Glenn Sørvik Posted August 9, 2010 Posted August 9, 2010 Pratet med en Taxi sjåfør her om dagen ang.rust på MB,han kjørte s210 og hadde brukt hvit vaselin i skjermbuer vår og høst aldri plaget med rust. Noen som har hørt om dette? Quote
ØHN Posted August 9, 2010 Posted August 9, 2010 Sikkert vaselinspray han har brukt, syrefritt fett i hvert fall. Fåes på spray på Biltema f. eks. Oljebehandling og bruk av fettlist i hjulbuer er en velkjent metode. Flere sider av samme sak det 210 ruster dessverre mange andre steder som slikt ikke funker. Man kan jo dynke hele bilen ukentlig i vaselinspray selvsagt, men særlig praktisk er det ikke. Quote
A.H Posted August 9, 2010 Posted August 9, 2010 Jeg prata med en taxisjåfør her om dagen jeg og. Han jeg kjørte med, visste hvordan man skulle få verdensøkonomien på fote igjen LER! Quote
Gujoni Posted August 10, 2010 Posted August 10, 2010 Jeg har god erfaring med Biltema sin hulromsvoks. Den er på sprayboks med to dyser, en vanlig og en med rør. Dette røret gjør at man f.eks kan spraye inn i tetningslister uten å grise til. Jeg brukte noen bokser på min forrige bil, 98` S210, blant annet under dørene, under dekorlistene på utsiden av dørene, inne i jekkfestene og mange andre steder. Denne er voksbasert og stivner til en myk voks som holder seg myk og seig. Allikevel er den så tyntflytende at den renner dit den skal. Beste rustbeskyttelsen for hjulbuene på 210 får man ved å montere Lokari innerskjermer siden de også beskytter hjulbuene fra steinsprut. Quote
Glenn Sørvik Posted August 10, 2010 Author Posted August 10, 2010 Jeg prata med en taxisjåfør her om dagen jeg og. Han jeg kjørte med, visste hvordan man skulle få verdensøkonomien på fote igjen Mulig jeg er dum i huet,hva har det med hvit vaselin og gjøre? Har jeg utrykt meg feil på noen måte? Quote
Rudi Posted August 10, 2010 Posted August 10, 2010 Har vel mer med taxisjåfører å gjøre enn hvit vaselin Quote
Thomas Madsen Posted August 10, 2010 Posted August 10, 2010 Jeg prata med en taxisjåfør her om dagen jeg og. Han jeg kjørte med, visste hvordan man skulle få verdensøkonomien på fote igjen Mulig jeg er dum i huet,hva har det med hvit vaselin og gjøre? Har jeg utrykt meg feil på noen måte? Går vel på det att uansett hva man prater med en taxisjåfør om så vet han alt om det, og har løsningen Er ikke dermed sagt det virkelig er sånn.... Men alt av fett man pakker bilen inn i hjelper jo selvsagt så... Quote
Recommended Posts