Jump to content

Morsomt sentrallåsproblem

Recommended Posts

Guest norieier
Posted

Har en E 290 TDT + ( ? ) 1998 mod som har vært i mitt eie i 3 uker .

Dette er jo bare en herlig bil å kjøre .... :D :D

For det første .... er det noen guroer der ute som vet hva + står for :?:

Etter endel skifting av bremseskiver og klosser som var utslitte har jeg fått et " morsomt " problem med sentrallåsen . Som det fungerer på denne bilen , låser dørene seg når bilen er i fart ( 5 - 10 km/t ? ) , men det jeg opplever er at : når jeg kjører i en venstresving låser dørene seg opp , for deretter å låse seg igjen ! ( og lysene i bilen kommer på ) :!: :shock: Til å begynne med hørte jeg bare lyden av låsene som gikk opp og igjen , men ble oppmerksom på hva som skjedde etter hvert . :? Må jo bare smile av dette , men er det noen som har opplevd noe liknende :?: Har ikke hatt tid til å sjekke opp for å se etter problemet , fordi jeg hadde litt andre viktigere ting å ta meg til , og nå sitter jeg ute på en plattform i Nordsjøen og funderer . Har ikke noe koblingsskjema til denne bilen , men undrer meg på om det er en havari/veltebryter som eventuelt låser opp bilen ved rundvelt o.l . :?: , og hvor eventuelt sitter denne bryter ( som eventuelt må være løs ? )

Har også fundert på om det kan være noe så enkelt som en av dørbryterene som er feiljustert ??

Guest GammelGul
Posted

At bilen låser seg når du begynner å kjøre er helt normalt. Det er standard innstilling fra fabrikken. Kan deaktiveres ved å trykke og holde knappen for sentrallåsen inne i ti sekunder. At bilen låser seg opp igjen i sving kommer av en microbryter inne i dørlåsen. Den samme som gir impulser til å slå på interiørlyset når du låser opp bilen. Jeg hadde mye problemer med disse på V-klassen, skiftet vel samtlige til slutt. Merket ikke noe til det på E-klassene.

• 9 years later...
Posted

At bilen låser seg når du begynner å kjøre er helt normalt. Det er standard innstilling fra fabrikken. Kan deaktiveres ved å trykke og holde knappen for sentrallåsen inne i ti sekunder. At bilen låser seg opp igjen i sving kommer av en microbryter inne i dørlåsen. Den samme som gir impulser til å slå på interiørlyset når du låser opp bilen. Jeg hadde mye problemer med disse på V-klassen, skiftet vel samtlige til slutt. Merket ikke noe til det på E-klassene.

Har ikke fungerende fjernkontroll til min ML, er det da noen måte og slå av denne funksjonen på?

Vri om nøkkel en eller annen vei?

Har problem med at passasjer låsen fYker opp og ned før den låser etter en stund.