Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja Roger, dette blir vakkert :D

Svart skinn for 7 seter eller sånn småruta svart/hvit stoffseter kikkes det etter også. Ikke noe hast, men det blir nok.

Har et opplegg gående på motor for å vekke hester til live, og jeg må si det kommer seg. Mer om dette senere når jeg kan bevise noe kontra bare placeboeffekt.

Dette må du aldri gruble på i det hele tatt Rune. Sats 100% på å finne deg et Sportline skinn-interiør!! Det er helt vanvittig bra å sitte i, samt at det ser virkelig bra ut :D :D

• Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Du får holde utkikk du også Charlie og gi meg et hint hvis du ser noe.

Seff!!!

Ikke alltid jeg ser alt....

Huffda! Det hørtes skummelt ut. Du har vel ikke vurdert briller?? Bra du stort sett er langt oppi dalom når du kjører bil  :laughing6:

Posted

Rune brukte bra synskorreksjon før etter det jeg har hørt av ryktene på bygda, men han syntes det ble så kjedelig at han slutta med det..

Har det ikke mer spennende i hverdagen enn man legger opp til selv.

Håper du får skikkelig orden på motoren på den. Så skal jeg komme innom og prøve den igjen. :D

• 2 weeks later...
Posted

Da er bilen tilbake fra lakkerer.  :D

Ser meget bra ut, og den er innvendig sausa i kanalene med en blanding av tectyl tynnstoff og owatrol. Selv med saccoplankene av, kan jeg ikke finne rust på den. Har tatt bilder som dokumentasjon for senere.

I garasjen ligger nye diverse deler som skal på. Kort nevnes avantgardegrill, cromma insteglister, oljenivåføler, ny bakre potte (Ernst), et utvalg klips til saccos og innvendigdørpaneler, nye Good Year piggdekk (fulgte med) på originale alu. Kjøpte isolasjonsmatte for dieselbil til innvendig panser. Dieselmatta dekker visst hele panser, mens bensin bare dekker litt.

Må si denne bilen tar seg bra ut. Den "står" meget fint. Klart det er ting som kan forbedres, men dette er godt utstyrt eksemplar. Bilder kommer i løpet av neste uke håper jeg. Er så short på tid at det tar dager mellom hver gang jeg får gjort noe med bil..... :(

Posted

Klart du må det :D

Ørsta er jo et verdig sted å selge denne til når jeg er ferdig med den også....

Mange bilgale der 8)

må ikke selge den til hvem som helst!! er altfor mange biler her som dør av alkohol og herjing :S

Posted

Bildet av jekkfeste etter reparasjon:

01102010265.jpg

I dag har jeg montert originalmatte under panseret. Det manglet på denne. Opprinnelig finnes det bare en liten matte på bensinbilene som dekker akkurat over aggregatene, men jeg kjøpte dieselmatten som dekker hele panseret.

04102010266.jpg

Posted

Dette blir bra vet du! Hvordan festet du denne matta?

Først vaska panseret med rødsprit. Deretter lagt på noen striper med dobbelsidig tape som teppeleggere bruker på panseret. Sterk og seig som fy. Deretter deretter mellom teipene og passe tett, klemte jeg ut noe Sicaflex 11FG (ser ut som svart gummilim). Fås på Europris og fester på alt. Tapen er der for å holde matta så lenge at Sicaflexen har herda. Så legger jeg matta mot panseret og stryker hardt over. Tiden vil vise om det holder.

Egentlig burde jeg brukt noe spraylim fra feks 3M, men det var dette jeg hadde for hånden....

Posted

Varme i bagasjerom.

Stemmer :D

Den er rimelig godt utstyrt denne. Webastoen overhalte jeg sist jeg hadde den.

Håper jeg får tid å skru litt i helga. Har en del ting som jeg kunne tenkt meg å få gjort ja...

Posted

Hvor kommer varmen i bagasjerommet fra?

Fra motorkjølevannet via isolerte rør som går bakover under innsteglistene på høyre side. Bilen er originalt en 7-seter, så varmen er nok med tanke på passasjerene helt bak.

Posted

Dette blir bra vet du! Hvordan festet du denne matta?

Først vaska panseret med rødsprit. Deretter lagt på noen striper med dobbelsidig tape som teppeleggere bruker på panseret. Sterk og seig som fy. Deretter deretter mellom teipene og passe tett, klemte jeg ut noe Sicaflex 11FG (ser ut som svart gummilim). Fås på Europris og fester på alt. Tapen er der for å holde matta så lenge at Sicaflexen har herda. Så legger jeg matta mot panseret og stryker hardt over. Tiden vil vise om det holder.

Egentlig burde jeg brukt noe spraylim fra feks 3M, men det var dette jeg hadde for hånden....

Tusen takk for fin info. Skal prøve på det samme i helgen  :D

Posted

Sånn ser det ut  etter lakkering og før jeg begynte å montere sacco igjen idag.

Har fyllt godt med voks i dørene og ellers der jeg tror det kan hjelpe.

300te24okt10001.jpg

300te24okt10002.jpg

Her ser dere vannrøra som går bakover til bagasjerommet:

300te24okt10004.jpg

Og det medførte selvsagt at innsteglistene jeg har kjøpt (både crom og brukte originale) blir for smale på denne siden. De brede er det jeg trenger (sprukket).

Ikke lett å få tak i brukt :?

300te24okt10005.jpg

300te24okt10006.jpg

Montert ny eksos idag. Vakkert :D

300te24okt10007.jpg

300te24okt10008.jpg

Rake rør til salgs for en sixpack med Bayer. Må hentes ellers går det på dynga.

300te24okt10009.jpg

Har montert alle sacco, innside bakluke, list utvendig bakluke. Bilen ser veldig bra ut nå. Gjenstår likevel en del småtteri.