CHARLIE Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Ja Roger, dette blir vakkert Svart skinn for 7 seter eller sånn småruta svart/hvit stoffseter kikkes det etter også. Ikke noe hast, men det blir nok. Har et opplegg gående på motor for å vekke hester til live, og jeg må si det kommer seg. Mer om dette senere når jeg kan bevise noe kontra bare placeboeffekt. Dette må du aldri gruble på i det hele tatt Rune. Sats 100% på å finne deg et Sportline skinn-interiør!! Det er helt vanvittig bra å sitte i, samt at det ser virkelig bra ut :D Quote
RuneT Posted September 12, 2010 Author Posted September 12, 2010 Du får holde utkikk du også Charlie og gi meg et hint hvis du ser noe. Ikke alltid jeg ser alt.... Quote
CHARLIE Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Du får holde utkikk du også Charlie og gi meg et hint hvis du ser noe. Seff!!! Ikke alltid jeg ser alt.... Huffda! Det hørtes skummelt ut. Du har vel ikke vurdert briller?? Bra du stort sett er langt oppi dalom når du kjører bil Quote
RuneT Posted September 12, 2010 Author Posted September 12, 2010 heh... Jeg får litt tunnelsyn ved hastigheter over 200kmt.... Synet er nok tilpasset veibredden her vest Quote
Einar Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 ett par mm hull holder det, bare plasser det med vett. Quote
Guest 1042 Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 Rune brukte bra synskorreksjon før etter det jeg har hørt av ryktene på bygda, men han syntes det ble så kjedelig at han slutta med det.. Har det ikke mer spennende i hverdagen enn man legger opp til selv. Håper du får skikkelig orden på motoren på den. Så skal jeg komme innom og prøve den igjen. Quote
RuneT Posted September 17, 2010 Author Posted September 17, 2010 Nå blir den vakker Og ja Eivind....Det ser ut som motoren våkner til liv også.... Quote
RuneT Posted October 1, 2010 Author Posted October 1, 2010 Da er bilen tilbake fra lakkerer. Ser meget bra ut, og den er innvendig sausa i kanalene med en blanding av tectyl tynnstoff og owatrol. Selv med saccoplankene av, kan jeg ikke finne rust på den. Har tatt bilder som dokumentasjon for senere. I garasjen ligger nye diverse deler som skal på. Kort nevnes avantgardegrill, cromma insteglister, oljenivåføler, ny bakre potte (Ernst), et utvalg klips til saccos og innvendigdørpaneler, nye Good Year piggdekk (fulgte med) på originale alu. Kjøpte isolasjonsmatte for dieselbil til innvendig panser. Dieselmatta dekker visst hele panser, mens bensin bare dekker litt. Må si denne bilen tar seg bra ut. Den "står" meget fint. Klart det er ting som kan forbedres, men dette er godt utstyrt eksemplar. Bilder kommer i løpet av neste uke håper jeg. Er så short på tid at det tar dager mellom hver gang jeg får gjort noe med bil..... Quote
Kim Ingebretsen Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Høres kjempe bra ut ! Gleder meg til bilder Quote
vegardxf Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 ser bra ut dette!! kan jo hende jeg må ta meg en tur over tua og se på den når du har fått montert den sammen Quote
RuneT Posted October 1, 2010 Author Posted October 1, 2010 Klart du må det Ørsta er jo et verdig sted å selge denne til når jeg er ferdig med den også.... Mange bilgale der Quote
vegardxf Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Klart du må det Ørsta er jo et verdig sted å selge denne til når jeg er ferdig med den også.... Mange bilgale der må ikke selge den til hvem som helst!! er altfor mange biler her som dør av alkohol og herjing :S Quote
RuneT Posted October 1, 2010 Author Posted October 1, 2010 Det har jeg notert meg fra nyhetene ja. Triste greier.... Får sette aldersgrense da... Quote
RuneT Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Bildet av jekkfeste etter reparasjon: I dag har jeg montert originalmatte under panseret. Det manglet på denne. Opprinnelig finnes det bare en liten matte på bensinbilene som dekker akkurat over aggregatene, men jeg kjøpte dieselmatten som dekker hele panseret. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Dette blir bra vet du! Hvordan festet du denne matta? Quote
Øyvind B Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Hva er den knappen øverst nest lengst tili høyre ? Beklager hvis det er spurt om før uten at jeg har fått det med meg... Quote
RuneT Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Dette blir bra vet du! Hvordan festet du denne matta? Først vaska panseret med rødsprit. Deretter lagt på noen striper med dobbelsidig tape som teppeleggere bruker på panseret. Sterk og seig som fy. Deretter deretter mellom teipene og passe tett, klemte jeg ut noe Sicaflex 11FG (ser ut som svart gummilim). Fås på Europris og fester på alt. Tapen er der for å holde matta så lenge at Sicaflexen har herda. Så legger jeg matta mot panseret og stryker hardt over. Tiden vil vise om det holder. Egentlig burde jeg brukt noe spraylim fra feks 3M, men det var dette jeg hadde for hånden.... Quote
RuneT Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Varme i bagasjerom. Stemmer Den er rimelig godt utstyrt denne. Webastoen overhalte jeg sist jeg hadde den. Håper jeg får tid å skru litt i helga. Har en del ting som jeg kunne tenkt meg å få gjort ja... Quote
Øyvind B Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Varme i bagasjerom. Det må være den mest skjeldne knappen i den midtkonsollen Har faktisk aldri sett den! Hvor kommer varmen i bagasjerommet fra? Quote
RuneT Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Hvor kommer varmen i bagasjerommet fra? Fra motorkjølevannet via isolerte rør som går bakover under innsteglistene på høyre side. Bilen er originalt en 7-seter, så varmen er nok med tanke på passasjerene helt bak. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Dette blir bra vet du! Hvordan festet du denne matta? Først vaska panseret med rødsprit. Deretter lagt på noen striper med dobbelsidig tape som teppeleggere bruker på panseret. Sterk og seig som fy. Deretter deretter mellom teipene og passe tett, klemte jeg ut noe Sicaflex 11FG (ser ut som svart gummilim). Fås på Europris og fester på alt. Tapen er der for å holde matta så lenge at Sicaflexen har herda. Så legger jeg matta mot panseret og stryker hardt over. Tiden vil vise om det holder. Egentlig burde jeg brukt noe spraylim fra feks 3M, men det var dette jeg hadde for hånden.... Tusen takk for fin info. Skal prøve på det samme i helgen Quote
RuneT Posted October 10, 2010 Author Posted October 10, 2010 Sånn ser det ut etter lakkering og før jeg begynte å montere sacco igjen idag. Har fyllt godt med voks i dørene og ellers der jeg tror det kan hjelpe. Her ser dere vannrøra som går bakover til bagasjerommet: Og det medførte selvsagt at innsteglistene jeg har kjøpt (både crom og brukte originale) blir for smale på denne siden. De brede er det jeg trenger (sprukket). Ikke lett å få tak i brukt Montert ny eksos idag. Vakkert Rake rør til salgs for en sixpack med Bayer. Må hentes ellers går det på dynga. Har montert alle sacco, innside bakluke, list utvendig bakluke. Bilen ser veldig bra ut nå. Gjenstår likevel en del småtteri. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Ingenting er som orginalt eksosrør etter å ha kjørt med strake rør en stund Quote
RuneT Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 Ja Syver, det ble skummelt stille dette. Kombinert med støydempingsmatta beregnet for knakkelwagen, ble det som natt og dag Quote
Recommended Posts