Guest Geggi Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Alt for mange trygdede som stemmer i dette landet Heldigvis har vi i Rogaland forstått det hvertfall. Frp er det største partiet. Frp: 26,1%, Ap 24,6% www.rogalandsavis.no/nyheter/valg2005/article1739190.eceEn ting til som virker lite demokratisk etter min mening http://web3.aftenbladet.no/innenriks/politikk/valg/article219721.eceEn stemme er tydeligvis ikke en stemme.... Quote
Torbjørn Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Jepp Men slik er det å leve i trygdenorge....Dem av oss som jobber må fø på alle og alt. Quote
Guest Johan Stub Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 Tror ikke det blir så stor forskjell jeg alle den stund ikke handlingrommet til sittende regjering ikke har vært så stort. Kunne vært gøy om Kristin H. ble finansminister som Aftenposten spekulerte i idag - gøy å se henne når realitetene går opp for henne! Quote
Guest 2271 Posted March 4, 2007 Posted March 4, 2007 Ja, Geggi og Johan - da ble jo (vel og merke for en liten stund siden) Kristin Halvorsen finansminister til slutt også.... Har vi sett noen endringer til det dere nevner? Quote
Geggi Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Hmmm, skal si du har vært aktiv i forumhistorikken i helga Hvilke endringer tenker du på? Kristin og SV er jo fullstendig på bærtur og bryter jo samtlige valgløfter Jeg som trodde Bondevik var maktsyk og svelget kameler over en lav sko for å på død og liv være ved makten. Halvorsen knuser ham...... Men de skal få svi av sine velgere i 09 Jeg er fremdeles en ihuga Frp-mann, men jeg er redd de har driti seg for mye ut nå i forhold til klimapolitikken........ Vil nok tape på det. Quote
bska Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Hvilken klima politikk har dagens regjering ? he he Eneste de gjør er å melke avgifter som felles inntekt. FrP setter riktignok ingen grenser, men de søker iverksettelse av konkrete tiltak. Blir ikke mindre utslipp av å diskutere grenser. Har inntrykk at de aller fleste fortsetter å diskutere klima regnskap og prinsipper i det uendelige. Uansett, løpet er mer eller mindre kjørt for olje og gass. For tung kommersiell verdi til at politikerene klarer å overstyre. Diskusjonen fremover bør fokusere på om verden skal svi av alt kullet etter samme oppskrift. Det er nok kull til 3-400 år Quote
Olav Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Jeg hørte akkurat på radioen at for å innfri klimamålene som senterpartiet ønsker Norge skal vedta må vi ha en null-vekst på transport/reiser i årene fremover. Dette skal løses ved hjelp av følgende virkemidler: BOMPENGER RUSHTIDSAVGIFT DRIVSTOFFAVGIFTER BILAVGIFTER ØKT SATSNING PÅ KOLLEKTIVTRANSPORT. Er det bare biler som forurenser? Og hvorfor i all verden skal vår miljøvennlighet styres av lommeboka og ikke av hjernen? Det må da finnes andre virkemidler enn avgifter som dras inn i en allerede overfylt pengebinge. Quote
Alexander Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Jeg har hørt flere ganger at biltrafikk representerer en svært liten del av forurensningen i norge. Er det noen som orker å google etter tall? Quote
Olav Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Jeg har hørt flere ganger at biltrafikk representerer en svært liten del av forurensningen i norge. Er det noen som orker å google etter tall? Selvfølgelig De tre utslippskildene industri, olje- og gassvirksomhet og veitrafikk stod for henholdsvis 29, 25 og 18 prosent, til sammen 72 prosent, av det samlede klimagassutslippet i 2005. Det er imidlertid også andre viktige utslippskilder; landbruket var ansvarlig for 8 prosent av utslippene, innenriks sjøfart og fiske for 7 prosent, mens luftfart og andre mobile kilder stod for drøyt 5 prosent. Øvrige utslippskilder som for eksempel boligoppvarming og avfallsdeponering utgjorde til sammen nær 8 prosent av utslippene. Hele statistikken her: http://www.ssb.no/emner/01/04/10/klimagassn/ Quote
Recommended Posts