Jump to content

Fusking '85 190 forgasser..

Recommended Posts

Posted

Hei

Har en 85 190 som har gått 123 000(Faktisk km), problemet er at den kan være vanskelig å starte, den må vanligvis gå noen omganger på starteren før den kommer. Deretter må den vanligvis gå seg varm før den slutter å fuske..Det virker nesten som den har "pustevanskeligheter" når jeg gir gass mens den er kald, og ved gasspådrag når den er "mellomvarm" fusker den også (skikkelig "kengurubensin") og den virker ikke som den har lyst til å øke hverken i turtall eller fart..

Har bytta luftfilter, plugger + ledninger, fordelerlokk og rotor uten at det hjalp noe..

Noen som har tips om hva det kan være? Jeg synes det ville vært for ille å bruke tusenvis av spenn på verksted på noe jeg kunne fikset selv..

På forhånd takk - og supert forum forresten!

Guest Sondre B. Bjelland
Posted

Høres ut som om forgasseren er feil innstilt. Minner om symptomene vi hadde på russebilen vår og de som var på en kamerats 1979 modell 230 forgasser.

Guest GammelGul
Posted

Sjekk/skift bensinfilteret ditt. Gå også over alle vakumslanger og koblinger til disse. En normal feilkilde er at gummikoblingene blir slappe/morkne og forgasseren suger falsk luft. Sjekk også at membranen på forgasseren er hel.

Posted

Et annet tips, er og skru av den store skruen oppå forgasseren og fylle hullet der helt fullt med atf olje. dette bruker å hjelpe

Posted

Takker for svar folkens..

Forgassermembranen ble sjekket i fjor, men jeg skal gå over slangene for å se om det kan være noe der..

Men hva er atf-olje?

Posted

Er det ikke automat-choke på denne? I såfall kan jo være den som har begynt å trøble iom at symptomene kun er der ved kald og halvvarm motor. Mulig den ikke aktiviseres skikkelig av bimetallfjæren som styres av kjølevannstemperaturen.

Forgasserolje får du i egne flasker på ca 2 dl. Har vel det på de fleste bilrekv. butikker. Tror også det er hyllevare på de fleste bensinstasjoner..

Posted

Fant atf-olje på Biltema av alle steder - 19.90 for flaska..

Men hvor fort merker jeg forskjell om det evnt. er forgasserolja som utgjør feilen?

Hvilke vakumslanger skal jeg sjekke?

Takker for gode svar folkens!!