Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Den automatiske lukkinga av takluke og vinduer på bilen min sluttet å virke. Hva kan være galt da? Evt om det er comfortrelèet, hvilket av relèene under baksetet er det jeg må sjekke? Evt kan det være feil noen andre steder? Vinduene og takluka fungerer ellers som normalt. Mvh Christian Quote
FrodeS Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Den automatiske lukkinga av takluke og vinduer på bilen min sluttet å virke. Hva kan være galt da? Evt om det er comfortrelèet, hvilket av relèene under baksetet er det jeg må sjekke? Evt kan det være feil noen andre steder? Vinduene og takluka fungerer ellers som normalt. Mvh Christian Gammel bil? Har du prøvd på begge sider? Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 92mod. Har kun nøkkel til ene siden da det er byttet lås på den tidligere. Sentrallåsen funker også som den skal.. Quote
FrodeS Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 92mod. Har kun nøkkel til ene siden da det er byttet lås på den tidligere. Sentrallåsen funker også som den skal.. Skru ut låsesylinderne og prøv den på andre siden. På min fungerer det ikke fra førersida, kun passasjersida. Skulle forsket litt på det hvis jeg hadde el.vinduer, men har bare luke, så jeg har ikke brydd meg allverden Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Hmm.. Håpte det kanskje ville finnes noen enklere løsninger enn å bytte over låsene, så da blir det nok mer et spm om det er verdt det her også... Vet du evt hvilket av relèene som styrer denne fungsjonen? Har hørt det er et av dem under sete bak på venstre siden, men usikker på hvilket.. Mvh Christian Quote
FrodeS Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Hmm.. Håpte det kanskje ville finnes noen enklere løsninger enn å bytte over låsene, så da blir det nok mer et spm om det er verdt det her også... Vet du evt hvilket av relèene som styrer denne fungsjonen? Har hørt det er et av dem under sete bak på venstre siden, men usikker på hvilket.. Mvh Christian Det tar kanskje 10 min å bytte låsene, da. Vipp ut plastproppen og skru ut unbraco-skruen, så er det bare å plukke ut låsesylinderen. Forresten så kan sånne låser programmeres om til å passe en annen nøkkel. Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Plastproppen? Gjelder det også for den gamle låstypen? Jeg har den grå typen på døra, ikke den sorte fine med kromlista på.. Må sjekkes ut om det bare er så enkelt ja.. Mvh Christian Quote
FrodeS Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Plastproppen? Gjelder det også for den gamle låstypen? Jeg har den grå typen på døra, ikke den sorte fine med kromlista på.. Må sjekkes ut om det bare er så enkelt ja.. Mvh Christian 92-modell skal ha med chromelister, den. De kom på 90-modellen. Uansett så sitter det en liten plastpropp i dørkarmen rett bak der låsen sitter. Vipp ut den, så kommer du til. Er bare for å teste om det fungerer på andre siden. I såfall er det nok bare ledningsbrudd mellom låsen på venstre side og pumpa et sted. Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Aha. Men det er sikkert den ledningen som ikke er koblet til inne i døra mi det.. Jeg har en ledning inne i døra som henger løst og har alltid trodd at det er pga at det er gammel lås og ikke den nyere typen... Må få sjekka dette etterpå tenker jeg.. Finnes det noen som selger billige dørlåser noen plass tro? Mvh Christian Quote
Fredrik B Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Aha. Men det er sikkert den ledningen som ikke er koblet til inne i døra mi det.. Jeg har en ledning inne i døra som henger løst og har alltid trodd at det er pga at det er gammel lås og ikke den nyere typen... Må få sjekka dette etterpå tenker jeg.. Finnes det noen som selger billige dørlåser noen plass tro? Mvh Christian Jeg har ett sett med facelifte håndtaka. Men det er uten nøkkel Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Går det an å kun bytte over sylinderen på de da? Trenger isåfall kun den biten hvor sylinderen står i på førersida.. Mvh Christian Quote
Einar Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Du har nok feil håndtak og ingen microbryter til dette, skaff håndtak med låser og microbryter så tenker jeg det er løst Quote
FrodeS Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Du har nok feil håndtak og ingen microbryter til dette, skaff håndtak med låser og microbryter så tenker jeg det er løst På min sitter brytern til komfortlukkingen i låsekassa, ikke i selve låsesylinderen. Quote
Einar Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Mener det sitter bak på sylinderen jeg men, skal ikke banne på dette, men har biler med og uten alarm med microbrytere bak på sylinderne Quote
FrodeS Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Mener det sitter bak på sylinderen jeg men, skal ikke banne på dette, men har biler med og uten alarm med microbrytere bak på sylinderne Min har i hvertfall ingen brytere på selve låsesylinderen, men den har komfortlukking for det. Fungerer dog ikke på venstresiden. Alle de jeg har hugget har også vært uten bryter på sylinderen, og alle har hatt komfortlukking. Quote
Einar Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Merkelig, de jeg har hatt tak i har alle hatt komfortlukking, og kun bryter på vakuumklokka(som jo sier at døra er låst eller åpen, ikke noe annet), samt den bak på låssylinderen, og for å være helt ærlig, så vet jeg ikke sikkert, men jeg tror den sitter på selve låssylinderen, ikke håndtaket og kan brukes på selv de gamle håndtaka ville jeg tro(Så jeg var litt kjapt ute istad), men jeg skal som sagt ikke banne på noen ting, prøver bare å forklare det slik jeg mener og har forstått det som det skal være. Jeg mener at det er microbryter på låssylinder som styrer komfortlukkinga, og er usikker på om den kan brukes med gamle håndtak eller ikke, men er som sagt ikke helt sikker. Er også veldig interessert i å høre om jeg har feil. Quote
Sven Håkon Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Mener det sitter bak på sylinderen jeg men, skal ikke banne på dette, men har biler med og uten alarm med microbrytere bak på sylinderne Biler med alarm har bryter i låsesylinderen. Quote
Recommended Posts