Jump to content

Trimming av 300 e


Guest 040573bl

Recommended Posts

Guest 040573bl

Noen som vet hvor en kan få kjøpt racing kam til bilen min?

Tar gjerne også mot tips om annen trim,som ikke koster skjorta da!

Fant et sted hvor dem selger turbokit,men når det koster 50 000 kr,så er det litt dyrere enn det smaker!

Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Kan hende det hjelper litt.

Nå er det ingen lett jobb å få en bil med KJ-E tronic til å få mere bensin.

Det du hører om chip kan du bare glemme.

Er det ikke tenningsjusterer på innerskjermen din så skaffer simco dette.

http://www.simco.no/

Det er noe som settes på ledningen til hjernen å som forandre på signalene.

En gang så sa dem at prisen var ca 2500 ferdig montert å dem kunne prøve den på rulla

Dette blir noe alla det som kom i 88(ihvertfall på w201).

 

Ved bytte av kam kan det hende du bør bytte fjærene.

Link to comment
Share on other sites

Guest 040573bl

Takk for tips,veldig rart at stjernebilen ikke hadde vanlig elektronisk innsprøytning før!

Hadde en nissan 280 z 1977 mod,den t.o.m hadde elektronisk,tror volvo testet og prøvde ut dette så tidlig som imdten av 60 tallet!

Link to comment
Share on other sites

Så går ikke en nissan 500000km heller da..... :wink:

Grunnen er enkel, MB er ekstremt konservativt, ikke bytt det som virker bare forbedre det, det er derfor k-jetronik som kom i første generasjon som hel-mekanisk på Gullwing, den ble produsert på 1950 tallet..... :shock:

Den hadde 3liter og over 200hk.....

det tok faktisk over 40 år før MB gikk vekk fra mekanisk insprut..... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest 040573bl

Jo faktisk en Nissen har ikke noe problem å gå 500000,de gamle Laurelene som gikk som drosje på 80 tallet,mange av dem hadde faktisk ruslet både 7 og 800000,min også hadde gått 390000,uten tegn til slittasje!

Link to comment
Share on other sites

Når Mosselman lanserte sitt twinturbo kit for M103 var dette tilpasset K-jetronic. Husker jeg rett sa en forhandler i Norge at de benyttet boost-styrt bensinregulator også her. Sikkert fullt mulig å få dette til om man gidder å sette seg inn i utfordringene....

Link to comment
Share on other sites

Jo faktisk en Nissen har ikke noe problem å gå 500000' date='de gamle Laurelene som gikk som drosje på 80 tallet,mange av dem hadde faktisk ruslet både 7 og 800000,min også hadde gått 390000,uten tegn til slittasje![/quote']

 

BTDT.. Laurel 2,8D LX. 550 000km da jeg solgte den for nesten 40k for to år sida :-)

 

Sånn rent teknisk har ikke nissan noe problemer med å gå laaaangt. Det er hvis all rusten tas innimellom, så de ikke detter fra hverandre.

Mammas stanza gikk 250 000 på første register_reim_ . Den ble byttet, og like etter ble bilen satt bort pga. manglende EU. Vil bli for dyrt å få den gjennom med feilene som ble funnet. Hu kjøpte en bmw i stedet :-)

Link to comment
Share on other sites

Ironien er jo at: Før var mercedes en stødig bil som var kjent som noe "litt mere", gikk langt, var trofast osv.Nissan gikk tydligvis langt dem å, men de rustet opp etter noen år.

 

I dag går sikkert nissan like langt som mercedes, men mercen står opprustet etter 2 -3 år pga fabrikkfeil og sløvhet.

Mens fornøyde Nissan eiere kjører videre.....

Link to comment
Share on other sites

I dag går sikkert nissan like langt som mercedes' date=' men mercen står opprustet etter 2 -3 år pga fabrikkfeil og sløvhet.

Mens fornøyde Nissan eiere kjører videre.....[/quote']

 

Bortsett fra at MB fabrikken fikser rust på garantien og Nissan eierene står med skjegget i postkassa når bilen begynner å ruste, så har du rett.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til topic:

 

Hadde det vært meg som skulle trimmet en 300E sa ville jeg ha startet med innsuget og eksos, dvs, vekk med k-jetronik, nye dyser og datasprut, ny eksosmanifoil og 2,5" eksos helt bak....pris..vel tipper på 25-40 lapper, alt etter som hva du kan gjøre selv...... :roll:

Når toppen er av så porter du denne.... pris 10 lapper ca...om du kjenner noen som kan det.... :P

Vil tro det gir et sted mellom 30 og 50hk uten å ha rørt motor, og skifte kam vil kanskje gi 5-10hk i en slik motor pga at k-jetroniken er en slik struper av innsuget.

Enklest er det nok å montere turbo/kompressor - ladeluftkjøler og ikke gjøre noe med motor, det gir vel en ca 80-100hk ved 0,5bar og original motor, koster vel et sted mellom 30 -80 lapper avhengig av utstyr og hva du kan gjøre selv...... :oops:

 

Så det er bare å begynne å spare..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest 040573bl

Takk for tipset,enkleste kanskje og billigste har vel kanskje vært å kasta ut 3 literen og satt inn en benz 5 liter v8 motor,har hatt 325 hk på et blunk,tror det går uten alt for store operasjoner?

eller kanskje 300 e 24 v.også har passet rett inn,det er jo litt mer sprut i den enn den vanlige 300,vet av en sånn motor,kompl.til 8500 kr.gått 200.000.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk mye mer arbeid å bytte motor enn å trimme den eksisterende motoren, må mest sannsynlig bytte mye av det elektriske hvis en ikke benytter seg av data sprut i tillegg da..... :?

Nei, få noen til å sveise nytt innsug til deg, monter datasprut, og nye eksosmanifoiler samt anlegg..... 8)

Start der og bygg videre så har du et glimrende utgangspunkt for videre trimming, men det er også da ting begynner å ryke så du må ha et ekstra budsjett når diffen går ....etc

300`en din tåler nok opp mot 300hk uten at noe tar kvelden, bortsett fra hvis du legger gummi i hvert gatehjørne..... :oops:

Hvordan er motoren din, gått mye? Kanskje det kan være best å få en overhaling av toppen der først og så gå videre, bunnen i 300`ene pleier å være solide :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen
Noen som vet hvor en kan få kjøpt racing kam til bilen min?

Tar gjerne også mot tips om annen trim' date='som ikke koster skjorta da!

Fant et sted hvor dem selger turbokit,men når det koster 50 000 kr,så er det litt dyrere enn det smaker!

Bjørn[/quote']

Har ikke bilen din gått over 200' km da? Nå har ikke jeg noe særlig peiling på bilmotorer, men det er vel en del ting ekstra som bør gjøres og skiftes ut når du skal trimme, særlig hvis motoren har rullet en god del fra før av...? Det jeg tenker på er om gleden vil vare lenge nok.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har Biturbo kitt til bilen din. Nytt i eske med alt du trenger+ litt till. Inkluderer også nesten komplett rustfritt eksosablegg.

( mangler bakre potte). Har montert et sett selv.  Settet gir ca 330 hk.  Settet er produsert av Turbo-Technik i England.

 

Pris kr. 25.000,-  Får ikke billigere trimming en det tror jeg...!!

Link to comment
Share on other sites

og hvis noen skal tyne litt ekstra utav M104 2,8 / 3,2 versjonene:

 

Multishims topp-pakning 2,0mm tykkelse for redusert komp

4 lags stålpakning med Niton Teflon ytter belegg ala HKS kvalitet

1800,- pluss frakt til MBE medlemmer

 

M104MLS.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...