Kjetil Pedersen Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Legger ut noen bilder av finværsbilen Quote
Jøran89 Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Flott w123 og velkommen skal du være. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Velkommen skal du være Kjetil! Utrolig fin bil du har! Nakkeputer bak å greier også. Ser jo helt dønn strøkent ut! Quote
Kjetil Pedersen Posted September 8, 2010 Author Posted September 8, 2010 Takk for det. Nei den er langt fra strøken. Trenger lakk rundt om pga steinsprang og noen rustflekker. Den er fin under og i kanaler heldigvis. Har gått her oppe i mange år, og det merkes på understell og for&bak stilling. Ingenting som sitter og alt er tight og fint =) Artig å ta ut i finværsdager, det skal den ha Quote
Kjetil Pedersen Posted September 8, 2010 Author Posted September 8, 2010 Usikker på farge navn. Kan sjekke det på jobb i morra Quote
gunsen Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Gratulerer med kanontøff 123, flott fargekombinasjon utvendig/innvendig Quote
Kjetil Pedersen Posted September 8, 2010 Author Posted September 8, 2010 Takk for den. Ja tidligere eiere har brukt bilen daglig og har HELDIGVIS ikke tatt av leather look trekkene som har vært på i mange år(trur jeg da). Så den er så å si strøken i setene og ikke antydning til slitasje i førerstolen. Og nå som den brukes kun på finværsdager kan man jo ta seg bryet å "krype" inn i bilen så setet holder seg =) Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 8, 2010 Posted September 8, 2010 Takk for den. Ja tidligere eiere har brukt bilen daglig og har HELDIGVIS ikke tatt av leather look trekkene som har vært på i mange år(trur jeg da). Så den er så å si strøken i setene og ikke antydning til slitasje i førerstolen. Og nå som den brukes kun på finværsdager kan man jo ta seg bryet å "krype" inn i bilen så setet holder seg =) Det er helt rått det! Selv har jeg en bil som det har sittet trekk på siden ny, og interiøret er som du sier, helt nytt. Kjøp deg ett overtrekk på biltema eller lignende, så bruker du det så du sparer setet. Billig, samt at du bevarer setet i mange år fremover i tid Quote
Kjetil Pedersen Posted September 9, 2010 Author Posted September 9, 2010 Det er sjelden vare med strøkne setetrekk på de her har jeg skjønt. Kjører så sjelden med den + at jeg liker fargen på interiøret såpass at jeg heller vil ha det slik, og heller prøve å være forsiktig med setene. Quote
Kjetil Pedersen Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 Da har bilen vært på eu-kontroll. Må si meg fornøyd med kun merknad på styreledd begge sider. Fikk beskjed om å bytte stagene komplett med indre og yttre ledd på begge sider. Nå er det bare å vente på delene. Quote
Kim Ingebretsen Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Det var en utrolig fin w123 Kjetil ! Synes det er den fineste fargekombinasjonen Quote
Kjetil Pedersen Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 Det var en utrolig fin w123 Kjetil ! Synes det er den fineste fargekombinasjonen Takk. Ja liker kombinasjonen på fargene, bare synd denne lakken blir så fort matt. Har vært inne på tanken om ny lakk i samme farge. Bare med klarlakk. Time vill shåw =) Quote
Alexander Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Flott bil! Bruk en god beskyttelse på lakken og poler den skikkelig med poleringsmaskin, så holder den seg blank lenge. Du vil ikke klare å få oksidert lakk blank igjen (slik at det faktisk er blankt, og ikke bare skinner pga oljer tilført av poleringsproduktene) med håndprodukter. Lakken på min 123 var steinhard, så det var litt jobb å polere Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 I den grad det er noe trøst, så er min akkuratt lik i lakken. Går ikke å få helt blank igjen Quote
Alexander Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Joda. 560en så helt forferdelig ut, men den er blank som fy nå Quote
Kjetil Pedersen Posted October 24, 2010 Author Posted October 24, 2010 Har prøvd med maskin, men det holder ikke så lenge. Så trur det blir ny lakk og klarlakk heller. Quote
Kjetil Pedersen Posted October 24, 2010 Author Posted October 24, 2010 Da er piggdekk på bilen. Tilfelle den må flyttes på i vinter Quote
Alexander Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Har prøvd med maskin, men det holder ikke så lenge. Så trur det blir ny lakk og klarlakk heller. Da holder jeg en knapp på at du ikke har tatt nok hadde du bodd i nærheten skulle vi gjort et forsøk. Quote
Kjetil Pedersen Posted October 31, 2010 Author Posted October 31, 2010 Noen som vet hva årsaken til at cluth pedalen ble inne, må trekke den ut med handa Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Noen som vet hva årsaken til at cluth pedalen ble inne, må trekke den ut med handa Jeg vet ikke, men kan det være noe med slaven? Quote
Kjetil Pedersen Posted November 1, 2011 Author Posted November 1, 2011 Snart er bilen pensjonist og den vil bli registrert som veteranbil. Er jo litt stas det =) Har også funnet fram noen 15-hulls felger som jeg skal bruke på vinterdekkene denne vinteren, spent på om de passer bra på bilen. Har kun kjørt bilen 1 tur i år, så skal bli artig å ta den ut en litentur i nærmestedager. glæædings.... Quote
Kjetil Pedersen Posted November 4, 2011 Author Posted November 4, 2011 Kom over noen slike. Tru hva de passer best på, den røde W123, gull met S124 eller blå S202?? Quote
Hallgeir Helland Posted November 4, 2011 Posted November 4, 2011 Kom over noen slike. Tru hva de passer best på, den røde W123, gull met S124 eller blå S202?? S124. Flotte felger! Dimensjon? Quote
Recommended Posts