Guest stig1 Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 på konas clk cab 1999mod så er det en gardin under baksete, som man kan trekke ut, er det noen som vet hva denne brukes til? Quote
Guest stig1 Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Du er sikker på at det ikke er taket da???????? he he fort gjort å ta feil, men ja det er ikke taket Quote
Guest CLK 230 Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 på konas clk cab 1999mod så er det en gardin under baksete' date=' som man kan trekke ut, er det noen som vet hva denne brukes til? [/quote'] jepp det er til wind skjoldet!Dersom du har wind shot til bilen så trekkes gardinen som ligger under baksetene opp og hektes på wind shoten for å få en vind stille coupe med taket nede. Når du har montert wind shoten med tilhørende gardin under baksetet er det så vindstille i coupen at du kan ligge i 100km i timen og tenne en lighter og flammen slukker ikke! Quote
Guest wicky Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 på konas clk cab 1999mod så er det en gardin under baksete' date=' som man kan trekke ut, er det noen som vet hva denne brukes til? [/quote'] jepp det er til wind skjoldet!Dersom du har wind shot til bilen så trekkes gardinen som ligger under baksetene opp og hektes på wind shoten for å få en vind stille coupe med taket nede. Når du har montert wind shoten med tilhørende gardin under baksetet er det så vindstille i coupen at du kan ligge i 100km i timen og tenne en lighter og flammen slukker ikke! røyker du i en slik bil? usj.. Quote
Guest Espen Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Dekker ikke windshoten over hele baksetet som på andre windshoter da? Skjønner da i såfall ikke poenget med en gardin som trekkes opp til windshoten fra gulvet. Skjønner ikke hvordan denne gardinen kan gjøre det mer vindstille... Quote
Guest CLK 230 Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 I W208 så er monteres windshoten over baksetet i bilen. det er en gardin som trekkes bak og festes ved enden av seteryggen bak. garinen som ligger under baksetene trekkes opp og festes i forkant av windshoten. Tro meg det er STOR forskjell på om denne gardinen er rullet opp eller ikke! min forrige bil var en W208. Og en annen ting. NEI jeg røyker ikke i bilen. Ville bare forklare at man faktisk kan tenne en lighter uten at flammen slukker selv i 100km i timen. Quote
Guest CLK 230 Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Slik ser en windshot ut montert på w208.Der ser man gardinen som trekkes opp fra baksetet og rett opp og windshoten som trekkes helt i bak kant av seteryggen. Quote
Guest stig1 Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 på konas clk cab 1999mod så er det en gardin under baksete' date=' som man kan trekke ut, er det noen som vet hva denne brukes til? [/quote'] jepp det er til wind skjoldet!Dersom du har wind shot til bilen så trekkes gardinen som ligger under baksetene opp og hektes på wind shoten for å få en vind stille coupe med taket nede. Når du har montert wind shoten med tilhørende gardin under baksetet er det så vindstille i coupen at du kan ligge i 100km i timen og tenne en lighter og flammen slukker ikke!takker så meget, ble litt klokere nå, nydelig bil du har Quote
Guest CLK 230 Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Ørnulf: Dersom kona eller du ønsker en vind stille bil nå mot våren/sommeren så ligger det en wind shot til salgs her:http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=1110394278323?finnkode=4505028&sid=6a9Ik9lZp278318&pos=1 2000 kr, får den sikkert billigere også Bare et tips Quote
Guest stig1 Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Ørnulf: Dersom kona eller du ønsker en vind stille bil nå mot våren/sommeren så ligger det en wind shot til salgs her:http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=1110394278323?finnkode=4505028&sid=6a9Ik9lZp278318&pos=1 2000 kr' date=' får den sikkert billigere også Bare et tips[/quote']fikk med wins shot når vi kjøpte bilen, men har ett spørsmål.siden vi aldrig har hatt cab før så klør det i fingrene eller å kjøre med taket nede, ved vilken tempratur går det fint å kjøre med åpen bil, å fremdeles klare å ha en normal temp i bilen, tenker da hvis man kjører med varmeapperat på, kanskje ett dumt spørsmål, men spør allikevel Quote
