Jump to content

Recommended Posts

Posted
:( Det virker som nivåpumpen har tat kvelden. Den pumper ikke nivåolien rundt i systemet, jeg har forsøkt å hælde olie ned i slangestudsen men den suger ikke. Kan jeg gå utt fra at den er defekt? 4 matic lampen lyser også og den går vist nok på samme system.
Posted

:( Det virker som nivåpumpen har tat kvelden. Den pumper ikke nivåolien rundt i systemet, jeg har forsøkt å hælde olie ned i slangestudsen men den suger ikke. Kan jeg gå utt fra at den er defekt? 4 matic lampen lyser også og den går vist nok på samme system.

Jeg trælet en del for å få min til å ta tak etter at oljen lakk ut og den begynte å suge luft. Den kom etter en stund da jeg helte rett neddi, men det tok sin tid. Prøv å løsne litt på røret som går ut av pumpa, da blir det lettere for den å få dyttet ut lufta og ta tak i oljen. Hvis du ikke er av den fisefine typen, så kan du skru av lokket på hydraulikktanken, sette kjeften nedpå og blåse :-)

Posted

Lidt fisefin er man vel :D Er der flere typer pumper som passer denne modell hvis denne er defekt?  jeg mener kan jeg feks bruke en pumpe fra en vanlig 300tdt uten 4matic?

Vil tro de er relativt like. Det er litt forskjeller på trykk og størrelse på tilkoblingene. Vet ikke helt hvilke som har hva, men jeg tror det er skille på årsmodell rundt 1993.

Prøv litt å få liv i den du har, de er dyre. Eneste problem jeg har vært borti på sånn er at de lekker. Aldri hørt om en som slutter å pumpe, men det kan jo selvsagt skje for det.

Posted

Det som er merkligt er at den bare slutter å virke, jeg ser ingen lekasje og oliebeholderen er fyldt, men bilen har lenge vert treg/tung på rattet måske der er en sammenheng der?

Guest Andreas
Posted

På min 230te løsnet jeg nippel på trykkside og lot motoren gå en stund, etter ca 2-3 min tok pumpen tak og trykket kom tilbake, var pumpe med direkte kamdrift.

Posted

Det som er merkligt er at den bare slutter å virke, jeg ser ingen lekasje og oliebeholderen er fyldt, men bilen har lenge vert treg/tung på rattet måske der er en sammenheng der?

Er det servo eller hydraulikk du sliter med? Det er to pumper i en.

Posted

Jeg tok av ene røret inn på hydraulikktanken og satte båsespissen innpå.

Men det er ikke helt uvanlig at de slutter å pumpe, men er bare en kile som har knekt, åpne pumpa, bytte kile(hjemmelaget) og tut og kjør igjen.

Posted

Kilen får du vel ikke taki, så må nok slipe til en vil jeg tro.

Kan sjekkes ut ved å ta av reimhjul, skru ut en av pluggene rundt pumpa og se om impelleren går rundt med pumpa eller ikke.

Mener pumpa må splittes for å skifte kilen.