Guest Stian Napsøy Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Heisann Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med coilovers til S210. Ser det finnes fra flere leverandører. Det er ikke for de fantastiske kjøre egenskapene sin del jeg er på utkikk, men for å få den stivere og lav nok. Ser det finnes noen billige tyske som heter Street Tech, noen erfaringer med de. Ellers får man jo KW, D2, K-Sport, Bilstein osv, men gidder ikke spandere hightech dempere på bruksbilen liksom. Alle erfaringer er velkommen Stian Quote
RoarB Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 hvis det er bruksbilen, hvorfor senke den i det hele tatt ? og hvis dette er en S210 dvs stasjonsvogn, så finnes det ingen billige alternativer, pga nivå regulering bak.... Quote
viper Posted August 30, 2010 Posted August 30, 2010 Nå er jo coilovers umulig å montere på en 210 uten store karosseri & chassimessige endringer. Bytt fjærer og puter, da kan du ihvertfall endre utseende. Quote
Guest Stian Napsøy Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Den er senket greit foran, men skulle hatt 1 cm eller 2 til bak. Men har ikke sjekket hvilke puter som står på, så satser på levere puter i første omgang. Men er det noen som har en link til bilder av hva som må bygges om for å få på coilovers på 210? Quote
RoarB Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 du får ikke coilover på 210..... fjær og demper sitter ikke sammen, men hver for seg..... dvs at du må da kjøpe et komplett senke sett på chassi nummer evt, sånn at du får rikitg... Quote
Guest Stein! Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Sant det du sier her, men selv om det er slik, så får du "separerte coilovers". Det vil si at demperen sitter for seg selv og selve høydejusteringa sitter på fjæra. Quote
RoarB Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 og hvordan skal du høydejustere en løs fjær ? innlegg mellom fjærtrådene er ikke lov....... og hvis du kun skal senke den bak 1-2 cm, sjekk at nivåreguleringa ligger der den skal, dvs at du senker den helt nedpå. litt opp til bilen begynner å bevege seg opp....... da er det rikitg iallefall, evt bytt ut med lavere puter... er den ikke stiv nok, sett på større felger...... 210 min ble ikke skikkelig stiv før 19 og 20" felger kom på......disse bilene krenger en del pga vekt og.. Quote
Guest Stian Napsøy Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Det kalles jo for coilovers selv om fjær og demper ikke er en enhet. Det er jo slik på mange biler, BMW spesiellt. Det fåes tüv godkjenning på andre med slikt oppsett, så da regner jeg med det ikke er noe annerledes for Mercedes. Kjører selv på 19", når jeg vil ha bilen stiv har ikke akkurat å sette større felger på noe effekt annet enn at det blir mindre gummi som fjærer. Poenget er å få vekk flex i chassi og bodyroll. Da må det stivere fjærer og kraftigere dempere til. Men hvis ingen har erfaringer med "coilover" på S210 (Stv ja) så er det ikke noe mer å diskutere. Senkefjærer sitter på fra før så trenger ikke tips om dette. Quote
FrodeS Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Ja, skal du bli kvitt flex i chassis, er coilovers med separate fjærer og dempere eneste veien å gå. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Psssst Les litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Coilover Coilovers med separater fjærer og dempere er altså like selvmotsigende som Noras hjemmelagde syltetøy? Quote
viper Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Ja, skal du bli kvitt flex i chassis, er coilovers med separate fjærer og dempere eneste veien å gå. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Psssst Les litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Coilover Coilovers med separater fjærer og dempere er altså like selvmotsigende som Noras hjemmelagde syltetøy? Ja. Coilovers er kort for "coil spring over strut". Quote
RoarB Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Sant det du sier her, men selv om det er slik, så får du "separerte coilovers". Det vil si at demperen sitter for seg selv og selve høydejusteringa sitter på fjæra. aka et komplett senkesett med nivåregulering....ca 8-20k kr Quote
Einar Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Mener jeg har sett coilovers til salgs til W210 jeg men, tenkte da at de fjerna den vanlige fjæra, og gjorde det slik, men det er kanskje bare noe jeg har tenkt meg. Quote
Guest Stein! Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Siden jeg er gjest her så får jeg ikke posta bilde eller link. Så dere bedrevitere kan feks google e36 coilover, så ser dere bilder av det som beskrives her. Quote
viper Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Siden jeg er gjest her så får jeg ikke posta bilde eller link. Så dere bedrevitere kan feks google e36 coilover, så ser dere bilder av det som beskrives her. Ja hva så? E36 har coilovers framme. Og? Quote
RoarB Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 men igjen E36 er 124 bil, du ville ha coilovers til en S210 som er da en stv.....problemet di bak blir NIVÅREGULERINGEN, må jeg stave det for deg snart ? ikke for å være frekk.........men din 210 har ikke mye likt som på 124 sedan..., både foran og bak sitter demper og fjær hver for seg, og måten det er konstruert på gjør at du ikke får coilovers til stv men et komplett senkesett med nivå bak...men dett eer og dyrt for et rikitg sett t il stv, har man sedan så kan man få et bredere utvalg da disse ikke har nivå som std......er usikker om du får det ok, i såfall er det med sportspakke på understell.. Quote
FrodeS Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Mener jeg har sett coilovers til salgs til W210 jeg men, tenkte da at de fjerna den vanlige fjæra, og gjorde det slik, men det er kanskje bare noe jeg har tenkt meg. Er støtdempertårnene sterke nok til å bære hele vekten av bilen, da? Quote
Guest stian Napsøy Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Steike for en dårlig stemning det er på dette forumet. Folk er jo faen meg så hårsåre at det er ekkelt. I stedet for å forklare uvitende på en normal måte velger man å kritisere og kverulere. Flott. Quote
viper Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Steike for en dårlig stemning det er på dette forumet. Folk er jo faen meg så hårsåre at det er ekkelt. I stedet for å forklare uvitende på en normal måte velger man å kritisere og kverulere. Flott. Ser ikke helt denne altså. Det ble jo forklart mange ganger at det ikke finnes coilovers til 210. Også andre løsninger ble jo framsatt. Å dømme hele forumet på en tråd tror jeg blir litt feil. Quote
Gujoni Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Steike for en dårlig stemning det er på dette forumet. Folk er jo faen meg så hårsåre at det er ekkelt. I stedet for å forklare uvitende på en normal måte velger man å kritisere og kverulere. Flott. Hvis dette forumet er så ille så kan du kanskje finne et annet. Skjønner godt at enkelte medlemmer blir irritert når deres forklaringer på ting blir satt spørsmålstegn ved. Dessuten: flex i karrosseriet betyr at karrosseriet ikke er stivt nok. Dette kan bare ordnes ved å stive av selve karrosseriet, ikke ved hjelp av hardere fjærer eller lavere dekkprofil. Støtdemperfestene er ikke uten videre beregnet å bære bilens vekt hvis konstruksjonen er med separate fjærer. Quote
vegardxf Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 http://www.qwt.no/storefront.php?pid=4372 her selger de ett coiloverkit til 210. om jeg monterer dette vil jeg tro det går galt etter en stund med hard kjøring. men på denne siden virker det som det er bare og kjøpe og montere? litt forvirrende da dette er TUV godkjent og det skal da ikke være noe problem med coilover på 210.... Quote
viper Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Her må det være folk som ikke vet hva de driver med. Det bildet et totalt missvisende da innfestningen ikke stemmer på det ene paret. Dessuten, hvordan i huleste skulle det være plass? Quote
Recommended Posts