Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann :)

Da ble det bil igjen. En kompis kom over en 95 mod 300TD og tipset meg om den. Motor Trade i Trondheim som solgte den ny som varebil i 1995. Bilen ble omregistert til stasjonsvogn i 1998. Eieren er 75 år og har nå kjøpt seg ny Mercedes.

Skal hente hjem bilen i morgen :) Skal få tatt bedre bilder :)

Bilde0109.jpg

Bilde0114.jpg

Bilde0110.jpg

Bilde0112.jpg

Bilde0111.jpg

Bilde0113.jpg

Bilde0037.jpg

Posted

har du vært i tidsmaskinen og kjøpt en 124 som egentlig stod til salgs i 1998? skulle jo tro at tida har stått stille siden pga km.stand og utseende(bortsett fra trekket på førersetet)!

Posted

Takk for fine kommentarer :) Jeg er heller ikke noe fan av interiøret, men det er strøkent :) Skal plukke av setetrekkene når jeg får hjem bilen :) Er litt skjelden med en 300 diesel som har gått under 100 tusen så jeg får leve med fargene som er på bilen/interiøret :P

Posted

Takk for fine kommentarer :) Ja det blir litt trist når den passerer 100 tusen :( Bilen blir nok ikke brukt så mye nå. Skal stå parkert i hele vinter :)

Posted

Takk for fine kommentarer :) Jeg er heller ikke noe fan av interiøret, men det er strøkent :) Skal plukke av setetrekkene når jeg får hjem bilen :) Er litt skjelden med en 300 diesel som har gått under 100 tusen så jeg får leve med fargene som er på bilen/interiøret :P

Hvorfor ikke hive inn et komplett Sportline skinninteriør, så slipper du å "leve med" et interiør som du ikke er så fan av. Koster ikke allverden det. Utvendig ser den vel såpass bra ut at det kun er å matte den ned, og legge et strøk med ønsket farge på. Vips, så har du akkurat den bilen du vil :D :D

Posted

Er lakken skikkelig dårlig, da? En sånn bil som ikke har vært brukt kan vel ikke ha mye rust på seg? En runde skikkelig polering gjør ofte mer enn man tror er mulig.

Artig med en sånn bil som har gått så lite. Det må vel være som å kjøre nybil?

Posted

Hvorfor ikke hive inn et komplett Sportline skinninteriør, så slipper du å "leve med" et interiør som du ikke er så fan av. Koster ikke allverden det. Utvendig ser den vel såpass bra ut at det kun er å matte den ned, og legge et strøk med ønsket farge på. Vips, så har du akkurat den bilen du vil :D :D

Nei det kommer nok ikke til å skje. Da er ikke bilen orginal lengre ! Er ikke mange av disse med denne km. standen så denne må holdes mest mulig orginal :)

Posted

Det røde faceliftinteriøret er slettes ikke så ille å sitte i, har selv en sedan her med samme.

Seff, ett svart hadde vært å foretrekke.

Utvendig fage var jo fin syns jeg, er det tourmalingrønn?

Posted

Er lakken skikkelig dårlig, da? En sånn bil som ikke har vært brukt kan vel ikke ha mye rust på seg? En runde skikkelig polering gjør ofte mer enn man tror er mulig.

Artig med en sånn bil som har gått så lite. Det må vel være som å kjøre nybil?

Nei lakken er meget bra :) Er noe småtteri på bakluka, men ellers bra :) Så noen lakkering blir det nok ikke nei. Den er meget god å kjøre :) Meget stille gående. Skulle ikke tro det var en diesel. En ting jeg ikke er fornøyd med og det er automaten. Den girer ikke spesielt pent :(

Posted

Det røde faceliftinteriøret er slettes ikke så ille å sitte i, har selv en sedan her med samme.

Seff, ett svart hadde vært å foretrekke.

Utvendig fage var jo fin syns jeg, er det tourmalingrønn?

Er litt dårlige bilder av interiøret. Interiøret er brunt. Jeg synes faktisk ikke det er så ille lengre :) Skal ta nye bilder når jeg kommer hjem :) Husker ikke hva fargen heter.

• 2 months later...
Posted

Heisann :)

Bilen har jeg parkert for vinteren :) Km. stand 98900 nå  8) Har fått fikset automaten :) Dette var veldig enkelt. Var kun å stille på vakumen. Vurderer faktisk å selge den :( Men er veldig usikker. Dersom noen er interessert, ta kontakt :) Hva mener folket jeg kan selge den for ? Som sagt er dette noe jeg bare vurderer.

Posted

Er veldig vanskelig å finne en 300TD med denne km standen å sammenligne med. Så er veldig usikker på hva jeg kan forlange. Hva mener dere om rundt 100.000kr for bilen  ? Er det urealistisk ?

Posted

Er veldig vanskelig å finne en 300TD med denne km standen å sammenligne med. Så er veldig usikker på hva jeg kan forlange. Hva mener dere om rundt 100.000kr for bilen  ? Er det urealistisk ?

Nei. Rette kjøper gir mye penger for en BRA 124-bil.

@Syver, 300 diesel, ikke turbodiesel. Riktignok 24V med 136 hk, men en del mindre moment enn turbodieselen.

Posted

Nei. Rette kjøper gir mye penger for en BRA 124-bil.

@Syver, 300 diesel, ikke turbodiesel. Riktignok 24V med 136 hk, men en del mindre moment enn turbodieselen.

Ja, jeg så det nå Frode :D

• 1 month later...
Posted

Var hjemme en tur i går så jeg tok noen bilder av interiøret :) Var ikke så enkelt å få tatt gode bilder i en mørk garasje, men er ihvertfall bedre enn dem jeg har lagt ut tidligere.

DSC00142.jpg

DSC00143.jpg

DSC00145.jpg

• 6 months later...
Posted

Åssen står det til med bilen ?  :lol:

Er det noge fremgang her...??

Hei :-) Jo bilen har det bra :-) Har nesten ikke  kjørt den i år.

Står fint i garasjen :-) Har egentlig litt for mange biler nå,

så den kommer nok trolig for salg når jeg begynner ferie i august.