Guest Erikt Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Har planer om og prøve Auto glyms Ultra deep shine på min Blåsvarte metallic 124, ønsker gode råd om hvordan man skal smøre ut voksen, og hva skal man bruke for og polere vekk voksen, har hørt om en spesiell microfiberduk, hvem selger den, og hva heter den?, har brukt auto glym i flere år men denne voksen har jeg ikke prøvd
Guest GammelGul Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Jeg har ikke prøvd den selv, men på generelt grunnlag vil jeg tro at den er i praksis lik i bruk som de øvrige autoglymprodukter. Først og fremst bør du bruke en lakkrens først. Det beste er å bruke maskin, men det går greit for hånd også. Tørk godt av lakkrensen før du går videre til voksen. Jeg synes det er greiest å legge på voksen for hånd. Autoglymproduktene er lette å jobbe med, men noe jobb må man legge i det. Bruk ikke for mye voks, det blir bare søl. Poler med sirkelbevegelser over områder på ca en halvmeter. Tørk av med ren klut som du skifter ofte. Microfiberkluten bruker du helt til slutt for å få bort fettstoffene i voksen som gir skjolder. De fleste bilutstyrsforretninger selger slike kluter. Lykke til.
Guest MBSL Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Auto glyms Ultra deep shine må IKKE tørke for lenge på bilen, da blir den ett sant helvete å få av. Legg den også på meget tynt. Ellers så gir den meget bra resultat på mørke biler. Min SL er 040 svart, og det er den første polishen jeg har prøvd som ikke lager skjolder. Bruker Extra Gloss protection etterpå for max resultat. Som GG skriver her oppe er lakkrens/rengjøring alfa-omega for bra resultat. Ultra Deep Shine er veldig mild og fjerner ikke noe særlig av riper etc, slik som Resin polish gjør.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now