Happy Camper Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Hei! Jeg er nyinnmeldt i klubben, og tenkte derfor jeg skulle presentere bilen min her. Etter å ha blitt bitt av basillen, ble min forrige 320 solgt til fordel for en med MERE utstyr. En god del leting i Tyskland måtte til, ettersom jeg hadde en del helt klare krav til utstyrsnivå. Sommerferien nærmet seg med stormskritt, og til slutt dukket denne opp. Skiltene kom på samme dag som ferien startet, slik at frua kunne pakke unger og bagasje i bilen og komme seg avgårde (jeg måtte jo selvsagt på jobb!!!). Bilen hadde rullet 138.000 km (hadde gjerne sett at km.stand var lavere) og hadde komplett service-historikk fra Mercedes, i tillegg til at alt av kvitteringer på ting som hadde vært utført fulgte med. By cruisin123 at 2010-09-09 Bildene er tatt samme dag som den kom til Norge, og er de eneste jeg har for hånden (er på jobb offshore). Jeg har nå fjernet hjulene som sto på, og satte på originale AMG IV felger som jeg hadde liggende etter min forrige 320. Bilen har følgende utstyrsnivå; 744U Brilliant Silver Metallic 831A Amaretta/Leather/Nappa/ Black/Anthrasit 732 Wood version Birds Eye Maple Black/Anthrasit 213 Paremeterstyring 220 Parktronic 228 Parkeringsvarmer/Webasto 248 Integrerte barneseter 249 Automatisk dimming av innvendig og utvendig speil 260 Bortfall av typebenevnelse bak 275 Memorypakke (sete/ratt/speil) 280 Ratt og gearkule i skinn 287 Nedfellbart baksete 309 Koppholder 354 Telefonantenne 386 Pre-installasjon for mobiltelefon (Bluetooth adapter installert) 401 Klimakontroll i forseter (varme/kjøling) 404 Multikontursete, venstre foran 414 Elektrisk heve/skyve soltak i glass 423 5-trinns automatkasse 474 Partikkelfilter 489 Airmatic (Semi-aktiv luftfjæring) 527 Comand DVD APS m/navigasjon 543 Doble solskjermer m/lys 550 Innsvingbart tilhengerfeste 551 Alarm 581 Automatisk klimakontroll, 4-soners 600 Lyktespyleranlegg 615 Bi-Xenon hovedlys m/aktive kurvelys 673 Batteri med høyere kapasitet 805 Årsmodell 2005 810 Sound System, Harman Kardon 7.1 819 CD-skifter 840 Tonede ruter fra B-stolpe 875 Oppvarmet spylersystem 882 Innbruddsikring 890 Automatisk åpning og lukking av bakluke 910 Dynamo med høyere kapasitet 915 Drivstofftank med høyere kapasitet 926 Avgassrensing med Euro 4 teknologi 942 Lastesikringsutstyr i bagasjerom 954 Utstyrspakke Avantgarde U15 Ekstra oppbevaringsrom under gulv i bagasjerom U16 Ekstra oppbevaringsrom bak baksete U18 Gjennkjenningssystem for barnesete (AKSE) M32 3,2 liter M648 R6-Diesel engine OM648 Skal legge ut flere bilder når jeg kommer hjem igjen... Quote
HolgersEN Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice vogn :D Velkommen i klubben Quote
Frode Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Kjempeflott bil.! 354 Telefonantenne 386 Pre-installasjon for mobiltelefon (Bluetooth adapter installert) Hvilken telefon bruker du til dette, hvordan fungerer det.? Quote
gunsen Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Velkommen i klubben og gratulerer med kanonflott bil, regner med det kommer et dusin bilder minst . 320 er en fantastisk kjøremaskin og utstyrlista di hadde det meste Quote
Happy Camper Posted September 10, 2010 Author Posted September 10, 2010 Sitat 354 Telefonantenne 386 Pre-installasjon for mobiltelefon (Bluetooth adapter installert) Hvilken telefon bruker du til dette, hvordan fungerer det.? På biler med kode 386 og 388 er det en plugg i midtkonsollen hvor kan du benytte denne Bluetooth-adapteren, bare plug and play så kan du styre telefonen gjennom comand'en; http://www.autoroyal.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1203612&catalogDirectoryId=792&menunode=633670879052713769 I tillegg tror jeg du får kjøpt adaptere til enkelte telefoner, slik at du også kan bruke antennen. Denne betalte jeg forøvrig ca 2.600,- for hos MB forhandler, ikke vet jeg hvorfor de tar 3.199,- hos Autoroyal.no??? Gammelbilen hadde kode 388, så det var bare å ta adapteren med i den nye. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med denne... Quote
Happy Camper Posted September 12, 2010 Author Posted September 12, 2010 Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice vogn Velkommen i klubben Takk for det HolgersEN !!! Velkommen i klubben og gratulerer med kanonflott bil, regner med det kommer et dusin bilder minst. 320 er en fantastisk kjøremaskin og utstyrlista di hadde det meste Takk for det gunsen !!! Skal få ut flere bilder når jeg kommer hjem, parafinpapegøya har avgang på tirsdag og da blir det vel litt høstshining! Bilen er en fantastisk kjøremaskin, det viste jeg siden denne er nr 2 i rekken! Men med Airmatic er den en vanvittig kjøremaskin! Når du får lagt kjerra ned på Sport 1 eller Sport 2 er det bare helt rått, hadde faktisk ikke trodd at det skulle merkes så godt... Men heretter blir Airmatic et must for min del !!! Quote
