Jump to content

KLEEMANN

Guest cubanitt

Recommended Posts

Guest cubanitt
Posted

Noen her som har erfaring med kleemann trimming, jeg har en w211 med 200 kompressor .Noen her som har erfaring med Jakobsen import,noen som har trimmet denne motoren :?:

Posted

Lokallag Oslo var for en stund siden i Kongsvinger og besøkte Jacobsen Autoimport. Det virket som seriøse karer som hadde en lidenskap for det de driver med! Og så hadde de noen utrolig heftige biler der akkurat da..

Ring til de og hør hva de kan gjøre for deg...

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON
Posted

kleemann har i hvertfall vanvittig rå motorlyd, jeg så en slk (nye) kleemann på forrige gatebiltreff og den lagde faen meg skikkelig gromlyd,men selvfølgelig det er mye mer i kleemann enn eksos :)

Posted

Jeg monterte Kleemann kitet nå rett før sommeren på min 2001 c200 K.

Jakobsen sendte varene etter ca 2 uker, men det fikk jeg beskjed om på forhånd slik at det var greit.

Det ble noe mere lyd av motoren og kompressoren, men jeg satte også på ei supersprint bakpotte (som også gir noe mere lyd) slik at jeg er faktisk ikke helt sikker på hvem som lager mest lyd. Men det er fortsatt et behagelig støynivå i kupeen.

Stasjonsvogna går endel bedre nå ja... Parkerte en celica her om dagen og unggutta ble rimelig flaue over å bli parkert av en familiebil :D

Dreiemomentet ble også merkbart bedre. Dro en boogiehenger full av nyimpregnert materiale til hytta, og det gikk lekende lett.

Eneste negative var at Jakobsen ringte meg etter ca 3 uker og lurte på hvor betalingen ble av (sendte til firmaet) på tross av at jeg hadde betalt på forfall.. Ta vare på kvitteringen om du får det tilsendt.

Posted

Kleemann kosta meg 15000,- (ga en økning på 37 hk)

Supersprint potta koster egentlig 5800 + mva... (Den ovale enkelstussen på 145mm x 95 mm)

Koster å være kar :wink:

Guest cubanitt
Posted

Jeg har lest et sted at det ikke er samme motor i en -01mod. som i en -03

mod. (200 kompressor). En ny generasjon motor noen som kan bekrefte eller avkrefte dette???

Posted
Jeg har lest et sted at det ikke er samme motor i en -01mod. som i en -03

mod. (200 kompressor). En ny generasjon motor noen som kan bekrefte eller avkrefte dette???

Jeg husker ikke når den "nye" motoren kom, men det stemmer at det kom en ny generasjon. En 01 modell 200 Kompressor vil ha den gamle motoren på 2 liter, 163hk og 230nm mens en 03 modell vil ha en mer moderne motor på 1.8 liter, 163 hk og 240nm.

Posted

Jeg har en 01 c200K w202 med motorkode M111.955. Denne motoren var brukt i c200K i 2000 samt 2001.

Samme motorkode finner en imidlertid igjen i w203 c200K fra 2000 til 2004. Alle har her 1998cc.

I 2003 kom det en ny c200K med motorkode M271.940 og 1796cc. Det samme volument finner en i C180K fra 2002, men det ser der ut til at motorkoden er M271.946. Samme volum sitter også i 230K, og her er igjen motorkoden endret litt til M271.948. Blokka er vel den samme på alle disse, men med noen justeringer m.t.p effekten.

Så svaret er vel at det kan hende at du har samme motor i en 03 som 01 dersom du har 1998cc, men en annen motor om du har 1796cc.

Ble en klokere av dette?

Guest Kleemann Tuning
Posted

Hei,

01 mod C 200K (W202)har motorkode M111

03 mod E 200K (W211) har motorkode M271

Mvh,

Magnus

Guest cubanitt
Posted

Ok jeg har en w211 og motorkode M 271, men kan denne motoren trimmes på samme måte som M 111?

Posted

Kun garantien på motor og drivverk, men mye kan jo skje, feks at noen i "staten" finner ut av det og din Geir som er såpass "gammel" så må du vel ut med 40 -50 lapper i avgift hvis du røper det til noen.... :shock:

Du har 2-3 år på deg til å bestemme deg, for da går vel garantien ut på produksjonsfeil i motor og drivver så kan du stort sett gjøre hva f...en du vil..... :P

Ellers er det vel ingen hindringer utenom det til å få litt mer guffe under "huven"....men trenger du det da Geir..?

Posted

Får jo aldri nok egentlig, men det blir nok bare med tanken ja... :wink:

Guest GammelGul
Posted

Gir ikke Kleemann egen garanti da? Brabus gjør ihvertfall det. Til og med "en jeg vet om" med en gammel 124-bil med Brabusmotor i har 3 år/100 000 km garantimpå motoren.

Posted
Gir ikke Kleemann egen garanti da? Brabus gjør ihvertfall det. Til og med "en jeg vet om" med en gammel 124-bil med Brabusmotor i har 3 år/100 000 km garantimpå motoren.

Stemmer at Brabus har gitt det til Inge ja, men så er det heller ingenting inne i den motoren som er gammelt.

Guest Kleemann Tuning
Posted

På linje med Brabus, så gir KLEEMANN 24 mnd/100' km garanti på

produktene.

/Magnus

Guest Ronnie Westpold
Posted
På linje med Brabus' date=' så gir KLEEMANN 24 mnd/100' km garanti på

produktene.

/Magnus[/quote']

Løp og kjøp Gaggi :D

Guest Kleemann Tuning
Posted

Ronnie, når kommer du løpende...?

/Magnus

Posted
Får jo aldri nok egentlig' date=' men det blir nok bare med tanken ja... :wink:[/quote']

Sånn går det når du har blitt vant med dieselmomentet :lol:

Jeg og du er jo skikkelig bortskjemt med høyt moment i dieselene våre! 8)

Guest Johan Stub
Posted

Hva kan jeg få ut av en 230 kompressor med kleemanoppgradering da?