Guest Johan Stub Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 siden vi aldrig har hatt cab før så klør det i fingrene eller å kjøre med taket nede' date=' ved vilken tempratur går det fint å kjøre med åpen bil, å fremdeles klare å ha en normal temp i bilen, tenker da hvis man kjører med varmeapperat på, kanskje ett dumt spørsmål, men spør allikevel[/quote']Dette er vel ikke noe rart spørsmål vel. Helt naturlig. Vår erfaring er at om du holder deg under ca. 70 km/t, har ytterklær på deg, max på varmeapparatet og setevarmen på kan du godt ha det deilig ned til 5 plussgrader. Det er farten som gjør det kaldt i bilen så om det blir kaldt er det bare å slakke av litt. Quote
Guest CLK 230 Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Bare et tipsfikk med wins shot når vi kjøpte bilen, men har ett spørsmål.siden vi aldrig har hatt cab før så klør det i fingrene eller å kjøre med taket nede, ved vilken tempratur går det fint å kjøre med åpen bil, å fremdeles klare å ha en normal temp i bilen, tenker da hvis man kjører med varmeapperat på, kanskje ett dumt spørsmål, men spør allikeve --------------Svar:Nå synes jeg det er max harry å kjøre med taket nede i +5 grader så jeg vil si at en 15 grader og oppover er passe temp for å begynne å ta ned taket. Klart det går å kjøre med taket nede i + 8 grader også med varmeapparatet på full guffe men det er jo max harry hehe. 15 grader og oppover er passe fin temp synes jeg. Quote
Guest Johan Stub Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 siden vi aldrig har hatt cab før så klør det i fingrene eller å kjøre med taket nedeOg så vil du oppleve at det er forskjell på veier - ikke veidekke og fart nødvendigvis, men noen veier er laget for cab kjøring. Du vil skjønne det når du finner en! For meg går disse veiene ofte gjennom skog og har masse svinger. Lyden av vinden i tretoppene, lukten av kvae, lyden av fugler, en pianokonsert på stereoen og så kjøre og kjøre noen timer en aften... Livet blir ikke så mye bedre enn det. Quote
Guest Johan Stub Posted March 29, 2005 Posted March 29, 2005 Kjørte i solen en del timer i helgen med taket nede. Temparaturen lå mellom 8 og 12 grader. Synes ikke det var så harry jeg. Quote
Guest CLK 230 Posted March 29, 2005 Posted March 29, 2005 Må innrømme at jeg tok et par turer selv MEN kjenner at jeg er en smule tett i nesa i nå Det var helt hærlig uansett! Kjøper meg 19" felger nå , så blir det mye kjøring fremover! Skal opp til hytta i nord trødelag i slutten av Juni 90 mil en vei. gleder meg Quote
Guest Steinar Lindberg Posted March 29, 2005 Posted March 29, 2005 Nå synes jeg det er max harry å kjøre med taket nede i +5 grader så jeg vil si at en 15 grader og oppover er passe temp for å begynne å ta ned taket.Klart det går å kjøre med taket nede i + 8 grader også med varmeapparatet på full guffe men det er jo max harry hehe. Å kjøre Porsche 928 med campingvogn' date=' [b']det[/b] er harry det... (Møtte en slik ved Lillehammer for noen år siden, og glemmer aldri synet...)Men å cabbe i 5 pluss, det må være digg når du har en sånn bil... Ikke harry... Quote
Guest Entusiast Posted March 29, 2005 Posted March 29, 2005 "ved vilken tempratur går det fint å kjøre med åpen bil, å fremdeles klare å ha en normal temp i bilen, tenker da hvis man kjører med varmeapperat på, kanskje ett dumt spørsmål, men spør allikevel" Jeg vil si grensen går ved 10 grader omtrent. Hvis kaldere enn det så må man ha lue og skjerf... (airscarf, hehe). Prøvde en SLK med airscarf i fjor høst og det var vanvittig deilig. Quote
Guest Johan Stub Posted March 29, 2005 Posted March 29, 2005 "ved vilken tempratur går det fint å kjøre med åpen bil' date=' å fremdeles klare å ha en normal temp i bilen[/quote']Det er veldig fartsavhengig. Lunter du av gårde i maks 60 km/t går det fint ned til 5 grader med ytterjakke og varme i setet og uten gardinen bak oppe. Tar jeg opp den går det fint ned til 0.Skal jeg kjøre fortere (80-100 km/t) bør det være minst 10 grader uten gardin. Har ikke prøvd med. Hele tiden selvfølelig med varmeanlegget på. Vanvittig deilig å kjøre i mørke høst og vårkvelder og kjenne luktene fra skogen...Må kjøre forbi alle diselbiler da! Quote
Recommended Posts