Guest Frank Osland Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Har en 90 mod 230E som plutselig bare stoppa under kjøring i går, og siden har eg ikkje fått start på den. Den får gnist på alle plugger.Bensinpumpa går og det kommer bensin inn på mengdefordeleren.Tennplugg nr 2 og 3 er våte av bensin etter litt kinning, men 1-3 er tørre.Starter ikkje ved bruk av startgass. Noken som har peiling? Quote
Guest syljua Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Nei, bare en tanke, men det som mangler da er vel luft?Beveger trykkplata som måler luftmengden seg? Se ellers på disse; http://www.pvv.org/~syljua/merc/kjet.jpghttp://www.pvv.org/~syljua/merc/boschtech-12d.pdf mvh,syljua Quote
Guest Frank Osland Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Takk takk. Men feilen ligger nok i dysene. Blir liksom ikkje noke dusj ut av dei, meir som en sprut med bensin istedenfor. Så da må eg nok på butikken å handle litt på mandag. Noken som veit pris på sånne dyser? Quote
Guest Frank Osland Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Takk takk. Men feilen ligger nok i dysene. Trudde eg! Skiftet dyser men det var jo ikkje vits. Fortsatt umulig å få start. Målte Kompresjonen: Sylinder 1: 0 Sylinder 2: 0 Sylinder 3: 4,5 Sylinder 4: 5,5 Så lukka eg panseret og gikk heim. Så utrolig irriterende når en er avhengig av to biler. Er det noken tips ute og går om mulig feil. (nesten forferdelig å tenke på at eg har hatt meir problem med min 90 mod 230E enn eg har hatt med min 82 mod escort.Det værste av alt er at escorten får ingenting vedlikehold og blir kjørt 40000 km i året. 230E'en blir kjørt rundt 12-15000 km i året. Men det skal være sagt at escorten ser ut som et dass.) Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 De kompresjonstallene der tyder jo på noe ikke så veldig bra!? Får nok spandere på deg en 2,3-16 nå! Quote
Guest Frank Osland Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 2,3-16 skulle eg kjøpt da toppakningen rauk. Men er den røken nå igjen så kaster eg heile motoren på fjorden. Quote
Guest norieier Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Sjekk ventilene , og ta en innstilling på disse . På Mercedes ( som ikke er som andre biler ) har ventilene en tendens til å åpne seg , og i slike tilfeller blir det ikkeno' kompressjon. Tror nok en innstilling av disse ( hvis det er av typen som lar seg stille på - Hvis det ikke er hydrauliske ) vil få litt større kompresjon i sylindrene . Quote
Alexander Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Tror nok en innstilling av disse ( hvis det er av typen som lar seg stille på - Hvis det ikke er hydrauliske ) vil få litt større kompresjon i sylindrene . Ventiler som enkelt kunne justeres utgikk i 85 eller 86 (stryk det som ikke passer ) på M102. Quote
Guest Frank Osland Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Problemet med motoren min er at kamakselen har knekt, så her er det nok litt av kvart som må skiftes nedi der. Men når eg først skal skifte kam så er jo lysten veldig stor til å skifte til en kvassere kam. Er det noken som veit om kor en får kjøpt kvasskammer, må vel være sjapper som har dette på lager. Eg gidder ikkje vente i ukevis på å få bilen til å gå. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.