LuckyDuck Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Nice! -744 er en fin farge- Ser ut som en kraftig vogn å eie i en god tid fremover det der. Quote
ole i Posted September 13, 2010 Posted September 13, 2010 hei og velkommen i klubben begyner å bli mangen av oss her nå med 211 og 320 cdi motor gitt,men det er jo bare gøy det fin bil har du nå værtfall fått deg. Quote
Happy Camper Posted October 8, 2010 Author Posted October 8, 2010 Okidok... Hadde vel nevnt noe om flere bilder når jeg kom hjem, men når man holder på med renovering av hus så blir det ikke mye tid til bilen... Men, jeg skal prøve å oppdatere litt. Kom hjem for tre uker siden og hadde bestilt litt snacks fra autoroyal.no. LED til parklys og skiltlys, pedalsett i aluminium og litt annet småtteri. LED lysene var en skuffelse; parklysene som sto listet til 211'n passet ikke. Det gjorde forsåvidt ikke skiltlysene heller. De var noen mm for lange til holderne, og i tillegg blinket de som noen andre varsellys og laget feilmelding så det holdt... Vinterfelgene (originale AMG III 8"x18") er klare for vinterdekkene (Nokian Hakkapeliitta R i 225/45-18) som blir levert på døra i morgen. Fikk meg en tur fra Trøndelag til Bodø i helga, hvorpå jeg fant ut at forbruket ikke var helt som på den gamle bilen. Jeg kjører ikke som noen prest, men gammelbilen nøyde seg med desiliteren under hva jeg hadde i forbruk på denne turen. La merke til at temperaturen ikke kom helt opp der den kanskje burde være, og i tillegg kjører jeg på rimelig slitte dekk i 245/40-18.... Noen formening??? I Bodø ble det tid til bytte av olje både på motor og gearkasse, i tillegg til at bilen fikk seg en runde med polering. Burde vel fått tatt noen bilder før jeg rullet avgårde med nypolert bil, men da åpnet himmelen seg og den hadde langåpent til jeg kom til Trøndelag igjen. Og når jeg kom hjem igjen skjedde jaggu meg dette; Om ikke annet var temperaturen fin til å være 7.oktober.... Quote
Sven Håkon Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Dersom temperaturen ikke går opp til ca 90 grader bør du bytte termostat - dette er en kjent svakhet på disse bilene, og lavere motortemperatur øker forbruket drastisk. Jeg hadde samme problem på min, og forbruket sank betraktelig etter bytte av denne. Quote
gunsen Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Er du heldig så er det en nivåsensor/ledningsnettet som lager trøbbel for deg på Airmaticen , har skifta både ledningsnett og nivåsensor på min, har ikke hatt fått fleire feilmeldinger siden jeg skifta det. Quote
Helge Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Har hatt en fart også, har en snitthastighet på 80km/t på 8,5 t. Er vel ikke motorvei hele veien der nord heller. 8) Quote
Happy Camper Posted October 13, 2010 Author Posted October 13, 2010 Dersom temperaturen ikke går opp til ca 90 grader bør du bytte termostat - dette er en kjent svakhet på disse bilene, og lavere motortemperatur øker forbruket drastisk. Jeg hadde samme problem på min, og forbruket sank betraktelig etter bytte av denne Regner med det er her problemet ligger. Var i Åre i helga, og motortemperaturen kom seg ikke over 70 grader når utetemperaturen nærmet seg nullpunktet... Er du heldig så er det en nivåsensor/ledningsnettet som lager trøbbel for deg på Airmaticen , har skifta både ledningsnett og nivåsensor på min, har ikke hatt fått fleire feilmeldinger siden jeg skifta det. Det var ene ledningen inn på stikken til kompressoren som hadde røket. Kostet ikke mindre (eller mer ) enn 2.900 og få loddet på en ny. Eneste takken jeg vil gi til Motor-Trade var at de tok den inn på sekundet når jeg dukket opp... Har hatt en fart også, har en snitthastighet på 80km/t på 8,5 t. Er vel ikke motorvei hele veien der nord heller. Sant nok, men gammelkjerra nøyde seg med mellom 0,65 og 0,68 på samme strekningen. Har kjørt den strekningen noen ganger, så det burde vel ikke være store forskjellen... Quote
Happy Camper Posted October 19, 2010 Author Posted October 19, 2010 Hei, Flott bil. Bra med flere medlemmer fra Nord-trøndelags perle Takk for det Øystein, er nyinnflyttet til "perlen"... Quote
Happy Camper Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 Som nevnt fikk jeg ikke mye tid til bilder sist jeg var hjemme, men slenger ut et par stykker til som ble tatt før vinterhjulene kom på... Kaffestopp på Statoil Steinkjer... Syntes sola ga en "artig" effekt på dette bildet... Nypolert... Nypolert renovasjons-bil... Nå er jeg reist på jobb, og frua fikk oppdraget med å få vinterhjulene på Bilder av bilen med nye vintersko kommer når jeg er hjemme igjen... Quote
Happy Camper Posted November 13, 2010 Author Posted November 13, 2010 Endelig tilbake fra jobb og bilen har fått seg en velfortjent vask. Legger ut bilder av bilen med nye vintersko, Nokian Hakkapeliitta R i 225/45-18 på 8"x18" AMG III... Quote
Recommended Posts