Guest erlend Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Hei lurte på om det går an og skifte ut et helt baksete i en stv w123 med et som er delt og med nakke støtter uten noen form for ombygging av noe fester? Så lurte jeg på om det er noen som har skiftet innmaten inni der som bryterene til vifta og varmen ligger?På min så er dette helt ødelagt av en eller annen grunn.Var slik når jeg kjøpte den .Så jeg lurte på om det er noen så vet hvordan vi gjør det.Så ryker sikring nr 2 med en gang jeg setter den i det er den til klokke og lys innvendig,kan noen si meg hvordan vi kan feil søke? Så en siste ting er det lett og skifte motor feste?Dette er en 300 tdt på forhånd takk for alle gode svar.. Erlend Quote
Einar Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Du putter i en 8A sikring ikke sant, hadde samme problemet i min, putta i 16A og det funka så lenge jeg hadde den. Mistenker at det er kobla på noe ekstra som trekker mere strøm som ikke er skrivd opp i sikringskartet. Anbefaler deg ikke å gjøre dette, da det kan være farlig å tukle med slikt, men da vet du om muligheten. Quote
Sven Håkon Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Dersom sikringen ryker så må man feilsøke - man setter IKKE inn en større sikring (ei heller spiker, binders eller lignende)! Quote
RuneT Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Om sikringen: Napp ut alle pærer og strømbrukere du kan tenke deg går på denne kretsen og sett i ny 8A med tenning av. Er du heldig så går den ikke da. Sett på tenning og sjekk sikring. Er den fremdeles hel, setter du inn en og en pære/strømbruker mens du sjekker sikring mellom hver gang. Hvis sikringen smeller på en av dem, så har du funnet synderen. Quote
Guest erlend Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Ok flott med gode svar...ja må nok nappe ut alle pærene og feilsøke ja Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Hei lurte på om det går an og skifte ut et helt baksete i en stv w123 med et som er delt og med nakke støtter uten noen form for ombygging av noe fester? Jeg hadde en 200T som jeg gjorde dette på. Fra fast sete til sete med delt rygg. I den 200`n, så var det ikke fester i gulv til dette. Men på en annen 280 jeg hadde, så var faktisk disse festene i gulvet der til delt bakseterygg. Så det kan hende du har dem, men det kan også hende du ikke har dem for å si det sånn. Jeg fant egentlig ikke noe ut hvorfor den ene hadde og den andre ikke når jeg holdt på. Du må muligens sveise fast ett feste, eller bruke tykke skiver på skruene du bruker for å få dem sammen til en enhet. Du vil forstå dette bedre når du setter i gang med arbeidet. Egentlig ikke noe megastorjobb å ta ut eller inn slike seter. Men det kan være lettere om du har en kamerat som kan hjelpe med å holde seteryggen. Så lurte jeg på om det er noen som har skiftet innmaten inni der som bryterene til vifta og varmen ligger?På min så er dette helt ødelagt av en eller annen grunn.Var slik når jeg kjøpte den . Skal jeg gjette hva du mener nå, så er det festet til disse bryterene til varmen? Denne plastbrua har lett for å morkne og ryke. Du kan lese litt mer her og her om denne enheten.. er det lett og skifte motor feste?Dette er en 300 tdt på forhånd takk for alle gode svar.. Jeg leste litt i samme tråd om disse motorfestene, det sto at det var litt jobb å få skrudd av unbrakoskruen. Så det kan kanskje lønne seg å forebygge dette ved å spraye litt crc-russtløsner en ukes tid i forveien. Quote
Guest erlend Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 Hei ja se der fikk jeg jo svar på alt det var nettopp disse svara jeg trengte..ang seterygg så husker jeg ikke hvordan det var på en annen s123 jeg hadde som hadde delt rygg for jeg tok ut sete på den men husker ikke helt hvordan festene var.Må nok bar sjekke hvordan dei ser ut på min og se på en som står på en hugger en plass .Ang den plastikk greia til bryterene så ser det akkurat slik ut som på bilde så den må skiftes.Så må jeg jo gjøre et par småting i ledningene til radioen,det er sant kaos Det er jo og montert på ekstra lys under fanger fremme så dei må vekk for jeg vet ikke hvor jeg skrur dei på .Kansje dei kødder med sikringen?? Erlend Quote
Recommended Posts