Guest ursus Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Hei - takker for gode råd - lurt å sjekke i tidligere innlegg. Km 390.000 Sjekket de viktigste tenningskomponenter og fant mye rart! Når først fordelerlokk var ute er jo vegen kort til å fikse oljelekkasjen i øvre deksel. Når dette er ute kan like godt reg kjedet skiftes og simmeringen på kammen. Ringte BO Steen i Skien for deler, ja bare kom du!!! Vel fremme var 300E 87 litt for gammel så jeg dro derfra (på sykkel) kun med O-ringen i vannpumpa. - Hva nå? Bilen har stått ca 1/2 år. Tenkte ikke på å koble fra batteriet. Noen som har båt? Det ser ut som galvanisk korrosjon etter at irr er pusset bort på elektriske kontaktpunkter. All isolasjon på harness er sprø som flatbrød og gummipakninger likeså. Vel, med Dreml minimaskin og kullstift fra en Golf ble fordelerlokket såder OK. Varmefast silikon og forsiktig montering klarte kanskje å tette olje lekkasjen - vi får se. Nå problemet!! I og med at isolasjon på harnesset med sikkerhet brekker ved bevegelse og mange kontaktpunkter antakelig lider av sykdommen "irr" er det 3 alternativ. 1. Sjekk kontakter og risiker alle mulige feil som følge av avisolerte ledere. 2. Gi p. og håp på det beste. (uggen følelse hele tida) 3. Kjøp nye harness o.l - KOSTER SIKKERT SKJORTA!!!!!! her i Norge (som alt annet). Dette gjelder sikkert mange problemer så som Tonny Solems innlegg "Baklys kommer og går S124". Er det noen av dere som har noen gode ideer?? Vel satten sammen igjen og 300en maler som ei katte nå, før kjøring og belastning. Jeg er spent!!! Quote
Frode Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Vel, med Dreml minimaskin og kullstift fra en Golf ble fordelerlokket såder OK. Ka har du gjort....??? du vet du får nye slike rotorer og lokk hos hvilket som helst butikk som Mekonomen, rekvista etc...... For å være helt ærlig så tror jeg ikke de er beregnet for reparasjon, er det utslitt så er eneste mulighet for å få det 100% igjen å bytte til nytt..... Min gikk over 200`km på originalrotoren og fordeler, da var det ingenting igjen inni, ikke så rart den begynte å fjuske, etter bytte så var alt ok... Quote
Guest ursus Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Vel' date=' med Dreml minimaskin og kullstift fra en Golf ble fordelerlokket såder OK. [/quote'] Ka har du gjort....??? du vet du får nye slike rotorer og lokk hos hvilket som helst butikk som Mekonomen, rekvista etc...... For å være helt ærlig så tror jeg ikke de er beregnet for reparasjon, er det utslitt så er eneste mulighet for å få det 100% igjen å bytte til nytt..... Min gikk over 200`km på originalrotoren og fordeler, da var det ingenting igjen inni, ikke så rart den begynte å fjuske, etter bytte så var alt ok... Jo riktig det, men ingen her i området hadde på lager så det var en løsning akkurat nå. Får skifte ved leilighet eller om det ikke funker ok v belastning.Værre er det med harnesset. Har noen prøvet å kjøpe deler via nettet fra utlandet? Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Føler meg litt dum jeg, men hva mener du med harness? Søkte på harness på google og da fikk jeg opp en side med slike ting som man bruker ved svært private anledninger og taukveiler til bruk ved vannskikjøring o.l. ... Quote
Frode Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Tror det er ledningsnett han snakke om, altså den "klysa" til motorstyringen, når det gjelder kjøp av slike ting så er vel E-bay glimrende til slikt...... Quote
Guest kodvaag Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Jo riktig det' date=' men ingen her i området hadde på lager så det var en løsning akkurat nå. Får skifte ved leilighet eller om det ikke funker ok v belastning.Værre er det med harnesset. Har noen prøvet å kjøpe deler via nettet fra utlandet?[/quote'] Du bor jo i Skien??? www.mercedes.as Quote
Recommended Posts