Jump to content

Recommended Posts

• Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Fremdeles sommerdekk på. Plassert i garasje mens det snør ute.

Monterte nytt batteri 95ah forrige uke. Komresjonstest viste akseptable verdier nå etter tiltakene, så motorbytte trengs ikke :D

Bestillt nytt Webastour på ebay. Det som sitter i, lagde rare lyder og antas kortslutta :?

Fått stramma multireima og venter på flere godbiter fra Stjerneservice 8)

• 1 month later...
Posted

Liten update her: Bilen har brukt litt olje i følge forrige eier. Han mente ventiltetningene var på gang. Vel...jeg har kjørt bilen ca 2000km siden jeg kjøpte den, og den oljen jeg har sett, ligger igjen på gårdsplassen. Den har ikke symptomer på dårlige tetninger heller. Oljen kommer rennende ut fra oljenivåføleren, så jeg bestilte ny fra Stjerneservice. Den sitter på venstre side av bunnpanna. Oljelampen har av og til begynt å lyse etter en time eller to med kjøring, og det tyder jo også på at føleren har indre lekkasje og mister kontakten med virkeligheten. Til slutt vil det også renne ut av den slik som her. I går ble den nye montert, og verkstedet bekreftet at det rant skikkelig her (er litt lat for tiden, og det er drittkalt, så da blir det til at selv enkle ting gjøres på verksted). Så da er det nok slutt på "oljeforbruket" :D

Bilen er til salgs pga nye drømmer.

Posted

Mener å huske at du lurte på hva pris frontruten jeg skiftet på min 124-bil kostet. Fikk brev fra Gjensidige idag, og der sto det at de hadde betalt 3.674,- til Riis Bilglass. I tillegg var det 2.000,- i egenandel. Totalpris for frontruten ble da 5.674,-.

Posted

*skrevet opp på ønskelista!*

Noen som vil ha en C220T CDI? :D

Posted

*skrevet opp på ønskelista!*

Noen som vil ha en C220T CDI? :D

Drømmer sa jeg... ikke mareritt 8)

Blågutten din er jo blitt skikkelig vakker, men jeg har bestemt meg for at det holder med en stk dieselbil i denne familien. Er drittlei moderne dieseler som soter og kødder med egr, pdf, lmm og Gud vet hva. Bensin til moro og diesel til nytte heretter :D

Ellers er det tydelig at en vakker 300TE-24 ikke er verdt en dritt, så hvorfor selge?

Når man ikke vil gi en månedslønn for noe som kostet 1 mill i 1990, så skal ingen si til meg at MB holder seg i pris, haha...

Den blir nok beholdt om ingen som er like dum og entusiastisk som meg dukker opp :P

Posted

Vel...

Har ikke annonsert bilen annet enn her og freaken enda.

I romjula står den inne på jobben med et heftig ventilasjonssystem som holder 22 grader og tørker det meste. Står fremdeles med sommerhjul, men bilen er så godt preparert for vinter nå at piggdekka kommer på i løpet av romjula. Må ha noe jeg kan stole på 8)

Til dem som lurer, kan jeg si at det fremdeles ikke er hull på innsteget på sideryggen førersetet. Bra gjort på stoffseter..

Charlie: Takk for info om frontrute  :D

Posted

Har puslet litt i romjula.

Lagt om til piggdekk idag. De står på originale 16 hulls. Fikk sjekket skiver og klosser og dette er klart for mange kilometer ja :D

Eller har jeg bytta eksospotte på webasto:

29122010003.jpg

Gikk over webastoen også. Pussa rein flammevakta og sjekka veke samtidig. Fikk den til å blåse og sirkulasjonspumpa gikk fint, men ikke f... om den fikk bensin.

Pumpa tikka ikke som den skal, så da tenkte at jeg måtte bytte timeren/uret. Men der var alt i skjønneste orden. Etter litt grubling fant jeg synderen:

28122010003.jpg

Den røde sikringen helt bak til venstre var gåen. Den styrer tydeligvis bensinpumpa. Nytt forsøk, og den startet straks 8)

I morgen skal alt som kan fryse i kulda, smøres. Lister, låser osv....

Posted

Da er lister og låser smurt, og kjøretur i snøen gjort.

Kjempebil :D

Et par bilder før det bar ut i snøen. Trenger en vask, men det får vente til mildværet.

29122010001.jpg

29122010002.jpg

Posted

Meget interessant bil dette, Rune. Tanken slo meg nå når jeg leste gjennom tråden din her, spylervæsketanken til bakruta, hvor er den plassert når du har en vifte til varmeapparat stående der hvor spylevæsketanken orginalt er?

Posted

Meget interessant bil dette, Rune. Tanken slo meg nå når jeg leste gjennom tråden din her, spylervæsketanken til bakruta, hvor er den plassert når du har en vifte til varmeapparat stående der hvor spylevæsketanken orginalt er?

Den får væske i slange fra hovedtanken framme. Er også lyktespylere på denne, så det går en del spylervæske.....

Posted

Fin bil, denne.  :D

Takk for det :D Den er jo 20 år og har gått 314000km, så ny er den ikke akkurat.

Men det er mye bra bil her, og kunsten er å ikke la det forfalle, men ta ting etter hvert. Er bare noen småting igjen som irriterer nå.

Posted

Skikkelig drittvær i går. Min tur å kjøre fjellheisene i går. Hadde snødd ca 30cm i løpet av natta, men på dagen kome det vel 30cm til. Hadde begyndt å regne da jeg skulle hjem:

31122010325.jpg

• 1 month later...
Posted

Skikkelig møkkadag på jobben idag. Et taktekkerfirma mistet stigen sin. Jeg visste ikke engang at det skulle foregå arbeid der på taket. Men iallefall traff den bilen min:

Skade300teAX59065002.jpg

Skade300teAX59065004.jpg

Skade300teAX59065005.jpg

Skade300teAX59065006.jpg

Skade300teAX59065007.jpg

Skade300teAX59065008.jpg

Skade300teAX59065009.jpg

Skade300teAX59065010.jpg

Har sendt disse bildene til takstmann, så får vi se hvordan det går.

Posted

Hekkan så kjipt!

Aldri morro når sånt skjer, men det er jo i det minste en ganske ålreit trøst at han vet hvem som har gjort det, og kan få fikset det. Ny stjerne, ny grill, nytt panser, ny skjerm, montering, lakkering.. Det blir fort en del penger. Krev å få lakkert "overgang" på døra, så blir ikke evt. fargeforskjell synlig.

Posted

Bare å si at du ikke godtar et gammelt panser på en bil som du har satt i stand igjen og som fremtrer uten rust!

Ta ut pengebeløpet, skaff deg deler og gjør arbeidet selv. Enkel og grei jobb på den bilen der!