Guest Entusiast Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Det er en del rapporter som sier mye opp og særlig ned med enkelte Mercedesutgaver for tiden. W210 og W202 er beryktet for rust, W211 er beryktet for el-feil, W124 hadde jo 4-matic tullet osv osv... Men hvordan er egentlig bilene deres m.h.t. feil? Og hvor langt har de gått? Vi kan jo kjøre vår egen lille feilstatistiske undersøkelse her inne. Feil så langt på MB E 320 cdi 2005 mod 32000km: Ingenting. Innkallelse: Bytte bakre foringer på garanti (før jul). At det ikke er noen feil skulle vel bare mangle, men skal man tro rapporter så er W211 en "problembil". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Kan være en ide å def. bytting av div. ting pga "feil" kontra "slitasje/forbruksvarer"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Mazarino 240 T + Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Sen 2001 modell E 240 T Avantgard, kjøpt ny i norge. gått 50 000 kmSkiftet bakluke pga rust. Thats it. Hatt noen softwareoppgraderinger på commanden pga viftelyd men dette var ikke plagsomt. Ellers fulgt alle servicer. Har sett historikken på den, jeg kjøpte den da den var gått 38 000 km og det har ikke vært noe mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 E320CDI (210), gått ca 100k. Har hatt feil på webasto, varmesete, rust på dører og bakluke, feil på injektor (noe som sannsynligvis bare var gjensoting pga litt laber kjøring... ). Ellers ingen feil eller problemer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Kan være en ide å def. bytting av div. ting pga "feil" kontra "slitasje/forbruksvarer"? Jeg mener uforutsette feil som ikke er forbruksvare, eventuelt en altfor tidlig ødelagt forbruksvare. Hvis toppakningen ryker etter 70 000km så er det en feil, men hvis den ryker etter 300 000km er det vel heller normalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 E 220 t CDI 2002 mod, bilen har nå gått 107 000km null feil og ikke no rust, hadde en E 200 T 2000 mod før, den hadde gått 180 000km når jeg solgte den i 2002, null feil, men rust på dører Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 1977 230. Måtte overhale forgasseren i vinter enda bilen har gått kun 380000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E320 CDI Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 2000 E320 CDI, solgte den da den hadde gått 79000km, hadde da byttet en dynamo (garanti), en gearkasse (garanti), 4 dører + koffert byttet (garanti), hadde problemer med tåkelysene, kontaktene irret, ikke garanti. Spør du meg så er dette i det meste laget med feil på en bil som bærer stjerne... Vurderer nå W211, virker som denne har fått et stort løft når det gjelder kvalitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 '87 300TD Turbo, 278.000-368.000km: Byttet masse kosmetisk og preventivt, til dags dato ingenting pga brekkasje/driftsstopp.Av utslitte deler er det vel de vanlige: Knekte fjærer foran, linker i oppheng og styring, nedre bærekuler foran, hjullager bak. '88 190E 2.0, 171.000-269.000km: Knuste en motor på 249.000km, bortsett fra det ingen spesielle problemer... '79 240D, 302.000-570.000km: Måtte bytte vacuumpumpe på 560.000km (feilvare? ), ellers en bunnpanne (store telehiv vs 100km/h)...Utover det: original motor, gear, clutch(!) osv. da den rustet bort for meg etter 12 års kjøring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 1984 190D - endestykke i plast på gassvaieren forvitret og falt ut, ny og oppgradert 202-del ble innkjøpt til kr 7,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ODDATLE Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Reparert isolasjonsbrudd på ledninger til lamdasonde der de går igjennomfra motorrom til batterirom.Feilen gjorde at motoren gikk ujevnt.Rep. av ledningsskjøt under batteri.Korrosjon i den. Verkstedsjobb!Kostet meg masse penger p.g.av udugelig verksted.Ellers bare normale slitedeler. S124 E220T 280000km, gått 187000 når kjøpt. Nå har jeg byttet topp-pakning også,+ demper til strammehjul på V-beltet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michael Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 -97 E230T Avantgarde akkurat rundet 200'Er kjempefornøyd trass i god del utgifter siden innkjøp i høst: -Byttet øvre bærebru foran (knirkelyd)-Byttet converter hos Bergs (knakkelyd)-Girkasseservice hos bergs (for å ha gjort det)-Simringbytte veiv (svetting bak nedre reimhjul) -Påfyll AC væske-Rep av takluke (mathisen bilelektro)-Byttet vannpumpe (var ikke gåen)-Byttet reimtrekk demper-Byttet reimtrekk strammer-Byttet reim-Montert ørkenplate-Montert støymatte til panser-Byttet regnsensor-4hjulskontroll-Byttet alle høyttalere foran pga en defekt diskant. Oppdaget at den ene høyttaleren bak ikke virker. Må bytte de også. Dette er for det meste bare vanlig slitedeler. Mitt inntrykk er at mb's slitedeler holder lenger enn de fleste andre bilmerker. Ta f.eks vannpumpa, hvilke bilmerker har vannpumper som holder OVER 200'? Alle fire dører og tak er byttet. Bilen skal inn igjen i april for å bytte bakluke, rep av taket, bytte av karrosseribro foran motor og fjerning/sikring og lakkering av rustbobler på innsiden av bakskjermer. Ellers tar jeg alle servicer selv hver 10000 km. bruker kun originalprodukter, og kjører utelukkende på mobil 1 5-50. Må bare si nok en gang at jeg er knallfornøyd med bilen, den er i tilnærmet i perfekt stand og har pr dags dato ikke hatt en bedre bil. Min neste bil blir uten tvil en 211T Avantgarde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 '92 300 TDT286.000-345.000 km Litt diverse småtteri, men ikke mye. Byttet hjullager bak, og et lass med bremseskiver pga. stadig tilbakevendende kast. Det ble bra foran etter at jeg byttet navet. Må nok bytte ett bak også. AC som uler litt ved oppstart. Bør bli bra med litt mer olje. Byttet en dynamo og pumpa til varmeapparatet. Stabstagforinger foran er innkjøpt, men ikke byttet. Det kakler ørlitegrann foran der, så jeg håper det blir borte. Litt småtteri står for tur, som smøring av låser, fjerne litt lakkrust og litt sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Roald Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Har kjørt 24000km.Har hatt feil på Xenon lysene,har skiftet begge styreenhetene og beggepærene.(garanti) Og en høytaler foran.(garanti) Ellers fungerer bilen kjempe fint.Slik en Benz skal gjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Georg Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 E200T 2000 modell, gått 169000km. kjøpt okt 2003. EkstraordinærtByttet fjærer foran, knekt.Byttet mellomaksel.Meget slitt kardang.Byttet katalysator.Sprekk i kant airbag passasjerside.Knekt innfesting hodestøtte/plastikk som bare knakk uten spesiell belastning.Rust alle dører, 2 byttet.Rust panserRust hjulbuerRust ved kardang under.Rust i batterirom.Elektronikkproblemer, byttet batteri. Ordiært/nesten ordinærtByttet støtdempere foranByttet div deler i forstillingByttet skiver bak. ruster på innside av skive.Alle servicer er fulgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 E250 Diesel registrert i desember -94Kjøpt i februar 2002, 327.000 km, nå 405.000 kmDet har vært noe rust i hjulbuer og ved skillet på toppen av saccoplatene.Av feil er det vel ingenting å nevne med unntak av litt trøbbel med varmeapparatet. Regner med det er en enkel sak, klassisk duoventil sak + at noe av klarlakken begynner dette av på panser Utover dette er det bare fryd og gammen. Denne bilen har vært billig. Har kun foretatt servicearbeid som skifte av skiver, klosser, olje med filter, dieselfilter etc. etc. Ingenting annet. Automaten girer fint og alle greier... E230 Elegance -96 W21050.000 km - 170.000 kmHel og grei bil, men typisk rustproblem. Noe rustdannelse i fremdører ved kromlisten på toppen av sidelistene + noen få bobler i skjøten mellom forskjerm og list under hovedlyktene. Noe annet som har vært et irritasjonsmoment er litt kødd med beltestrammeren som noen ganger har hatt tendens til å kutte ut og dermed ikke strammer, med det resultat at du sitter med et belte som ligger pent dandert på fanget ditt... I tillegg var det noen episoder hvor instrumentbelysningen i kombiinstrumentet og den øverste bryterrekken i midtkonsollen falt vekk. Dette skjedde så klart når lysbryteren var vridd over til park eller hellys. Et ordentlig slag på huset til kombiinstrumentet gjorde susen. Utenom det, en god bil på alle måter. Lavt forbruk på langkjøring og god komfort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Redvar Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Min C180 1998mod. Km 96000 (Komplett service hefte.) Byttet Duoventil.Bensin nål som lever sitt eget liv. Var vist vanlig sa de på Motor Trade. (koster 5000.