Jump to content

W211 automatkasse vs 400.000km

Recommended Posts

Posted

Hei. Har en 211 220 cdi som akkurat har rundet 400.000km. Har hørt man bør selge bilen før den har gått 400.000km for da er det bare et tidsspm før automatkassen går fyken. Hva er det som pleier ryke på disse kassene når den passerer 400?

Posted

Hei. Har en 211 220 cdi som akkurat har rundet 400.000km. Har hørt man bør selge bilen før den har gått 400.000km for da er det bare et tidsspm før automatkassen går fyken. Hva er det som pleier ryke på disse kassene når den passerer 400?

Man hører mye rart, ikke minst hvis man tar en drosjetur :-)

Det er ikke noen grense på 400.000, men det har vært noe trøbbel med converteren på nyere girkasser. Du vil merke at den går og småfusker litt ved jevn fart siden lockup kobler ut og inn.

Posted

Aha. Har det problemet med min da, ligger og jager når jeg holder jevn fart ca 500rpm. Hvordan løser man det da. Bare en liten del som må byttes eller store reperasjoner?

Posted

Har akkurat fått skiftet på min `03 220 cdi og bilen ble helt nydelig etterpå. Den

hadde bare gått ca.170 000 km, men forrige eier hadde slurvet med oljeskift.

Jeg merket det som rykking under belastning og i motbakker, rett før kassen skulle gire opp. Visstnok en pakning inne i converteren som lekker slik at

converterclutchen ikke har nok trykk. Kjempeservice hos Bergs. :D

Posted

Høres jo helt genialt ut. Ingen tvil om det er samme problem på min bil. Ringte bertel o steen i bergen og de måtte ha inn bilen for å lese av feilmeldinger og sansynligvis ha ut girkassen osv, ble fort 20.000.- i rep sa de. Tror ikke det er automatkasseservice i Bergen. Hvor mye måtte du betale for reperasjonen? Må automatkassen ut av bilen?

• 4 weeks later...
Posted

prøv også og få spylt kassa. sjefen har en w211 sedan, kjørte fra trondheim til holdtdalen(?) på 0.37 bilen har godt 417 000 eller noe derpluss at sjekk for soting i tillegg