Jump to content

Recommended Posts

Posted

En ting er i allefall sikkert, man kan ikke sammenligne lyden fra en V8 og R6. To helt forskjellige utgangspunkt og måter å bygge eksos på.

Noe sier meg at lyden man får tatt opp igjennom et slik "mobilkamera" greie ikke er helt naturtro mot "the real thing".

Posted

En ting er i allefall sikkert, man kan ikke sammenligne lyden fra en V8 og R6. To helt forskjellige utgangspunkt og måter å bygge eksos på.

Noe sier meg at lyden man får tatt opp igjennom et slik "mobilkamera" greie ikke er helt naturtro mot "the real thing".

Blir ikke heelt det samme nei. Mye forstyrrelser, og ikke nokk "lavfrekvens" lyder ...

Posted

Hva sier du Torbjørn.

Ser du bruker Magnaflow i dine "pakker", har du en kommentar på dine erfaringer med dette?

Hvordan tror du en endepotte fra Magnaflow montert på orginal anlegget vil bli?

Er det mye tilpassing osv?

Og det er jo klart at en R6 ikke vil gi samme lyd som V8, men det kan vel bli bra lyd her også skulle en tru.

Men vil det duge med bare en endepotte, eller må hele anlegget byttes ut.

Posted

Det hørtes meget bra ut :D :D, men det var ikke meningen at du skulle sette sertifikatet på spill da!!!! :shock: :shock: :shock:

Men tusen takk for snuttene. :)

Posted

Det hørtes meget bra ut :D :D, men det var ikke meningen at du skulle sette sertifikatet på spill da!!!! :shock: :shock: :shock:

Men tusen takk for snutten. :)

Lappen henger i en tynn tråd døgnet rundt her i gården... Må ha litt turtall vettu :P

Posted

Men tusen takk for snutten. :)

Lappen henger i en tynn tråd døgnet rundt her i gården... Må ha litt turtall vettu :P

Du gale meneske :lol:

Fet lyd. Flott jobb Torbjørn har gjort her. :D

Tror konklusjonen er at Magnaflow duger!! :D

Posted

: :thumbright: :thumbright: :thumbright: :thumbright: :thumbright:: :thumbright:

Godt du hadde en lukka bane i nærmiljøet  :lol:

Er ikke E18 lukka  :o

Du gale meneske :lol:

Fet lyd. Flott jobb Torbjørn har gjort her. :D

Tror konklusjonen er at Magnaflow duger!! :D

Gal ja :P

Lyden er finfin den ja :)

Torbjørn gjør flotte jobber ja. Han kan man med god samvittighet anbefale videre :) (Hyggelig er han og :wink:)

Posted

Hva sier du Torbjørn.

Ser du bruker Magnaflow i dine "pakker", har du en kommentar på dine erfaringer med dette?

Hvordan tror du en endepotte fra Magnaflow montert på orginal anlegget vil bli?

Er det mye tilpassing osv?

Og det er jo klart at en R6 ikke vil gi samme lyd som V8, men det kan vel bli bra lyd her også skulle en tru.

Men vil det duge med bare en endepotte, eller må hele anlegget byttes ut.

Ideelt bør hele anlegget byttes ut. Men man kan selvfølgelig kun bytte bakpotten for at det skal se pent ut.

Det blir vanskelig å gi noe eksakte tips med originalt anlegg som basis, men du bør nok satse på en potte med stort indre volum, helst så stor du får plass til vist du ønsker en diskret lyd. Ikke gå for så alt for stor rør diam. Husk at èt 2.5" rør holder til godt over 450hk.

Magnaflow har mange forskjellige serier med potter med og uten resonanskammer så det vil også ha mye å si for lyden.

Posted

Takk for svar Torbjørn.

Enig med deg at ideelt sett burde jeg byttet alt, men det er langt til Trondheim  :)

Jeg er som du indikerer interessert i diskret lyd.

Hvilken potte anbefaler du da? De har jo litt å velge mellom.

Ref link:

http://www.magnaflow.it/02product/shopdisplayproducts.asp?zone=main&make=Mercedes&model=SL280&engine=W129

Nå er det vel også 2,5" anlegg orginalt på bilen så det rekker vel skulle jeg tro.

Så det bunner vel ut i type potte og hvor mye mask det er å få dette til.

Posted

Takk for svar Torbjørn.

Enig med deg at ideelt sett burde jeg byttet alt, men det er langt til Trondheim  :)

Jeg er som du indikerer interessert i diskret lyd.

Hvilken potte anbefaler du da? De har jo litt å velge mellom.

Ref link:

http://www.magnaflow.it/02product/shopdisplayproducts.asp?zone=main&make=Mercedes&model=SL280&engine=W129

Nå er det vel også 2,5" anlegg orginalt på bilen så det rekker vel skulle jeg tro.

Så det bunner vel ut i type potte og hvor mye mask det er å få dette til.

Den siden du linker til har jo potter med samme lengde. Så da er det ikke så mye du kan gjøre med hht. volum og "skreddersøm" av lyd. Da må du gå ut ifra at det originale fra bakpotten og frem fjerner det meste, en potte på kun 35cm vil ta noe av de høye frekvensene og ikke så mye av den dype resonansen. Nå er det 4'ere som er mest "plaget" med denne, så på en 6'er kan du være heldig.

Du får prøve å høre :D