- og fikse.) Her mener jeg at når de sier at det er vanlig at den ryker, er det en garanti/delt garantisak.Rykkete og dårlig giring på Automaten, (venter på time) Rust i fire dører, samt rundt venstre baklys. Venter på svar ang. Garanti. Ikke bombesikker på at det blir Benz neste gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest som Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Det blir mye negativt å lese om bilene når det samles i en slik konsentrert form.Og jeg vil tro at vi som bruker slike forum som dette noe spesiellt opptatt av bilen og er også rimelig interessert i det tekniske aspektet rundt bilen. Og da sitter vi vel spesielt mye og hører etter lyder...og lurer på mye.....og ender en dag med å plukke hele bilen fra hverandre...BARE FOR Å SE HVORDAN duppedingsen virker... Det jeg vil frem til er at vi ikke hører fra de "andre" 10000 som kjører til dagen rundt i sin MB, og gjerne er strålende fornøyd ....og selvfølgelig de som ikke vet at Benz`en deres ikke virker helt som den skal Leser vi på andre merkers forum, så er det mye grums der også.Men, det kan ikke stikkes under en stol at det til tider kunne vært bedre kvalitet på enkelte ting på en såpass dyr bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Men' date=' det kan ikke stikkes under en stol at det til tider kunne vært bedre kvalitet på enkelte ting på en såpass dyr bil.[/quote']Dette er jo skummelt å si, men selv denne lille oppramsingen bekrefter mitt inntrykk at man generelt kan forvente mindre problemer om man kjøper en 10-15 år gammel 124 eller 201 diesel, enn om man kjøper en 2002-modell... Og DET er for jævlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 E200T 2000 modell' date=' gått 169000km. kjøpt okt 2003. [b']Ekstraordinært[/b]Byttet fjærer foran, knekt.Byttet mellomaksel.Meget slitt kardang.Byttet katalysator.Sprekk i kant airbag passasjerside.Knekt innfesting hodestøtte/plastikk som bare knakk uten spesiell belastning.Rust alle dører, 2 byttet.Rust panserRust hjulbuerRust ved kardang under.Rust i batterirom.Elektronikkproblemer, byttet batteri. Oisann....det var da voldsomt! Sikker på at ikke bilen din er godt tilbakeskrudd og har vært krasjet? Import dette da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E320 CDI Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 E200T 2000 modell' date=' gått 169000km. kjøpt okt 2003. [b']Ekstraordinært[/b]Byttet fjærer foran, knekt.Byttet mellomaksel.Meget slitt kardang.Byttet katalysator.Sprekk i kant airbag passasjerside.Knekt innfesting hodestøtte/plastikk som bare knakk uten spesiell belastning.Rust alle dører, 2 byttet.Rust panserRust hjulbuerRust ved kardang under.Rust i batterirom.Elektronikkproblemer, byttet batteri. Oisann....det var da voldsomt! Sikker på at ikke bilen din er godt tilbakeskrudd og har vært krasjet? Import dette da? Ikke noen uvanlige feil på W210 det der.... Og hva er forresten feil med importbil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Georg Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 E200T 2000 modell' date=' gått 169000km. kjøpt okt 2003. [b']Ekstraordinært[/b]Byttet fjærer foran, knekt.Byttet mellomaksel.Meget slitt kardang.Byttet katalysator.Sprekk i kant airbag passasjerside.Knekt innfesting hodestøtte/plastikk som bare knakk uten spesiell belastning.Rust alle dører, 2 byttet.Rust panserRust hjulbuerRust ved kardang under.Rust i batterirom.Elektronikkproblemer, byttet batteri. Oisann....det var da voldsomt! Sikker på at ikke bilen din er godt tilbakeskrudd og har vært krasjet? Import dette da? Har alle papirer. Bilen var eid av