Torbjørn Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Sikkert vært oppe 1000 ganger før, men er det noen "feller" å passe seg for på en 1999 mod C180t ? Synes bilen ser grei ut å vurderer å kjøpe, men ville høre med alle siden disse var preget med rust så det holdt. Det foreligger komplett servicehefte og dører osv er sprøytet med tectyl ved motortrade. Takk for alle komentarer! Quote
TEH Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Sjekk etter rust langs fenderlistene. Der det er vanligst på 202. Bakluka er også utsatt, samme under dørlistene (tetningslistene). Ellers så er mye likt med 210. Bærekuler, endeledd osv. Har hatt min i drøye fire år nå og 80000km. Har tatt servicer på den, utover det så har jeg ikke hatt nevneverdige problemer. Et av de tryggeste MB kjøpene man kan gjøre, spør du meg! Quote
Torbjørn Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Ok, takk for svar og tips! Var å kikket på en i går, den hadde vært inne å fått ordnet rust bak disse listene på dørsiden, samt at det var hatt på noe stoff under tettningslistene på dørene. Den var veldig fin, men når vi skulle gi bud i dag var den solgt så det er vel bare å lete videre Quote
Guest Ebola Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 sjekk etter oljelekkasjer/svetting i fremkant av toppakning, Oljesvetting fra kardang, og oljelekkasjer fra automatkasse. Spør også hvor lenge siden automatservice er tatt. (burde vært tatt på 120 000km) Quote
Torbjørn Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Se der ja, Knall tips! Flere slike. Er automatkassen en svakhet på disse? Var ute å prøve kjørte en c180 99" her forleden å den giret meget rart mellom 3 og fjerde på fult pådrag, men helt fin ved normal kjøring. Ble litt nervøs på akkurat det... Quote
Alexander Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Er automatkassen en svakhet på disse? Automatkassen er ikke en svakhet i seg selv, men det faktum at MB fortalte alle forhandlerene at den nye generasjonen kasser var vedlikeholdsfrie kan trygt kalles en svakhet. Dette har gjort at helvetes mange av disse kassene har gått i stykker. Heldigvis er det enkelt å unngå, bare å bytte olje hver 60 000 eller 2. år... Quote
Guest Morty Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 solgt Bmw`n nå da Torbjørn?min nye s210 får jeg fredag eller mandag Quote
Torbjørn Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 solgt Bmw`n nå da Torbjørn?min nye s210 får jeg fredag eller mandag Har solgt BMW'n ja Men nå sitter jeg i et dilemma: Fant en veldig fin 2000" C180t esprit, med crus, digi.klima, motorvarmer, krok, osv har gått 122 000 og har klart å presse prisen til 145" MEN, det er rustet rundt hengslene til bakluken, altså på bilen ikke luken. Ringte motor-trade men som vanlig kunne de ikke si om det var garanti eller ikke..... Ellers var det en blære rett forran v.bakhjul som gikk ned bak skjørtet dette tror jeg har begynt som steinsprut, men det kan jeg få fikset selv. Er dette noe typisk rust modell?? Er tysk import fra 2003. Noen som vet om dette (spesielt bakluken) er garanti?? Såfall blir det kjøp nemlig. Quote
Guest Ebola Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Generellt sett har 722.6 girkassene til Mercedes en tendens til å lekke i kontakten der ledningsnettet til bilen går inn i girkassen. Da kan man oppleve rar giring.. Quote
Guest gove Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Har en 1998 c 180 T sport stv vist noen er interesert. Bilen har gått 195000. Komplett servishefte., byttet det meste i forstilling. Forpumpe,hovedpumpe,føler i tank.v vindusheis bak og regnsensor+luftmengdemåler byttet og 4 hjulskontroll. Skal inn på mercedes for å fikse all rust som måtte finnes (garanti) Har ellers 4x el vindu,automat,cruise,a/c regnsensor, orginalt boose sound system med sub,cd veksler og forsterker osv. pen bil i sort metallic med 8x alu. Hva er denne verdt. Ser veldig velholdt ut. Quote
Recommended Posts