Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej, madamen har akkuratt kjøpt seg en w210 230E. Nå i senere tid så står ofte bilen å rister en stund i det den blir startet (fra 10sek-1min) hjelper ikke å ruse eller starte å stoppe. Men den har altid blitt grei av seg selv. Helt til idag da startet bilen fint, å hun la ut på tur (kom ca 900m) før bilen nesten døde av seg selv (dette var forøvrig i en 70 sone). Da jeg prøvde bilen etterpå var det ingen spesielle ulyder men jeg klarte ikke få få bilen over en hastighet på 40kmt. Bilen har hatt service på 180k å bilen har nå gått tett oppunder 200k. Noen som har noen tips til hva jeg bør begynne å se på her ?

Guest -Fredrik-
Posted

Høres jo ut som bilen går i nødmodus siden du ikke får den til å gå fortere enn 40km/t. ?

Begynn med det vanlige. Sjekk for falsk luft og tenningssystem.

Posted

får vell begynne der, men om bilen går i nødmodus så ville jeg nesten trod at det måtte være noe elektrisk ? er forøvrig ingen varsel lamper eller noe, prøvde også bilen igjen imårres da var den helt fin til bilen fikk litt temperatur før den ble lik, dog jeg fikk den ikke til å gå over 20kmt (den gikk så å si bare på tomgang, med en gang jeg gikk på gassen så begynte den å "dø" ut)

Posted

fikk lånt et diagnoseverktøy der fikk jeg utslag på en lambdasonde, sitter disse normaltsett rett før katalysatoren? trengs det noe spesialverktøy for å bytte denne ?

Guest gjesten
Posted

Lamdasonde feilkode på mager blanding kan være luftmassemåler .

Koble fra lamda hvis du mener den er defekt.Da skal den gå fint.

Luftmassemåler gir dårlig respons og ujevn tomgang ved kald motor+ dårlig respons over ca 4000 omd og giring på feil turtall.

Posted

har akkuratt byttet lambda'n nå å det virker til å vere iorden, var noe uggent på tomgang i det den startet men tror nok luftmengdemåleren er klar for å byttes også så det skjer nok fortløpende :)

• 4 weeks later...
Posted

Da er lmm byttet å bilen går endelig bra igjen, men nå har det dukket opp et nytt problem. Bilen har begynt å bruke vann, temperaturen holder seg på 80 grader, samt det er ikke noe serlig med eksos. Men når en skrur av og på klimaen så hører en det bobler å renner vann rundt, kan det være noe lekasje her ? hvor bør en eventuelt sjekke? er dette noelunde likt som på w201 å en bare må bytte dårlige o-ringer ?