Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oftere og oftere tar jeg meg i å lure på om journalister i det hele tatt leser gjennom det de selv skriver - her et sitat fra vg.no i dag;

"President Barac Obama kjørte i forrige uke en av de første Chevrolet Volt-modellene av samlebåndet i den nye Ford-fabrikken Detroit-Hamtramck i Michigan."

Artikkel: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10017289

Jeg stusset på akkurat det samme ...

Og de som leser Vi Menn vet nå at det hviler ca. 800 kg på hvert bakhjul på en 1989-modell Mercedes 260 F . I hvertfall var det 800 kg naboen måtte løfte for at han som lå klemt under skulle komme seg løs.

Posted

Det er skremmende hvor mye feil som kommer på trykk. Både rene skrivefeil og slurvefeil som hadde vært unngått med korrekturlesing. Men værst av alt er rene faktafeil som kommer frem fordi journalisten ikke gidder å sjekke sine kilder, eller rett og slett ikke bruker hodet. Personen som løftet 800 kilo er et godt eksempel på det. Verdensrekorden er vel på under det halve :D

Posted

Det er skremmende hvor mye feil som kommer på trykk. Både rene skrivefeil og slurvefeil som hadde vært unngått med korrekturlesing. Men værst av alt er rene faktafeil som kommer frem fordi journalisten ikke gidder å sjekke sine kilder, eller rett og slett ikke bruker hodet. Personen som løftet 800 kilo er et godt eksempel på det. Verdensrekorden er vel på under det halve :D

faktisk litt over halve :P Andy Bolton har løfta 460kg i markløft

Posted

tøft.. Men på forsida Vi Menn sto det altså "løftet 800 kg, reddet naboens liv", så han der Andy er nok ganske pinglete. :?

Posted

tøft.. Men på forsida Vi Menn sto det altså "løftet 800 kg, reddet naboens liv", så han der Andy er nok ganske pinglete. :?

Ja, men du så vel hvor denne kraftkaren var fra. Dessuten var det ikke 800 kilo han løftet, men over det dobbelte.

http://www.gd.no/nyheter/article5143762.ece

Gudbrandsdøler er noen tøffinger asså.  :D :D :D

Posted

Ja, men du så vel hvor denne kraftkaren var fra. Dessuten var det ikke 800 kilo han løftet, men over det dobbelte.

http://www.gd.no/nyheter/article5143762.ece

Gudbrandsdøler er noen tøffinger asså.  :D :D :D

På en arm regner jeg med?

Riktignok modererer de seg litt i teksten :

Ut kom naboen Erland Borstad som uten å nøle løftet den nesten 1.700 kg tunge bilen så mye at Roger kom seg fri.
. Han løftet den bare nok til at guttungen kom seg løs.
Posted

beste er jo ...

"" Jeg kjente bilen klemme meg hardere og hardere mot bakken. Det var jekken som sviktet. Til slutt måtte jeg innse at dette ikke kunne gå bra, sier bilmekanikeren  og trafikkdirigenten Rune Fossmo""

hvis du er bilmekaniker, så vet alle at du ikke legger deg under en bil uten minst et dekk under, og at du setter bilen i går og fotbremsen på, og legger du bak hjulet

og da spesielt på jekkene som ligger i merc, dette pga rustne jekkfester som mangler "rette" sporet, som da "ruster" bort og gir etter..

han med hans alder så er vel dette også en 124 kan jeg tenke meg