Tore Robert Klerud Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 God aften. Vurderer en SL med diverse elektriske utfordringer, og postet for noen øyeblikk siden noen spørsmål i tråden om kjøpetips for 129, da jeg følte at dette var direkte relatert til det som sto der, og etter hva jeg forstår rimelig typiske problemer for modellen. Innser nå at det kanskje ikke var så lurt å poste der, siden kjøpstips-seksjonen kanskje ikke er den som blir mest lest, og i hvertfall ikke 129-tråden på denne tiden av året. Derfor et ydmykt spørsmål om dere som har opplevd nisser i el-anlegget på slike biler gidder å lese innlegget mitt? Hadde vært greit å vite hvor mye jeg skal ta høyde for at det koster å få ryddet opp i dette før jeg eventuelt slår til på bilen. MVH Tore Quote
RoarB Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 boksen til cab styringa og annet, som ligger bak høyre settet bak, har en tendens til å leve livet alene... Quote
Ronnie Westpold Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Hadde en del problemer med el på min første 129 også. seter,cab,vinduer osv. Tor ut bryterpanelene og gikk over med loddebolt etter tips fra en kompis. Etter det hadde jeg ikke noe mere problemer med elektrisk i det hele tatt. enkel jobb og mye penger spart Quote
Guest tony sl Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 Jeg hadde en, brodern hadde en, og en kolega hadde en, 2 stk 96 mod og en 94. Vi hadde alle problemer med el tak og systemet rundt det. veldig dyr og reparere og man får nesten ikke gjort selv, må altid inn og re sette hjernen, det er heller ikke alle mercedes verksteder som har data til og gjøre det på den bilen... Flott bil men det blir nok aldrig 129 på meg igjen, formye dårlig elektronikk... Tony Quote
Tore Robert Klerud Posted September 15, 2010 Author Posted September 15, 2010 Hmmm, takker for tilbakemeldinger. Det ser ikke ut til å bli noe av akkurat den handelen der, men har fremdeles lyst på en 129 en gang uansett. Begynner dog å bli litt skeptisk etter MANGE tilbakemeldinger om akkurat det dere nevner - vanlige feil, dyre feil, og feil som man ikke uten videre kan fikse selv uansett hvor flink man er. Får kanskje kjøpe en, montere på hardtopen og deretter klistre en dekkplate over knappen. Er jo penest med hardtopen på uansett... MVH Tore Quote
Knut G Posted September 15, 2010 Posted September 15, 2010 Har jo en slik bil, ikke noen problemer så langt av noe slag. Alt virker som det skal (Bank i bordet). Så får vi håpe det fortsetter slik i lang tid fremmover. Herlig bil, hadde meg en skikkelig kjøretur på over 2000 km for noen helger siden. Ahhh det gav skikkelig mersmak. Quote
Daniel Posted September 16, 2010 Posted September 16, 2010 Man hører jo bare om skrekkhistoriene hvor ting slutter å fungere slik det skal.. Har hatt SL'n min nå i litt over 2 år, aldri hatt noe trøbbel med cab funksjonen, går lydløst og knirkefritt både opp og ned. Selv etter å ha kjørt med Hardtoppen i løpet av vinterhalvåret, så fungerer softtoppen problemfritt ved førstegangs kjøring opp og ned etter 5-6 mnd'er med stillstand. Quote
Recommended Posts