Jump to content

E240 V6 2000 mod. stv.

Recommended Posts

Guest Vihovde
Posted

Hvordan er motorene på disse? Tåler dem mye km.? Vurdere om jeg skal påkoste bilen, min er nå passert 195.000 km.

Hva mener dere, er det verdt å påkoste bil og motor ca. 20.000,- slik at jeg har en bra bil i noen år til? :D

Ser at min har 170 hk, kan man gjøre noe for å få mer effekt ut av motoren (som ikke vil skade den?)

Posted

har samme bil selv, har kjørt ca 50.000km med den problemfritt, utem om en sensor til svinghjulet, denne er std at vil gå i stykker på M112 motorer...men skift og alt bra

Hva er galt med bilen ? siden påkost på 20.000 ?

Guest TormodBa
Posted

Luftmassemåler og giver som nevnt,ellers er det bare tut og kjør i all evighet.

Har en Kleemann Kompressor liggene hvis du vil ha mer futt.Enorm respons på gassen med den på.

Guest Vihovde
Posted

Hei, takker for alle svar. Hvor mye effekt økning får man med denne kompressoren da? Pris?

Må det verksted til for å montere kompressoren? Pris på montering?

Guest Tormodba
Posted

Mener det var 260 hk garantert. Føles mer  :D

Må på verksted ja.

Innsug byttes med kommpressor og reimhjul med strammer mm må forandres.

Veldig enkelt for mekanikere,men ikke noe for de som ikke er vant til å mekke.

Har ikke tenkt på pris da jeg egentlig hadde tenkt på å bruke den i et prosjekt,men får nok ikke tid.

Det blir nok nermere 8000 kr det er ca 90% avslag på en ny  :D

Guest Vihovde
Posted

Send meg en email da Tormodba :D pvihovde@gmail.com

Guest raybenz
Posted

Hva er det du skal koste på som koster 20 000kr? Hvis du velger mercedes benz på finn 1996-2002 E klasser og tar km høy lav slik at dem med høy km kommer øverst så skal du få se hvor langt gjennomsnittet av w210 går :) Var en Diesel w210 med over 800 000km på telleren som ble lagt ut her om dagen! ekstremt tilfelle, Eller så ser det ut som 300 000km er normal km stand blitt, så har du flere som har gått 500 000km

• 4 weeks later...
Posted

Drar opp denne tråden igjen!

Kun kompressor som er den beste måten til å få mer futt i disse motorene?

Er btw veldig interisert i kleemann kompressor vist noen har en liggende som passer min M112.911 motor!