ole i Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 er det noen som har et godt forslag til åssen mann best unngår steinsprut opp etter for skjermene og nedre delen av dørene og sideskjørta uten og måtte montere skvettlapper????er en sån toppglans lakk beskyttelse eller hva det nå heter noe løsning vil det hjelpe til med å hindre steinsprut??er åpen for alle gode forslag til løsninger,dette kan jo være til hjelp for flere en meg. Quote
Henning Larsen Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Smalere hjul Som du sikkert har sett så får man steinsprut i frontruter og lykteglass også, Det finnes ikke noe klarlakk på markedet som er hardere enn glass og ikke noe lakkbeskyttelse/voks o.l. som er hardere enn klarlakk så det er desverre ikke mulig å beskytte bilen på annen måte, enn å etter beste evne å forsøke å unngå veier med løsgrus på asfalten og holde avstand. Quote
ole i Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 nei det skjønner jeg og at bli helt kvitt problemet går ikke men begrense det neo ville jo ha hjulpet masse,ikke det at bilen min er peppra med steinsprut det er relativt lite på den men ønsker jo å holde den best muligt da. Quote
Olav Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 En løsning kan jo være å legge på beskyttelsesfolie på de mest utsatte stedene. Quote
ole i Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 der er du inne på noe der olav,men får mann tak i en så tynn en at den ikke syntes som samtidigt sitter???og vil den etterlate seg masse lim om mann en gang vil fjerne/bytte den ut mener å ha hørt at 3m har noe sånt kansje? Quote
Olav Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 3M folie sitter meget bra, og gulner heller ikke nevneverdig. Du vil få et skille om du folierer kun en del av en skjerm el. lign. Men legger du f. eks på døra under sidelist, hele kanalen og andre fysisk adskilte karosserideler ser det ganske bra ut. Ulempen er jo at også folien får steinsput og skader, og derfor bør skiftes ut etter en stund. Men det er jo billigere enn å lakkere. Jeg mener å huske at Bilextra eller Torshov selger slik folie på rull. Quote
ole i Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 det skal jeg ta og sjekke olav det er jo et meget godt alternativ det om man da legger på nedre del av forskjermene og fordørene og kansje side skjørta så hjelper det jo veldigt da,mener å ha hørt at du får folie fra 3m som er så tynn at den ikke syntes. er det flere gode forslag til løsninger ute å går så kom igjen og skriv Quote
ole i Posted August 3, 2010 Author Posted August 3, 2010 det skal jeg gjøre har snakka med en som driver med folie i dag og han skulle sjekke for meg,men er fortsatt åpen for andre forslag også om noen har så fyr løs. kommer selv også til å følge opp tråden å komme med innspill og slikt til løsninger som det blir anntydet her er det flere som er innteresert i å få sån delvis bukkt med problemet. Quote
Recommended Posts