Jump to content

Endelig - iPod i Merceds

Guest Johan Stub

Recommended Posts

Guest Geggi

Hvis jeg forstod BOS-selgeren jeg snakket med for et par uker siden om dette så ligger det en ledning inn til hanskerommet så en plugger iPoden til. (standard)

Det er også standard på alleW210 med Comand, et AUX uttak i hanskerommet (3,5 mm mini jack)

Har ikke forsøkt det, men jeg fikk beskjed om at lyden fra f.eks. en separat DVD kan plugges der.

Litt unødvendig tungvint å velge AUX utgangen i menyen på skjermen, den burde ligge på knapp i front som alt det andre.

Guest Johan Stub
Det er også standard på alleW210 med Comand' date=' et AUX uttak i hanskerommet (3,5 mm mini jack)[/quote']

Dette fungerer utmerket til sitt bruk, men du får ikke integrert iPoden og heller ikke ladet den opp. Da må du ha en ekstra ledning. Det vil jeg ikke.

Jeg vil styre og kontrollere iPoden fra rattet, få vist artistnavn og låt på displayet mens iPoden lades i hanskerommet og musikken strømmer ut av høyttalerene...

Det er et firma på Østlandet som leverer utstyr for full integrering mot spiller og rattbetjening. Husker desverre ikke navnet på de, men jeg kunne ikke bruke det mot comand`en.

Det var i hele tatt begrenset med muligheter for Mercedes.

Men på W211 markedsfører MB, i UK tror jeg, ferdig opplegg for denne i-pod integreringen. 8)

• 2 months later...
Guest Finn Hjelle

Noe nytt om iPod og Command??

Er det noen som har prøvd, eller vet hva som skal til?

Jeg har bestillt iPod og venter spent på om jeg får koblet den til Command. Er det noen som vet hva som skal til og hvor jeg får kjøpt det?

Guest Johan Stub

Hei Finn - long time no see!

Jeg har koblet min iPod til Comanden, men BARE lyden. Kan hverken styre eller lade den, men har med meg ca. 1.000 CD'er på tur.

Skulle gjerne kunnet styre den også da...

• 1 month later...
Guest Finn Hjelle

Endelig !!!!

iPod dock installert i A-klassen. Fikk settet montert hos BOS Asker og Bærum. Virker helt fantastisk. Plugger iPod i hanskerommet og har full kontroll fra ratt og intsrumentpanel.

Anbefales!!

Guest alla-ra

Har en W210 med command, men den jack pluggen i hanskerommet er jeg litt usikker på, sitter den til venstre i hanskerommet ca midt på?

Guest alla-ra

Tok meg en tur ut i bilen, fant jack utakket kobla til mp3 spillern og inn på AUX uttaket som jeg fant til venstre ca midt på i hanskerommet og vips der kom det musikk :D

Guest Geggi

Du kan vel ikke styre iPod'en fra rattet på din 210, eller??

Sikkert bare nye A-klassen som kan dette? Jeg får snart ny 211 men har hele tiden regnet med at jeg kun får koble iPoden i hanskerommet til bilens lydanlegg og ikke at jeg kan styre den fra rattet. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.... :wink: Hadde vært digg! Det er 6 CD's magasin i bilen men det er jo allerede avleggs. Hadde vært bedre med et tomt rom der den står...

Guest alla-ra

Får desverre ikke styrt spilleren fra rattet, annet enn lyden, men det er ok, synes egentlig det var litt kult med muligheten jeg :lol:

• 3 months later...
Guest Eivind Soltvedt

For de med eldre MB og ønske om Ipod leverer pioneer løsningen!

Denne kombinert med en av spillerene med ***-P**** betegnelse. (F.eks DEH-P5500 som min heter.)

• 2 weeks later...
Guest Johan Stub
3000-4000NOK kunne jeg fått den for..og kunne kobles rett på comanden..

Forstår jeg deg rett om jeg forstår at du har kjøpt deg ny bil og ikke kjøpt iPod-interface for 4.000 selvom du kunne?

• 4 weeks later...