålen på konstant maks osv osv. Eneste annet som er gjort er å fjerne ett relè som var ettermontert for automatiske kjørelys. Og ja, jeg fant merke i den gamle bunnpanna der oljesumpen(?) hadde blitt tryke inn.. Ellers rister den noe fernalsk når jeg bremser.Tipper kombinasjon av rust på skiver og mellomaksling... Quote
Guest Andreas Posted September 15, 2010 Posted September 15, 2010 Det er jo liksom ingen logikk i utgangspunktet? Vet ikke om du har vært uheldig med forklaringen din, eller jeg er dum, men jeg skjønner ingen ting Forgasser eller sprut på denna? Var litt trøtt i går kveld ja Okei, prøver forklaringen igjen. Bilen virket helt fint, med unntak av at den hadde sprukket bunnpanne. OG at den en sjelden gang "hostet" litt etter at jeg hadde skrudd den av, men kun når den sto parkert i oppoverbakke og med lite bensin på tanken. Nå går den på skyhøyt turtall uten at jeg har fiklet noe med den utenom det nevnte bunnpanne bytte. Quote
Recommended Posts