Guest Christian Strømstad Posted August 18, 2010 Posted August 18, 2010 Noen som vet hvor mye bensin en slik pumpe leverer og ca trykk? Mvh Christian Quote
viper Posted August 18, 2010 Posted August 18, 2010 Leverer vel en 5-6 bar hvis jeg ikke husker feil. Hvor mye husker jeg ikke, men holder vel til 400hk Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Takk. Var en liten leif der... Det skulle stå 200.. Mulig må vurdere et bytte da om den skal klare å levere nok til en toyota 2jz gte... Mvh Christian Quote
Frode Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Bruker du en bensinpumpe fra en 300/300-24 K-jet pumpe leverer den nok til ihvertfall vel 450hk og med E85 på tanken, (Motoren trenger ca 50% mer E85 enn alternativt 98 oktan)...pumpen leverer sikkert også mer en det, men det har vi ikke testet ennå.... Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Greit å vite. Mulig den orig pumpa blir prøvd ut først så får vi bare håpe den holder. Det sies at max hk på de motorene med orig turboer er ca 400-450hk. Mvh Christian Quote
Frode Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 KE-jet pumpene til mercedes operer normalt med 5,7 bars trykk (skal klare opp mot 8-9bar) da dette er et "mekanisk" innsprøytningsannlegg. Elektroniske dyser skal normalt ha 3,5 bar så det er mye å gå på når en setter en KE-jet pumpe på en "nyere" bil med elektroniske dyser. Når det gjelder mengden fuel som den klarer å pumpe så tror jeg at den pumpen fra en 200 klarer som sagt tidligere 400hk, men det sjekker du lett med bredbandslambdaen. For når du passerer 5-6000 rpm og A/F din begynner å synke fra feks 12/1 og ned til 13/1 eller mer..... men husk å prøv å skru opp bensintrykket litt først for å eliminere at det ikke er dysene dine som er begrenseren, de skal klare fint 4 - 4,5 bar uten å ødelegge spredning etc.... Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Forsto det som at Ronny Skogen fra japantuning hadde interesse av å koble ledningsnettet fra motoren opp imot ledningsnettet på bilen å regner med han også sjekke lambda`n når det blir oppstart.. Quote
Fredrik B Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 E d fettjan sin som ska rigges med yoyotamotor? Quote
Guest Christian Strømstad Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Nei. Arne som hadd en motor liggan... Fettjan snakka om bytte til 500, men ikke skjedd noe der enda... Quote
Guest gjesten Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Som dere som svarte på dette innlegget vet,men kanskje noen andre ikke gjør er at når man snakker om å levere så er det ikke trykk man tenker på,men hvor mange liter ved et bestemt trykk. At en pumpe kan produsere et trykk på 1000 bar betyr ikke at den kan levere mer enn en pumpe som kun kan produsere 10 bar. Det som er viktig for at systemet skal bli riktig er at trykket i innsuget og trykket på bensinen alltid er likt. Klarer ikke pumpen å levere nok ved høyt forbruk så vil trykket Til slutt falle. På et system med godt sikkerhetsystem vil motoren gå i nødprogram,men på andre ender det kanskje med et brent hull i stempel mm. Quote
Einar Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Mener de fleste bensinpumper(også k-jet) har en innebygget overtrykksventil som kjører bensina tilbake til inntaket ved ca 7 bar. Forøvrig sitter det samme bensinpumpe på 300E som på Ford 2.8i, som igjen skal ha samme pumpe som cossie, men der bytter de fleste pumpa når de passerer "standard" 330 hk. Alle 124 med enkel pumpe skal ha samme pumpa også, så jeg tror kanskje jeg ville bytta pumpe før 450 hk. Quote
Recommended Posts