Jump to content

Recommended Posts

Posted

På min "nye" bil har sentrallåsen sluttet å virke. Hører absolutt nada når jeg låser bilen. Noen tips om hva jeg skal sjekke? Åssen er dette bygd opp i forhold til 123?

Posted

Begynn med å sjekk sikringer, lurer på om det ikke er A og B(fritt fra hukommelsen), beveg på dem om de ser hele ut.

Sjekk så om du har strøm til vakuumpumpa underbaksetet(det flate stikket), og jord.

Er ddet i orden, sjekk om det kommer pluss/minussignal nåpr du vrir på nøkkelen i de forskjellige ledningene i det runde stikket, det går en til førerdør/passasjerdør/bakluke.

Mangler det jord, både i signalkablene og strømforsyningen, så mener jeg det er joredet i jordingspunktet bak/under instrumentet.

Posted

Sikringene var hele. Tok en rask titt under setet, men det teppet der har nok aldri vært oppe. Og i regnvær så ble det med det :oops: Nøyaktig hvor under setet sitter dette?

Posted

Er det S eller W124?

Det sitter på samme plassen.

Under baksetet på Høyre side, på sedan kommer man til med å løfte sitteputa, på Stasjonsvogn er det litt mere bry pga. teppet jeg revna det bittelitt for å komme lett til.

Sitter inni en skumgummi som lydisolerer.

Har stor tro på defekt pumpe, lukter den svidd elektronikk kan du bytte den med en gang.

Posted

Da skal jeg ta en grundig titt på det i morgen. Forhåpentligvis litt sol da :-) FRODES!!!!!! Har du en pumpe liggende å slenge dersom atte...?

Posted

Da skal jeg ta en grundig titt på det i morgen. Forhåpentligvis litt sol da :-) FRODES!!!!!! Har du en pumpe liggende å slenge dersom atte...?

Jada... :)

Posted

Si meg, er det samme vakumpumpe/-system som styrer lyktene på 124? For lyktene mine reagerer ikke på høydereguleringen... Da må det vel i såfall tyde på at det er pumpa eller strøm inn på denne som er feil?

Posted

Si meg, er det samme vakumpumpe/-system som styrer lyktene på 124? For lyktene mine reagerer ikke på høydereguleringen... Da må det vel i såfall tyde på at det er pumpa eller strøm inn på denne som er feil?

Helt separat vakuumsystem til sentrallåsen på 124.

123 har felles.

Posted

Det er strøm i den flate stikkern og i den runde kontakten. Strøm som normalt på den runde også, så da er det vel pumpa sommer gåen. Er den litt løse kontakten som alle luftslangene er koblet til, til å ta av? Hvordan i så fall? Bare å nappe den av?

Posted

Er den litt løse kontakten som alle luftslangene er koblet til, til å ta av? Hvordan i så fall? Bare å nappe den av?

De fleste jeg har sett av denne har en liten tapp midt på som du må lirke opp med en liten flattrekker eller lignende, og så er det bare å nappe den rett ut. Hvis ikke den tappen er der (har opplevd det én gang at den ikke er der) så er det bare å nappe den av :)