MortenE Posted August 14, 2010 Posted August 14, 2010 I går, ja fredag 13 og kjerringa som var ute å tuktet den, var det slutt på giringen på automaten. Den har lenge hatt problem de første minuttene etter start med å ikke ville gire, før den har rullet litt og bygget opp noe trykk virker det som for så å virke normalt resten av turen før stans av motor igjen. Men nå vil den ikke gire i det hele. Starter jeg den i 1 står den der, og ved vanlig start vil den ikke ut av 2. Den går bakover og fremover som normalt, olje ser og lukter fint ut og er målt til fornuftige mengder. Jeg kjørte den i dag fra ensjø til kløfta gamleveien i 50-60 med 3500-5000 i turtall, litt slitsomt men funket greit i kveldstrafikken. Er det noe enkel fix her, eller er det overhaling av trykkpumpe eller kasse som er tingen? Er uansett uaktuellt å koste noe særlig på den. Bilen er en S124 230TE 90mod med 722.4 kasse. M. Quote
Christoffer Posted August 16, 2010 Posted August 16, 2010 Hadde dette problemet på min 124 230te.. Husker ikke helt hva som ble gjort, men koste rundt 3000 å få det fikset hos bergs. Quote
Henning Larsen Posted August 16, 2010 Posted August 16, 2010 Er du skikkelig heldig er det en vakumslange som har røket eller lekker, hadde vel tatt en kveldstur på annetgir ned til kenneth. Der får du iallefall en klarere diagnose enn her på forumet- Quote
MortenE Posted August 16, 2010 Author Posted August 16, 2010 Takker for svar! Ja får ringe Berg's når jeg kommer meg til Norge igjen. Er litt skeptisk til om noe har hoppet av siden den har vært sånn lenge når den er startet opp etter stans. For så gire helt som den skal resten av kjøreturen! Jeg fikk den jo tauet til det jeg trodde var Berg's på alna av naf, men så viste det seg dem hadde flyttet igjen like etter naf bilen dro.. Nå er dem visst flyttet til lørenfallet eller noe sånt.. M. Quote
Alexander Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 Ikke Lørenfallet nei. Lørenfaret 18. Det er ved siden av Megahjul. Du ser det fra ring 3 Quote
MortenE Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Dette ble fikset etter en kjapp tur til Bergs. Kom på par tusen. Box som registrerer att mellomaksling går rundt var ødelagt og dermed registrerte ikke kassen att bilen var i bevegelse og ville ikke gire. M. Quote
Recommended Posts