Guest Magnus Nilsen Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Hei hvilken olje er anbefalt til en M104 motor .3.4 l ? merke/type/viskositet Quote
Alexander Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Din motor skal ha Mobil 1 (uten at jeg orker å dra i gang ENDA en oljediskusjon av den grunn). Jeg kjøper min på Smart Club eller AutoTrio, mener å huske det er 5w50. Fungerer knallbra. Quote
Guest GammelGul Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Hvorfor ikke biltemaolje, eller felleskjøpet for den saks skyld. Er da fullgode oljer det også. Quote
Guest Magnus Nilsen Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Alexander Nygård"]Din motor skal ha Mobil 1 (uten at jeg orker å dra i gang ENDA en oljediskusjon av den grunn). Jeg kjøper min på Smart Club eller AutoTrio, mener å huske det er 5w50. Fungerer knallbra Takk for svaret ,hadde regnet med og bli anbefalt mobil 1.På det lokale mb verkstedet var svaret att det ikke var så nøye, fyll staoil classicway det er godt nok sa dem... har hittil kjørt på castrol. Quote
Torbjørn Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Kjører på castrol soft tec pluss, 5W 30 tror jeg det var. Har fungert perfekt for meg, selv på min motor der det er hentet ut 150hk mer det er orginalt og olje temperaturen ofte stiger godt over 100 grader ved hard banekjørig. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 På det lokale mb verkstedet var svaret att det ikke var så nøye' date=' fyll staoil classicway det er godt nok sa dem... har hittil kjørt på castrol.[/quote'] Jøss! Classicway er jo nesten spillolje! Mineralsk iallefall. Quote
Alexander Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 Takk for svaret ' date='hadde regnet med og bli anbefalt mobil 1.På det lokale mb verkstedet var svaret att det ikke var så nøye, fyll staoil classicway det er godt nok sa dem... har hittil kjørt på castrol.[/quote'] LOL Det er ikke en 58 VW boble du kjører heller da... AMG anbefaller Mobil 1, det er godt nok argument for meg. Quote
Recommended Posts