Guest baran Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Hei, vel det er unormal varme i begge skivene foran etter en "kortere" kjøretur jeg tror at bremser eller fotbrekk henger på/går tregt. Hva bør jeg sjekke først? Gå løs på wiren? takker på forhånd W202 96 Quote
TEH Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Fotbrekket går på bakhjulene. Forstår at det er foran det blir varmt. Vil anbefale deg og ta bilen på et verksted. Før man går løs på bremser bør man inneha en god dose kunnskap Quote
FrodeS Posted August 27, 2010 Posted August 27, 2010 Hei, vel det er unormal varme i begge skivene foran etter en "kortere" kjøretur jeg tror at bremser eller fotbrekk henger på/går tregt. Hva bør jeg sjekke først? Gå løs på wiren? takker på forhånd W202 96 Hvis bremsene henger på, så er det antakelig ett av to : Stemplet er rustet og går ikke tilbake eller Glidepinnene går tregt. Som Trond Eric sier, så bør du være forsiktig med å gjøre noe med bremsene hvis ikke du har noe kunnskaper om slikt, men det er heller ikke veldig vanskelig. Har du en bekjent med litt mekkekunnskaper så plukker dere fort i frahverandre bremsene og lokaliserer feilen. Jeg har akkurat byttet anker (den delen av bremsen som er skrudd fast i bilen) foran begge sider på konas S40 pga. samme problem. Der var det glidepinnene som gikk tregt, noe som gjør at klossene dras innpå når du bremser, men den ytterste slipper ikke taket. Får du/dere løs glidepinnene, så kan de pusses og smøres opp, men min erfaring er at det er midlertidig. Bytt til nye deler eller brukte i god stand. Quote
Recommended Posts