Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lurer på hvordan virkemåten er på Tomgangsregulatoren til en feks i mitt tilfelle 300TE-24.

Når vi setter 12Volt på den så åpner den helt, uten spenning er den stengt.

Kan ikke inbille meg at den enten er helt åpen eller helt stengt, hvordan klarer den da å regulere tomgangen så fint når automat legges inn, A/C går på osv...??

Det jeg lurer på er: er den litt åpen ved feks 3volt eller er det amperen som gir åpningen.?

Er det noen som vet hvilke signaler den får fra ECU...??

Alle innspill er bra for jeg trenger litt input hvordan datasprutet skal klare å styre denne..... :lol:

Posted

Om ikke jeg tar helt feil så er det frekvensen som styrer tomgangen.

Altså den får pulser med 12V, hastigheten på pulsene bestemmer tomgangen.

Posted

Er det noen som har tips som andre typer tomgangsregulatorer/motorer/ventiler som kan brukes..??

Hvordan styres tomgangen på HMF innsprutning.?

Posted

Jeg bare justerte gasspjeldet til en passe åpning, men det er litt halvveis da tomgangen blir litt i høyeste laget på varm motor.

Jeg fikk aldri en KE-jetronic tomgangsregulator til å fungere med MSII heller, men det finnes andre ventiler som fungerer med MS i hvertfall.

Hva du skal velge kommer jo helt ann på hva sprutet ditt støtter. Selv har jeg en Bosch ventil som stenger sakte når strøm settes på den som jeg skal installere i vinter. Mer enn bra nok til mitt bruk. Andre muligheter er en fast idle valve, en stepper motor osv osv.

For MSII er det mer info her: http://www.megamanual.com/ms2/IAC.htm

Og i forumet her: http://www.msefi.com/viewforum.php?f=29

Posted
Bak på tomgangs regulatoren sitter den en kontakt . Viss regulatoren hadde vert i orden skal motoren endreturtall viss man tar ut kontakten mens bilen går

Ja ihvertfall når den er kald så vil den "jage" litt.... men den kan rengjøres, du er klar over det.:? :lol: