Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har vært i kontakt med Thorsten Stadler fra Tyskland (Team Stadler Motorsport) og han har meldt sin ankomst til treffet på Vålerbanen lørdag 4. september.

I den forbindelsen prøver vi å få til en KE-check for de som er interessert i det. Dette omfatter en sjekk av komponenter som gjør at din bil med KE-Jetronic skal fungere optimalt.

Jeg mener at jeg betalte 20euro for en sjekk da jeg var i Hockenheim i 2008. Da ble det stadfestet feil verdier på blant annet CO. I tillegg byttet jeg også diverse tenningsdeler. Deler er mulig å få kjøpt av Thorsten. Dette forutsetter at man melder seg på i god tid så jeg kan videreformidle dette.

Nå i sommer var jeg nede med en av de andre 16v jeg har og fikk tatt samme operasjon på den. For de som husker da jeg kjøpte den på Gol, så ville ikke motor gå for egen maskin.

Litt mer om dette kan dere lese om her:

http://www.mb190klubb.com/mb190forum/viewtopic.php?f=6&t=14299

Posted

Det er mulig dette blir avlyst, da Thorsten har gitt meg beskjed at Jens (som er spesialisten på KE-jetronic) dessverre har et annet event denne helga.

Thorsten reiser først og fremst alene, men han skulle ta det opp igjen med Jens nok en gang og se om det kunne la seg ordne.

Arnt

Posted

Hvis dette går i dass, er det noen verksteder (feks type Boschverksteder) i dette landet som kan utføre tilsvarende?

Fortrinnsvis nordvestlandet?

• 2 weeks later...