Honneywell(datafirma) i tyskland, importert av en politimann i Drammen som jeg kjøpte den av. Alle tyske papirer ok, og servicehistorikk i bil stemmer(sjekket hos BOS) med servicebok. Det finnes sikker de som kan fikse denne informasjonen, men jeg tror den stemmer. Har en kamerat som har jobbet med Mercedes i over 10 år og etter å ha sett på den så tror han at det stemmer etter å ha sett på understell osv. Har også sjekket om den har vært krasjet og i den sammenheng så har den vært reparert bak-høyre side ellers ingen ting. Når det gjelder rust hjulbuer så var det mellom plastikk og innerskjerm- Tror ikke det kommer det ikke steinsprut der, bare møkk. Har fikset alt sammen og rustbehandlet den. All annen rust har blitt tatt på goodwill. Jeg glemte å si at også bensinmåleren lever sitt eget liv på min bil. Har også en kamerat som har en C klasse fra 99. Han har byttet 3 dører p.g.a. rust. byttet mellomaksel,kardang(ved ca 100000km) + noe annet småtteri. Den har nå gått ca 150000. Kjøpt brukt av Autostern, ikke importert. Har bestemt seg for å bytte til helt ny Audi A6. En annen kamerat har en 200 CLK 2000, gått 70000. Byttet bensinmåler 2 ganger. Byttet girkasse. Har ikke oppdaget rust på denne. Kjøpt av Grandal? bil i Sarpsborg, importert. En annen hadde Vito....., Når han skulle bytte den inn så fikk han ett særdeles lavt tilbud av forhandler der hvor han hadde kjøpt den ny. Han er endelig blitt kvitt den. En annen som jeg kjenner med ML har problemer med at den går i safe mode. Alle som jeg kjenner har hatt ett eller annet ekstraordinært med sine biler utenom to som kjører helt nye 211. Begge to hadde 210 før som de hadde problemer med. Selv om komponent-kvaliteten til de nyere Mercedesene kan være kritikkverdig når jeg sammenligner den med de andre bilene jeg har hatt(også eldre Mercedes), så er den en meget behagelig kjøredoning. Har altid vært svak for Mercedes, men jeg har også en smertegrense..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Men' date=' det kan ikke stikkes under en stol at det til tider kunne vært bedre kvalitet på enkelte ting på en såpass dyr bil.[/quote']Dette er jo skummelt å si, men selv denne lille oppramsingen bekrefter mitt inntrykk at man generelt kan forvente mindre problemer om man kjøper en 10-15 år gammel 124 eller 201 diesel, enn om man kjøper en 2002-modell... Og DET er for jævlig. Min 87mod 190E rullet tett oppunder 310 000km før jeg en dag kjørte inn på verkstedet å tok ut motor til fordel(?) for en 2.5-16 maskin.Til da var det byttet kam,en eller to løftere utenom vanlige slite deler(stort sett bare bremsedeler).Dette var før 230' for da kjøpte jeg bilen.Fra 230' - nesten 310'km så byttet jeg klosser forran to ganger og bak en gang. Snakk om billig bilhold(ikke akkurat som surf blau da). Mens på en 96mod. E230,160'km så har det vært litt. 4 nye dører,bagasjelokk,travers,en knekt fjær,byttet begge sprederledningene+ gud vet hvor mange endeledd og bærekuler.Nå var ikke dette så mye,men mere enn det burde være. Er det bare jeg som synes at w124 og w201 har vært den beste til nå?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 99 C180T S202 km79000 - 160000 Rust, byttet bakluke og reparert fire dører. Bensinnålen lever sitt eget liv (selvfølgelig ). Slet litt med varmeapparatet i høst med fem grader forskjell mellom høyre og venstre side. Ellers så har jeg ikke hatt noen problemer av noe slag. Har ikke byttet bærekuler engang . Meget godt fornøyd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 1990 200E Eid i to år. Kjøpt i Wilhelmshaven av første eier. (Mann født 1928) "Velutstyrt" (Beige skinn, automat, luke, metallic + litt til) Kjørt fra 125000 km til 170 000 km. Bilen så ny ut da vi fikk den. Denne er min mest problemfrie bil hittil. Fantastisk bil. 200E går godt nok... men jeg ville heller hatt tempomat enn en motorstørrelse opp likevel. Byttet: Kun servicedeler. (olje filter plugger pluggledninger og midtre og bakre potte pga mye småturer på en km og så parkere) Disse bilene er bedre enn mye nytt du finner i butikken i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.