Jump to content

Biler støyer mer i dag enn for 20 år siden...

Recommended Posts

Posted

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10036300

Dette bekrefter vel egentlig min antagelse. Synes min gamle 300 støyer mindre enn 211'n min...

[/quote

Du veit at støy defineres som lyder man ikke ønsker å høre.. Ergo vil nyere dieselbiler uansett lydnivå oppfattes som mer støyende enn en god R6/V8 bensin fra tidlig 90-tall. :D

(jada har lest artikkelen, bare spøker litt)

Posted

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10036300

Dette bekrefter vel egentlig min antagelse. Synes min gamle 300 støyer mindre enn 211'n min...

Du veit at støy defineres som lyder man ikke ønsker å høre.. Ergo vil nyere dieselbiler uansett lydnivå oppfattes som mer støyende enn en god R6/V8 bensin fra tidlig 90-tall. :D

(jada har lest artikkelen, bare spøker litt)

Hehe, er vel ikke til å legge under en stol at seksersang låter betraktelig bedre enn dieselfirrer :lol:

Posted

Helt enig med sistemann. Glemmer aldri den fine lyden i min 1955 modell 220a

som jeg kjøpte som 18-åring i `74. Når man stod bak bilen, suste det bare i eksosen. :D

Posted

Pappa hadde en 97 modell E200,inne i bilen du kunne ikke høre at motoren av i gang,og det ristet ikke,mens den bilen som vi har i dag E220 CDI er langt fra stillegående.

Posted

Pappa hadde en 97 modell E200,inne i bilen du kunne ikke høre at motoren av i gang,og det ristet ikke,mens den bilen som vi har i dag E220 CDI er langt fra stillegående.

Det blir litt som å sammelinlikne epler og appelsiner. Diesel vil alltid bråke mer

enn bensin, spesielt når motoren er kald. Har selv hatt E 200 bensin `98 og

jeg synes min nåværende E 220 cdi`03 går stillere under kjøring selv om den

gamle bensiner`n gikk stillere på tomgang.

Posted

Når man snakker om støy i forskjellige biler, søstra mi holder på med lappen, og har øvelseskjørt i Pappas `97 A4 1.8 Quattro Avant, samt en reltivt ny SAAB, og kjører Ny audi på kjøreskolen, skulle sett ho stussa over hvor rolig både E250`n, og E300TDT`n var innvendig. Vil påstå at ingen av de to dieselbilene støyer mere innvendig enn tilsvarende bensin-124.

Posted

Jeg merket ihvertfall at min siste S124 med 18" var mer stillegående innvendig enn mange nyere biler i sammenlignbar størrelse med slik dekkdimensjon, det overrasket meg mildt sagt stort.. 300GD'en har faktisk veldig lite hjulstøy, men der hører man til gjengjeld motoren relativt godt.. :P