Tore Robert Klerud Posted July 31, 2010 Posted July 31, 2010 Hallo. Er på loppemarked. Finner en kar som har to originale Mercedes-Beckere, en som heter 2010 og en som heter 1150. Sistnevnte tror jeg er maken til den jeg hadde originalt i min 98 s210 for mange år siden. Fyren forlanger 900 per stykk, men det er en stund til stengetid... Grundig-spilleren i bilen jeg har nå er ikke all verden. Det mener jeg å huske at original-Beckeren var da jeg hadde det for mange år siden. Er det noe å tenke på? I så fall må jeg jo finne en CD-veksler også, evt bygge om til iPod-inngang, og det burde kanskje være nok til å innse at dette er galskap bare åtenke på. Eller? Det er vel ikke blitt samlerverdi på disse sakene ennå? MVH Tore Quote
Guest 1042 Posted July 31, 2010 Posted July 31, 2010 Hallo. Er på loppemarked. Finner en kar som har to originale Mercedes-Beckere, en som heter 2010 og en som heter 1150. Sistnevnte tror jeg er maken til den jeg hadde originalt i min 98 s210 for mange år siden. Fyren forlanger 900 per stykk, men det er en stund til stengetid... Grundig-spilleren i bilen jeg har nå er ikke all verden. Det mener jeg å huske at original-Beckeren var da jeg hadde det for mange år siden. Er det noe å tenke på? I så fall må jeg jo finne en CD-veksler også, evt bygge om til iPod-inngang, og det burde kanskje være nok til å innse at dette er galskap bare åtenke på. Eller? Det er vel ikke blitt samlerverdi på disse sakene ennå? MVH Tore Om man er ute etter noe genuint mercedes er det vel bare å gå for det.. Om man er ute etter noe som fungerer i bilen uten å være så altfor nøye på utseende, så finnes det mye bra for 1000-1500 som i mine øyne er bedre enn en 10-15 år gammel Becker. Quote
Alexander Posted July 31, 2010 Posted July 31, 2010 Orginalen i min 99 S210 er en Mercedes-Benz audio 10, som kan være produsert av Becker og Alpine hvis jeg forstår dette riktig? Helt grei spiller, som hever utseendet på interiøret noe så voldsomt i forhold til en billigspiller. http://www.audio-10.com/ selger slike og har masse info. Quote
Tore Robert Klerud Posted July 31, 2010 Author Posted July 31, 2010 Takk for hjelpen, mine herrer. Jeg valgte å stå over. Og da jeg kom hjem og begynte å søke på dette viste det seg at modellen jeg hadde i min gamle bil en gang i tiden nok ikke var en BE1150, men i stedet en BE2210. Ved nærmere sjekk på nettet tror jeg ingen av de som han selgeren på loppemarkedet hadde har styring for CD-veksler, og da hadde det jo vært helt uaktuelt uansett. Men takk igjen. Man blir litt satt ut når man vandrer rundt et slikt sted og oppdager noe som utstråler sånn gedigen kvalitet som en klassisk Becker "Mercedes Spesial"-radio gjør. MVH Tore Quote
iNDiANER Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Hvis det ikke er verdens undergang om spilleren ikke "passer" til bilen, ville jeg vurdert å legge pengene i en Pionéerspiller med støtte for iPod. De begynner på 1500 kr.. Quote
Recommended Posts