Guest melvin Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Hej. Jeg har haft svært ved at få et svar fra de daske fora, så jeg håber, at i kan hjælpe mig! Jeg overvejer at købe en W211 årgang ´05 og vil i den forbindelse høre, hvad sportspakken består af. På forhånd tak. Quote
ØHN Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Hei og velkommen hit. Slike "pakker" består nok av ulike ting, til ulike tider i ulike land. Jeg har prøvd en 2006 modell 211, der sportspakke bestod av bl. a. dobbel eksos, aluminiumspedaler, moderat senking og 18" lavprofildekk med eget felgdesign. Quote
Sven Håkon Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 ØHN summerer det greit - legg til kunstskinn (med hvit kontrastsøm såvidt jeg husker) og ratt med shift-paddles og egen girkule (på pre-facelift i hvertfall), så tror jeg det meste er dekket Quote
Guest John-Helge Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 I Brosjyren for min bil med sportspakke står det følgende: Fra mars måned i 2005 lanserer fabrikken en sportspakke for E-Klasse som inneholder en rekke attraktive utstyrsdetaljer som ikke kan kjøpes enkeltvis. Sportspakken på E-Klasse vekker oppmerksomhet med 18 tommers aluminiumsfelger i høyglansutførelse med ti-dobbelt-eike-design. Den sportslige fremtreden forsterkes ytterligere av kjøreegenskapene, for til sportspakken hører også et sportslig avstemt understell og en rundt ti prosent mer direkte styring (utveksling 14,7) med hastighetsavhengig parameterfunksjon. De nyutviklede felgene er utstyrt med brede dekk i dimensjonene 245/40 R 18 foran og 265/35 R 18 bak. Med pakken følger også sideskjørt og bakre støtfanger i Avantgarde-design, ovale eksos-enderør i rustfritt stål, bakre lyddempere som sørger for en kraftfull, potent eksoslyd og sporty og elegant atmosfære i interiøret. I interiøret kommer spesialdesignede sportsseter som er trukket med en antrasittfarget kombinasjon av skinn (sitteflatene) og kunstskinn i høy kvalitet (sidene). Setene har også en dekorativ søm med lys tråd som sørger for elegant kontrast. Et fire-eikers sportsratt med integrerte knapper for betjening av automatgiret, en sportslig utformet girspak/girvelger, pedaler i rustfritt stål med svarte gummiknopper og gulvmatter med kanter i kontrastfarge med Mercedes-logo hører også til sportspakken i E-Klasse. Med unntak av E 240 kan sportspakken leveres til alle bensinvariantene i sedan- og stasjonsvogn og i kombinasjon med alle tre utstyrs- og designlinjer, Classic, Elegance og Avantgarde. Quote
Guest Melvin Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Mange tak for svarerne. Fantastisk forum!!! Er der nogle af jer der har sådan en W211 med sportspakke der kan fortælle mig, om undervognen er blevet så stram, at det påvirker komforten for meget? Jeg er helt klar over, at det logiske svar vil være, at jeg selv prøvede en tur i bilen, men den står i den anden ende af landet, så det vil være rart at have så mange oplysninger som muligt inden jeg tager turen. Det er en E320 med 7G-tronic. Er der forskel på motor og gearkasse i forhold til den faceliftede model? Quote
Geggi Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Motor og 7-G girkasse er lik som på faceliften. Jeg hadde selv en 06-modell 200 Kompressor med sportspakke og den hadde i tillegg til det som John Helge skriver sølvlakkerte bremsekalippere med Mercedes-Benz trykk på. Ellers tror jeg det meste er dekket i brosjyren han refererte til. En tidligere taxi du tenker på å kjøpe? Quote
Guest Melvin Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Det er ikke en frikørt taxi. Den er importeret fra Tyskland af dens nuværende ejer, men har kørt ca 200.000km. Jeg er klar over, at det er mange km, men hvis jeg skal have råd til en E320 bliver den nødt til at have rundet nogle tusinde km. Jeg er ikke af den opfattelse, at min kommende merc absolut behøver et være med sportspakke, men nu har jeg fundet denne model som passer i farve og udstyr. Jeg er dog lidt usikker på, om sportspakken vil medføre, at undervognen bliver for hård så komforten mindskes for meget. Geggi hvordan var din fornemmelse af undervognen sammenlignet med andre w211 uden sportspakke? Quote
Geggi Posted August 14, 2010 Posted August 14, 2010 Jeg hadde først en 2003 W211 220 CDI Avantgarde, men jeg opplevde min neste 2006 S211 200 Kompressor som jeg hadde som enda bedre mht understell og kjøreopplevelse/sportslighet/komfort. Det med at den har 18" som standard i sportspakken gikk overhodet ikke på bekostning av noe som helst. Det var en topp bil. Hadde en 2006 ML i 2 år etter det igjen, men fikk meg nylig W212 250CDI Avantgarde/AMG og er kanonfornøyd... ja jeg er overbegeistret. Kona har derimot ikke tilgitt meg enda for salget av ML'en..... men det var også en flott bil. Quote
Recommended Posts