Arne Henriksen Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Ja Syver, det ble skummelt stille dette. Kombinert med støydempingsmatta beregnet for knakkelwagen, ble det som natt og dag Merket du forskjell inni bilen med ny matte under panseret? Quote
RuneT Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 Ja Arne, det må jeg si. Trodde ikke man skulle merke forskjell inni kupeen, men faktisk gjør jeg det også. Tror det nakne panseret virket som en resonnanskasse. Utvendig selvsagt også stillere. Folk begynner å tro jeg kjører el-bil 10-åringen min kommenterte i ettermiddag at "denne er jammen stille inni". Han vet jo ikke hva jeg har drevet med, men klart at ny bakpotte gjør sitt. Jeg har også etter tips fra andre brukt bobleplast i bakluka istedet for den glatte plasten/fuktsperra. Demper også eksoslyd. Neste som står for tur er å bytte oljenivåsensor. Den lekker olje .... Quote
tommern57 Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 All resonans i panserplata vil jo forplante seg ut i hengsla, og da er du så godt som i kupéen Quote
Tor Olav Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 hvordan blir det med varme i motorrommet etter montering av diesel "plata"? da tenker eg helst når du står på tomgang, ville tru det blei eit varme problem der da Quote
tommern57 Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Dissa motoromma overlever jo både 5 og 6 liters V8 på tomgang, så det tror jeg ikke er noe problem Quote
SigurdB Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Strøken pansermatte og ny ekspansjonstank er vel det som løfter motor rommet mest på 124 serien . Rart du ikke fikk pansermatten med alu folie slik som jeg har: Jeg brukte 3m sitrusspray og 3m spray lim, matta sitter som fy Quote
RuneT Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 Dissa motoromma overlever jo både 5 og 6 liters V8 på tomgang, så det tror jeg ikke er noe problem Ja, og dessuten tror jeg norsk sommer gir oss mer kaldstartproblem enn varmeproblem Dro over Dovre på e6 og målte 1 + den 22 juni tror jeg det var..... Quote
RuneT Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 Strøken pansermatte og ny ekspansjonstank er vel det som løfter motor rommet mest på 124 serien . Rart du ikke fikk pansermatten med alu folie slik som jeg har: Jeg brukte 3m sitrusspray og 3m spray lim, matta sitter som fy Folie var rart jeg ikke hadde ja.... Kanskje bare enkelte motorer som trenger det? Var den sprayen jeg skulle bruke også, men av en eller annen grunn er butikkene stengt når jeg holder på med noe. Og planlegge gjør man jo ikke når lysten på en øl og stelle litt med glisa melder seg akutt.... Quote
Tor Olav Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 tenkte mest med tanke på overoppheting av motor, eg har ikkje peiling på dette, så er derfor eg spør edit: tenker da på att motor koker Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Men det ble tyst inni kupeèn også? Eller tystere? ikke bare fra utsiden? Quote
RuneT Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 tenkte mest med tanke på overoppheting av motor, eg har ikkje peiling på dette, så er derfor eg spør edit: tenker da på att motor koker Skjønte det, men nei, jeg tror ikke dette påvirkes. Quote
RuneT Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 Men det ble tyst inni kupeèn også? Eller tystere? ikke bare fra utsiden? Ble stillere både i kupe og på utsiden ja. Kjekke greier Her er forresten utstyrskodene på den: Quote
FrodeS Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Kode 229 er ikke noe man ser hver dag. Har du noen bilder av hvordan dette ser ut? Hvor kommer lufta ut? Quote
RuneT Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 Kode 229 er ikke noe man ser hver dag. Har du noen bilder av hvordan dette ser ut? Hvor kommer lufta ut? Bilder skal bli Quote
RuneT Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 Kode 229 er ikke noe man ser hver dag. Har du noen bilder av hvordan dette ser ut? Hvor kommer lufta ut? Bilder skal bli Mørknet visst ute....Tar bilder i morgen, men lufta kommer ut på høgre side fra samme sidedeksel som motoren til antenna ligger bak. Rett bak antennemotor ligger ei 2-trinns vifte som blåser lufta gjennom en liten veksler der kjølevannet passerer. Lufta går ut gjennom et gitter i sidedekselet. Quote
RuneT Posted October 13, 2010 Author Posted October 13, 2010 Bilder. Bør nok gjøre reint der.... Antenna er festa midlertidig. Var løs da jeg kjøpte bilen, men vet ikke hvordan den er festet originalt... Quote
RuneT Posted October 15, 2010 Author Posted October 15, 2010 Djevelen holdt på å ta hele bilen her om dagen.... Skulle måle kompresjonen, og trodde jeg var trygg nok ved å legge tennkablene med pen avstand fra hverandre på gummimatte over mengdefordeleren. Hadde jo tenkt å ta av coilledningen også, men i iveren var det glemt. Kompisen stod nede i fremste sylinder med måleapparat og jeg kinna. WWHHHOOOOMMM!!! sa det, og flammene blåste helt i garasjetaket :lol: Han blei varm i øyebryna gitt Gikk bra, men apparatet var for dårlig. Ny test med nytt apparat blir nok i slutten av neste uke.... Quote
Roger H. Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 :laughing8: Hadde vært herlig å sett fjesa deres da ja.... :lol: Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 He he, er moro når man er helt uforbredt Quote
RuneT Posted October 16, 2010 Author Posted October 16, 2010 Enten blir bilen lagret for vinteren, eller så selger jeg igjen. Jeg har søren ikke tid til gamle biler, men jeg går i fella gang på gang..... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Enten blir bilen lagret for vinteren, eller så selger jeg igjen. Jeg har søren ikke tid til gamle biler, men jeg går i fella gang på gang..... Tid til gamle biler???? Er jo dem som funker jo! Quote
RuneT Posted October 17, 2010 Author Posted October 17, 2010 Tid til gamle biler???? Er jo dem som funker jo! Ja hvis jeg hadde kjøpt dem av sånne som deg, så er jo jobben gjort Men det er tydelig at mange som ikke steller bil sjøl, heller ikke vet at det finnes verksteder og at man kan ta ting etterhvert slik at man slipper å kaste bilen når den til slutt stopper.....Da er jo listen over tiltak gjerne støøre enn bilens verdi.. Quote
RuneT Posted October 17, 2010 Author Posted October 17, 2010 Bilder :D Ikke nyvasket, men iallefall montert avantgardegrill. Helt ærlig synes jeg originalgill er like fin. Skal lakkere den originale så jeg har den klar til bruk Quote
Kim Ingebretsen Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Ble bra Teip på venstre frontlykt ? Quote
RuneT Posted October 17, 2010 Author Posted October 17, 2010 Teip på venstre frontlykt ? Nei....det må være en refleks fra ett eller annet. Ikke noe teip her nei Quote
Recommended Posts