Guest Bjarte Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Trenger virkelig hjelp. Jeg har for 3 mnd siden kjøpt meg en 98 modell c-klasse 220 cdi Problemet begynte allerede på vei hjem- ved pådrag (kickdown) stoppet bare bilen og EPC lampen lyste gult - dette skjer ca ved 3000rpm. Jeg kjørte til merce-verksted et par dager etter og leste av feilkoder, men det eneste de fikk opp var luftmengdemåler, denne ble da skiftet- da gikk bilen fint i en uke, før den begynte igjen- henger i det den passerer 2900-300rpm og bare stopper- men nå skjer det alltid i motbakker. Jeg kan på flatene ta kickdown fra 0 km/t til 160 km/t uten problem (av og til den stopper da og men sjelden) men med en gang det er en noenlunde bratt opperbakke og jeg f.eks skal kjøre forbi en bil, ja da skjer det. Har prøvd følgende: -skiftet LMM -skiftet pakninger i mengdeventilregulator -lest av returmengde ut av dyser (2 av dysene hadde dobbelt så mye som de 2 andre) -tunap sin dyse-rens i dieseltank --sjekket alle elektriske koblinger, og sprayet med elektro rens Er begynt å bli mektig lei Er det noen som har vært borti lignende før? tar imot alle tips med STOR takk Quote
Guest Ebola Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Hvis returmengen i dysene er for høy, så vil bilen stoppe pga for lavt trykk i railen. Siden epc lampe lyser når feilen oppstår, så virker det som at railtrykket er for lavt. Forsøk og få tak i noen brukte dyser, eller send de til overhaling Quote
Guest Bjarte Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Ok. Takk for tips ...men det er vel ikke bare bare å skifte dyser? er det ikke sånn at de må programerest inn av mercedes?? Quote
Bjarte Posted September 10, 2012 Posted September 10, 2012 Endelig løst. var railtrykksensor som sitter i fremkant på railen som var roten til alt vondt. Tok meg bare 2 år å finne ut av Quote
Recommended Posts