Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hva er beste tipset for å sikre sine felger til bilen?

Er det å pøse på med bolter med forskjellige hoder, eller må man dra med seg 4 trafikksperrer/betong klosser og sette på sida av hvert hjul når man parkerer?

Posted

Kan virke som om låsebolter kun er en liten hindring, (a bump in the road) for disse kjeltringene. Vil dem ha hjula så klarer de å ta dem. Men er det noe kjeltringer ikke liker så er det oppmerksomhet. En alarm med bortauingsfunksjon som blinker med alt av lys og i tillegg bråker noe inni hel... har jeg mer tro på...

Posted

Det er ikke alle som er så avanserte, det er vel bare en liten brøkdel av det som blir stjålet som blir tatt av sofistikerte velutstyrte proffer, og de får man normalt ikke stoppet.

Ser for meg liming av en sporingsdings inni ene felgen før man monterer siste siden av dekket, men det koster vel litt igjen.

Posted

Nok et bevis på at Norge er et fritt land.

Vaktselskapene har overtatt politiets jobb i byene. Selv betaler mitt firma "beskyttelsespenger" for noe som før var en offentlig oppgave og som fremdeles er det men det offentlige bryter loven glatt....

Politiet har ikke ressurser til annet enn å lage papirer, så jeg fatter ikke hvorfor vaktselskapene ikke også kan få stoppe østeurepiske biler på vei ut av Norge.

2 måneders intensiv grensekontroll og skikkelig bøtelegging og konfiskering av alt på stedet bortsett fra skitne truser ville stoppet dette fort.

Er bare vi nordmenn som er så late og rike at vi ikke gidder drepe lenger :P

Det blir nok værre.......

Posted

Jeg var på "Harrytur" for noen uker siden, og tok igjen en varebil like før avkjøringen til Halden. La meg bak den og så den hadde LT (litauen) skilter. Den var tungt lastet, det var ikke vanskelig å se. Bilen kjørte glatt over grensa og inn i Sverige og EU.

En time senere kom jeg tilbake til Norge, ble dirigert inn på tollen der to mann sjekket koffertrommet mitt. Skuffelsen var stor for dem siden jeg kun hadde bacon, ikke vin.

Klarte ikke å holde meg, og spurte om de ikke kunne stå på andre siden av veien neste gang. Men fikk ikke noe svar. :?