Guest marius Posted September 13, 2010 Posted September 13, 2010 heisan lurte på om det var vanskelig og få tak i sedan 300 turbo disel med manuel kasse? eller om det i det helle tatt fins Quote
FrodeS Posted September 13, 2010 Posted September 13, 2010 heisan lurte på om det var vanskelig og få tak i sedan 300 turbo disel med manuel kasse? eller om det i det helle tatt fins Det meste finnes, men skal du ha tak i en, så må du enten bygge om selv, eller finne en som noen har bygget om. 3,0 turbodiesel har aldri vært levert med noe annet enn automat. Forøvrig så betyr 300TD en stasjonsvogn (T) med dieselmotor (D) og ingen turbo, mens en sedan med turbo heter 300DT (Diesel, Turbo), og stasjonsvogn med samme motor heter 300TD Turbo, forkortet 300TDT (Stasjonsvogn, Diesel, Turbo). Relativt forvirrende. Quote
Tor Håkon Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 For øvrig er det ganske vanskelig å få tak i en w124 (sedan) med 300DT motor i det hele tatt, hvertfall i norge. Jeg har nettopp dette (med automat, som er standard på disse), og trålet markedet i minst halvannet år før det dukket opp noe jeg ville ha. . Quote
Guest marius Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 okei:) er 300D samme motoren som 300DT bare det er turbo på DTen slik at eg kan ta ein DT manofoil og sette på en 300D motor så kan eg sette på turbo? Quote
FrodeS Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 okei:) er 300D samme motoren som 300DT bare det er turbo på DTen slik at eg kan ta ein DT manofoil og sette på en 300D motor så kan eg sette på turbo? Det vil passe, men det er flere forskjeller enn som så. Det er annen dieselpumpe, andre eksosventiler og "sånt". Det er også snakk om at sugedieselen mangler underspyling av stemplene, noe som er en fordel å ha. I tillegg så er de uten turbo generelt underdimensjonert ellers. Drivverket er mye kraftigere på de med turbo. Hvorfor vil du så gjerne sitte og røre med en girspak og masse pedaler? De manuellkassene MB leverte på den tida er relativt stusselige greier. Quote
Guest marius Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 tenkt det var kjekere og leke seg med manuell girkasse Quote
FrodeS Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 tenkt det var kjekere og leke seg med manuell girkasse Tja.. tjo. Det er jo en smakssak. Skal du leke, så se etter en E320 med getrag-kasse 300 turbodiesel føles ganske sløv fra start, det tar gjerne litt tid før turboen snurrer skikkelig i gang, så den kan nok oppleves en del friskere med manuelt. I tillegg burde det være mulig å få litt lavere forbruk. Originalt er de ganske lavt giret. Quote
Guest marius Posted September 15, 2010 Posted September 15, 2010 ja har sitt på di. men eg kunne tenkt meg disel bil Quote
Recommended Posts